24. avg 2021.

Vučićev bilten – Srpski telegraf u kampanji protiv profesionalnih medija

Režimski tabloid Srpski telegraf u svom “istraživanju” tvrdi da su nezavisni mediji, poput N1, Danasa, KRIK-a i CINS-a, dobili milione od ambasada i iz sumnjivih fondova

Provladin tabloid Srpski telegraf objavio je danas svoje “istraživanje” u kojem, po ko zna koji put otakako je pod uticajem režima Aleksandra Vučića, tvrdi da nezavisne medije u Srbiji finansiraju zapadne vlade, ambasade, Bela kuća, Evropska komisija, Rokfeler, Soroš…

Na novom udaru Srpskog telegrafa našli su se televizija N1, list Danas, KRIK – Mreža za istraživanje kriminala i korupcije, CINS – Centar za istraživačko novinarstvo Srbije, BIRN – Balkanska istraživačka mreža Srbije, portal Nova.rs i TV Nova S, Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i portal Direktno.

Sagovornici Danasa Igor Božić, Tamara Skrozza i Željko Bodrožić, smatraju da svi mediji o kojima je pisao Srpski telegraf, koji je veoma maštovit u napadima na svoje mete, imaju transparentno poslovanje, dostupno svim građanima, te da će brzo doći dan kada će kampanje režima biti razotkrivene.

“Istraživanje” pod nazivom “Dosije mediji” usledilo je nakon što je kompanija Tviter označila pojedine medije u Srbiji, među kojima je i Srpski telegraf, kao medije koji sarađuju sa Vladom Srbije, te navela da ih neće preporučivati ljudima i da će im ograničiti domet tvitova.

Osim Srpskog telegrafa, na spisku Tvitera su Radio-televizija Srbije, Radio-televizija Vojvodine, Pink, B92, Prva, Hepi, te Tanjug, Politika, Informer i Kurir.

Srpski telegraf je na naslovnoj strani objavio fotografije Dragana Šolaka (N1), Stevana Dojčinovića (KRIK), Branka Čečena (CINS) i Željka Bodrožića (NUNS) sa naslovom: “Otkrivamo! Evo zašto Tviter guši srpske medije: Zapadni megafoni dobili milione”.

Kako su naveli iz Srpskog telegrafa u uvodu, “Tviter je naizgred samostalno krenuo u akciju gušenja srpskih medija koji ne žele da se pptčinjavaju tuđim interesima”.

“Klupko je onda počelo da se raspliće… Ispostavilo se, kako je Tviter objavio, da je spisak medija kojima će se zalepiti etiketa zapravo pravljen u Beogradu. Sastavljale su ga neke od medijskih mreža i nevladinih organizacija”, napisali su, između ostalog, u Srpskom telegrafu.

U “ličnoj karti” Srpskog telegrafa, koja sadrži vlasničku strukturu i način finansiranja, našli su se i NIN i Vreme, Večernje novosti, Blic, Kurir, Alo, Informer, Politika, Telegraf.rs, Objektiv, RTS, Pink, Hepi, Prva, B92, Euronews, Nedeljnik, Sputnjik…

Božić: Urednici tabloida vrše neskrivenu propagandu

Igor Božić, direktor vesti N1, smatra da su tzv. serijali o nezavisnim medijima u tabloidima samo skretanje pažnje javnosti i pokušaj opravdavanja zbog oznaka koje Tviter postavio provladinim medijima.

– Histerija koja je podignuta zbog toga je potpuno neshvatljiva jer sami urednici tabloida više godina govore da oni podržavaju politiku Vlade i predsednika, praktično se hvale i vrše neskrivenu propagandu. U čemu je problem kada neko drugi to kaže? Došli smo do momenta kada se svaka normalnost u izveštavanju i profesionalnom proglašava izdajom, to smo već viđali nebrojeno puta, a videli smo da to može da rezultira i napadima na novinare. Ne treba zaboraviti da svi mediji koje su naveli imaju transparentno poslovanje, dostupno svim građanima, dok o poslovanju provladinih tabloida ne znamo ništa. Sve se krije velikom bukom – ističe Božić za Danas.

Skrozza: Mnogo puta viđena dramaturgija

Novinarka Tamara Skozza kaže za naš list da je očekivala više od Srpskog telegrafa, koji je, kako naglašava, vrlo maštovit u napadima na svoje mete.

– Ovo pre svega nema veze s pričom o Tviteru, niti dokazuje bilo šta. Mnogo puta viđena dramaturgija, lišena smisla, inovativnosti i duha. Tanko. Jedva sedmica za “umjetnički dojam” – kaže Skrozza za naš list o “istraživanju” Srpskog telegrafa.

Bodrožić: Kampanje ređima biće razotkrivene

Željko Bodrožić, predsednik NUNS-a, smatra da je teško komentarisati budalaštine i konstrukcije parapolicijskih službenika koji se lažno predstavljaju kao novinari i Vučićevog biltena koji se lažno predstavlja da je medij.

– Finansiranje i rad NUNS-a su javni, svi podaci o našim projektima i ko ih finansira su dostupni svakom građaninu, i tu nema nikakvih skrivalica, a ponajmanje kriminala i saradnje sa stranim službama ili nekim centrima moći koji kao žele da naude Srbiji. Naši najveći donatori su dugo godina unazad i najveći donatori države Srbije pod vlašću naprednjaka, i u toj podršci Evropske unije nema nikakvih nepoznanica ili zakulisnih radnji. Ali, režimskim medijskim revolverašima nisu bitne činjenice, jer oni su dobili zadatak da nas u još jednom krugu ogade i uvrede i to čine smerno i bezobzirno, i da nas nanovo nateraju da se pravdamo i branimo kako nismo protivnici naše države i naroda, kako ne primamo instrukcije sa Zapada i slično – naglašava Bodrožić.

Predsednik NUNS-a verujem da će brzo doći dan kada će sve te kampanje režima biti razotkrivene.

– Verujem da će se pokazati, kao mnogo puta do sada u našoj istoriji, da ti profesionalni branitelji srpskog naroda i države u stvari nanose najviše štete, svojoj zemlji tako što je sistematski pljačkaju a svojim sugrađanima tako što ih zaluđuju i zaglupljuju – ukazuje Bodrožić.

Na udaru i NVO

Srpski telegraf posvetio je prostor i nevladinim organizacijama za koje tvrdi da se finansiraju sa Zapada – Trag fondacija, Građanske inicijative, Komitet pravnika za ljudska prava – Yucom, Fonda za humanitarno pravo, Inicijativa mladih za ljudska prava, Beogradski centar za bezbednosnu politiku, Evropski pokret u Srbiji, Nacionalna koalicija za decentralizaciju i Fondacija Katalist.

1 komentar za: “Vučićev bilten – Srpski telegraf u kampanji protiv profesionalnih medija

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend