24. jan 2020.

Junajted medija obrće milione, a dobija subvencije

Finansijski izveštaj kompanije "Adrija Luksko grup" iz Luksemburga, u okviru koje posluje i "Junajted medija" u Srbiji, ali i povezana firma SBB, pokazuju da ova preduzeća koriste benefite Srbije, pišu "Novosti".

Tako je SBB dobio podsticaje od Ministarstva finansija 2016. na 10 godina, ali iznos subvencija javnosti nije poznat.

Uz to, kompanija „Adrija Luksko“, u 2017. godini, dobija kredit od 60 miliona evra od Komercijalne banke, koja je u tom momentu bila finansijska institucija sa najviše nenaplaćenih kredita, navodi list.

Ovo je, kako se dodaje, samo deo javnih i zvaničnih podataka, u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja agencije za privredne registre u Luksemburgu koji je prošao kroz ruke revizora.

Finansijski izveštaj jasno pokazuje i da je čista zarada kompanije „Adrija Luksko grup“ u 2016. godini bila 190.248.000 evra, dok je u 2017. ona bila 223.134.000 evra.

Nejasno je zbog čega firma sa tako dobrim poslovanjem dobija podsticaje države Srbije, naročito što im je zarada za godinu dana porasla za 33 miliona evra, konstatuju „Novosti“.

I dok se bura oko sukoba između „Junajted grupe“ i „Telekoma Srbija“ ne stišava, a rat se, čini se, najviše vodi oko sportskih kanala, sagovornik „Novosti“ objašnjava da je „Adrija Luksko“, 2012. godine, kupovinom firmi IKO i „IKO Poland“ stekla pravo i na Sport klub.

To, međutim, nije na vreme bilo prijavljeno Komisiji za zaštitu konkurencije Srbije, iako je postojala obaveza. To je učinjeno na brzinu u decembru 2013. godine, kako bi kasnije mogla da bude odobrena najvažnija transakcija između Investicionog fonda KKR i „Slovenija broadbend“.

Tada je bilo pitanje kako da se prijavi velika transakcija, kad nije bila prethodno prijavljena, manja, oko Sport kluba. Onda je Komisija, po hitnom postupku, u decembru 2013. godine odobrila uzimanje Sport kluba, a u februaru 2014. i spajanje KKR i „Mid Evropa“.

U obrazloženju su, takođe, ne tako transparentno, odobrili i preuzimanje kanala „Sinemanija“, „Junajted medija prodakšn“ i „Džet TV Šabac“, pišu „Novosti“.

„Dok KKR nije ušao u ovu priču, bio je opšti haos oko prijavljivanja Komisiji za zaštitu konkurencije“, objašnjava sagovornik lista.

Nije Srbija jedina koja je kuburila sa operaterima i emitovanjem. Slovenačka Agencija za zaštitu konkurencije je zbog kasno prijavljene koncentracije izrekla novčanu kaznu u iznosu od 3,7 miliona evra, društvu „Junajted medija“, koja se odnosi na izdavanje televizijskih programa Sport klub.

Ništa blaža nije bila ni Komisija za zaštitu konkurencije BiH koja je utvrdila da je „Junajted medija distribušn“, putem svog zastupnika, Sport klub Sarajevo, zloupotrebio dominantan položaj. Zbog toga ih je sud u BiH kaznio sa 250.000 konvertibilnih maraka.

Tanjug, Večernje novosti

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend