18. avg 2017.

NUNS: Zašto poreski obveznici Kragujevca plaćaju dugove bivšeg vlasnika RTK

Nezavisno udruženje novinara Srbije najoštrije protestuje povodom odluke vlasti Kragujevca da budžetski novac namenjen za projektno sufinansiranje javnog informisanja preusmeri Radio-televiziji Kragujevac (RTK), devastiranoj mediskoj kući koja od kraja prošle godine ne emituje program. Gradska uprava Kragujevca na čelu sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem tako nastavlja da krši Zakon o javnom informisanju i da ignoriše svoje obaveze prema javnom interesu i javnom informisanju.

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić (Foto: Miki Jevtović)

Gradsko veće Kragujevca, na sednici održanoj 16. avgusta usvojilo je Program rasporeda sredstava za finansiranje razvoja informisanja u gradu Kragujevcu u 2017. godini. “Programom su predviđena sredstva u ukupnom iznosu od 20 miliona dinara, i to za usluge po ugovoru – 18 miliona dinara i za subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama u iznosu od 2 miliona dinara, raspoređenih u korist Privrednog društva “Radio-televizija Kragujevac“ d.o.o.”, navodi se u odluci Gradskog veća objavljenoj na veb sajtu Grada.

Podsećamo da je Ministarstvoi privrede krajem januara ove godine raskinulo ugovor o privatizaciji RTK sa kontroverznim kruševačkim biznismenom Radojicom Milosavljevićem koji je najveću regionalnu televiziju kupio u oktobru 2015. Agonija RTK trajala je tokom cele prošle godine, Ministarstvo je Milosavljeviću dugo gledalo “kroz prste” da bi konačno poništilo ugovor o kupoprodaji i ovu medijsku kuću vratilo u naručje bivšem osnivaču – Gradu. Ceo taj nezakonit vlasnički transfer obavljen je formalno 21. juna a odluka je donesena uz saglasanost Vlade. Ugovorom o prenosu osnivačkih prava između grada Kragujevca i Ministarstva privrede, Grad je, pored osnivačkih prava, prihvatio i obaveze prema zaposlenima i poveriocima.

Mnogo je pitanja povodom RTK ne koja gradska a i republička vlast treba javno da odgovore. Pre svega, zašto dugovanja bivšeg privatnog vlasnika RTK namiruju poreski obveznici Kragujevca? Kako to da Kragujevac već treću godinu zaredom nema novca za konkursno sufinansiranje medijskih sadržaja u javnom interesu, što je njegova zakonska obaveza, a ima za subvencionisanje jedne medijske kuće koja ne emituje program? Zašto su drugi kragujevački mediji prepušteni sami sebi dok je televizija koju je, u međuvremenu, napustila većina zaposlenih i kojoj je oduzeta i dozvola za emitovanje programa postala prioritetna briga države? I, na kraju, kako je moguće da se aktom Vlade suspenduje Zakon o javnom informisanju?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend