06. feb 2020.

Analiza štampanih medija: Medijski rat negativnih imidža

Politički analitičar Dejan Vuk Stanković ocenio je danas da, paralelno sa „ratom“ koji se u medijima prikazuje između političkih stranaka, postoji i rat između samih medija.

„Pisanje nedeljnih novina u Srbiji je snažno politizovano, uslovljeno dnevnim događajima, i dodatno pojačava oštre brazde prisutne u domaćoj političkoj javnosti“, rekao je Stanković na predstavljanju analize štampanih medija u Srbiji – Kvartalni medijametar za period jul – septembar 2019. godine.

On je naglasio da uporedo sa tenzijama koje se sreću u političkom životu postoji i jaka polemika između samih medija. „Oni sebe maltene doživljajaju na način na koji sebe doživljavaju vlast i opozicija, jedni drugima prebacuju da su u službi vlasti odnosno opozicije, a tu su i optužbe za nedostatak uvažavanja profesionalnih kriterijuma i moralnog kredibiliteta novinara“, istakao je Stanković.

U nedeljnicima, naveo je, nije prisutna cenzura, i ne postoji tema o koja ne može biti obrađena. „Imidž opozicije u provladinim medijima izrazito je negativan, a u proopozicionim nedeljnicima vlast se prikazuje kao fašistička“, objasnio je Stanković.

Kao radikalno kritične on je naveo NIN i Vreme, umereno kritični su Novi magazin i Nedeljnik, a delimično kritičan je Pečat. „NIN i Vreme kritkuju vlast za nedostatak demokratičnosti i neprihvatanje vladavine prava, i pokušavaju da začine svoje pisanje bombastičnim senzacionalističkim naslovima vezanim za afere u vezi sa doktoratom Siniše Malog, rekonstrukcijom Trga Republike i Krušikom“, istakao je Stanković. On kaže da je Vučić u proopozicinim medijima prikazan kao autoritarni lider koji krši ljudska prava i uvodi jednoumlje.

„Vučić se ‘slika’ kao osoba koja radi u korist korumpiranog klijentelističkog sistema, a vlast kao grupa koja se ponaša beskrupulozno kao mafija i disciplinovano kao vojska“, objasnio je Stanković. On je dodao i da je slika opozicije u jednom delu štampanih medija izrazito negativna, i da na medijskoj sceni postoji rat dva negativna imidža. „Izrazito negativna slika opozicije je u Informeru, i to pre svega u kolumnama glavnog i odgovornog urednika.

U njima se osporava moralni i psihološki kredibilitet opozicionih lidera, njihova politička kompetancija, demokratski karatker njihove političke borbe, odnosno da nemaju odgovarajuću podršku naroda i da nasiljem žele da dođu na vlast“, rekao je Stanković.

U dnevnim novinama, navedeno je, najveći broj tekstova na naslovnicama u kvartalu jul – septembar 2019. bio je posvećen Aleksandru Vučiću – 708 tekstova, a od opozicionih lidera Draganu Đilasu – 218.

Ocenjeno je i da se nastavlja trend da broj negativnih tekstova o predsedniku Srbije premašuje broj pozitivnih, pa je zabeleženo dvostruko veći broj negativnih tekstova na naslovnicama dnevnih novina napisan o Aleksandru Vučiću u odnosu na pozitivne, navodi se u zaključcima Mediametra. Analizirani su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurur, Alo! i Informer, a obuohvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Ekspres, Nedeljnik i Pečat.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend