19. maj 2020.

Spajaju se srpski Content Insights i holandski SmartOcto jer izdavači zahtevaju bržu analizu pisanog sadržaja

Ekskluzivno za Netokraciju, Dejan Nikolić (Content Insights) i Erik Van Heeswijk (SmartOcto) otkrivaju detalje spajanja ove dve kompanije koje na tržište izlaze pod novim brendom, sa još bogatijom paletom proizvoda za digitalne izdavače, redakcije i content marketare.

Vest da se srpski Content Insights i holandski SmartOcto spajaju u novu kompaniju, sada je i zvanična. Ovu informaciju saopštio nam je Dejan Nikolić, osnivač i CEO kompanije Content Insights, koji je za Netokraciju otkrio da je registrovana nova kompanija po imenu smartocto (da, malim slovima) na koju su obe kompanije prebacile svoju intelektualnu svojinu, ugovore, resurse, novac, vlasničke udele i timove.

Tehnički, u pitanju nije akvizicija niti pripajanje, već spajanje tj. zajednički izlazak na tržište sa novim proizvodima.

Saradnja koju su klijenti želeli, a investitori podržali

Na pitanje Netokracije kako je došlo do predloga za udruživanje, Nikolić ističe da je inicijativa potekla od zajedničkog klijenta u leto 2019. godine, iako su obe kompanije bile svesne jedna druge i bile u međusobnoj komunikaciji – s obzirom na komplementarnost samih proizvoda. Kako saznajemo, obe strane odlučile su da ozbiljno poslušaju argumente za merger jer su oni prevashodno došli od investitora i klijenata. Dejan objašnjava:

Content Insights je poznat kao strateško oruđe u redakcijama medija, alat koji omogućava urednicima, novinarima ali i menadžmentu da donose bolje odluke u editorijalu skladno sa svojim postojećim ili željenim poslovnim modelima. SmartOcto je taktički paket real-time alata koji omogućava efikasno sprovođenje donešenih odluka. Zajedno, mi pokrivamo skoro ceo proizvodni i decision-making proces u redakciji i bićemo jedini na tržištu koji to mogu da ponude.

To je bio očigledan poslovni razlog da počnemo da razgovaramo o zajedničkim projektima. Jedan naš zajednički korisnik je lepo ilustrovao tu našu komplementarnost nečim što bismo mogli da koristimo kao punch line: sa Content Insights donosimo bolje odluke, sa Smart Octo ih donosimo brže.

Kako saznajemo, novu kompaniju na CEO ulozi vodiće Erik Van Heeswijk, dok će Dejan biti jedan od članova UO na Managing Director poziciji sa zaduženjima koja se tiču odnosa sa postojećim i novim investitorima i misijom same kompanije. Pored toga, Nikolić će obavljati i Cheif Creative Officer posao u okviru kojeg će voditi tim zadužen za inovacije i nove poslovne modele. U pitanju je tim koji će u kompaniji tražiti MVP i MSP tj. prilike na novim tržištima i na novim vertikalama poput advertajzinga:

Osnivači iz Holandije su fokusirani na prodaju i marketing i njihova zaduženja biće u tom domenu. Ilija i Dragutin, suosnivači Content Insights, zadržavaju C-level pozicije u novoj firmi, dok smo svi i dalje proporcionalno vlasnici udela nove kompanije.

Govoreći o samom procesu udruživanja, Erik otkriva da je njihov zajednički klijent DPG Media u startu prepoznao kompatibilnost ova dva proizvoda, zamolivši obe kompanije da zajedničkim snagama i znanjem rade na projektu prepoznavanja vrednosti sadržaja i real time predikcija za kreiranje uspešnijih priča. Kako dodaje, investitori su ubrzo potom shvatili o čemu je reč i prvi inicirali razgovore o udruživanju.

Nikolić ukazuje na to da su veliku ulogu u ovom procesu imali članovi North Base Media i South Central Ventures fondova koji su pomno pratili dešavanja na tržištu i zaključili da je sada pravo vreme za ovakvu stvar, s obzirom da se i konkurencija polako konsoliduje i ukrupnjuje. Dejan otkriva detalje:

Saša Vučinić iz NBM je doputovao čak iz Indije na prvi zajednički sastanak na tu temu, toliko je bio duboko u procesu. Ovde je vrlo bitno znati da smo mi birali investitore koji jako dobro poznaju medijsko tržište i dešavanja. Nijednom nismo imali situaciju da mi njima nešto mora da objašnjavamo. Sve je bilo vrlo logično i lepo se uklapalo. Našli smo jako brzo business case i par meseci kasnije smo već započeli proces.

Razvoj i inovacije posao za novosadski tim

Na pitanje Netokracije sa kojim će proizvodima nova kompanija nastupati na tržištu, Van Heeswijk kaže da će smartocto u startu ponuditi najbolje od obe strane, ali pod novim imenom – Story Lifecycle. U suštini, to znači da će postojeći proizvodi i dalje biti prisutni (Content Insights i SmartOcto), ali će njihov engine biti upotrebljen u novom paketu. Kako saznajemo, novi proizvodi nosiće ime smartocto realtimesmartocto optimize (za AB testiranje) i smartocto reports.

Erik naglašava da u fokusu nove kompanije ostaju redakcije i druge organizacije čiji je zadatak kreiranje kvalitetnog pisanog sadržaja:

Trenutno imamo korisnike u nekih 15+ zemalja, zato krećemo od Evrope i Severne Amerike gde smo već ostvarili određene poslovne uspehe. Međutim, naše ambicije ne staju tu. Pored redakcija i novinara, naše proizvode želimo da stavimo i u ruke što većeg broja content marketara jer osećamo da je advertajzing sledeće veliko tržište kome možemo da ponudimo nešto inovativno.

Kako Netokracija saznaje, novosadski tim ostao je manje-više netaknut što znači da će razvoj, inovacije i podrška za korisnike ostati u Novom Sadu. Prodaja i marketing biće stacionirani u Holandiji jer će se ovim oblastima baviti direktno osnivači – Erik i Rutger. Van Heeswijk zaključuje da već postoje planovi za širenje novosadskog tima, pri čemu nisu isključene ni druge lokacije pored Holandije i Srbije.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend