22. nov 2023.

Bihevioralno oglašavanje: Kako kompanija Meta ne poštuje zakone Srbije

Piše Predrag V. Popović
IZVOR N1

Dok se evropski regulatori trude da trajno zabrane bihevioralno oglašavanje na društvenim mrežama, pre svega na Fejsbuku i Instagramu, građani Srbije i pored istih prava kao u EU, suočeni su sa nepostojanjem efikasnog pravnog mehanizma i ponašnjem kompanije Meta da ta prava u praksi i ostvare.

09. nov 2023.

Forbes počinje sa radom u Srbiji 14. novembra

IZVOR N1

United Media sa ponosom najavljuje pokretanje pet licenciranih digitalnih izdanja renomiranog svetskog biznis magazina FORBES od 14. novembra. Novi sajtovi će biti pokrenuti u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini.

06. nov 2023.

Preševski mediji na ivici opstanka

IZVOR NUNS

Mediji iz Preševa uputili su prošle nedelje zajedničko saopštenje za javnost u kom su naveli da je stanje u medijima u toj opštini katastrofalno, a da je za to odgovoran predsednik opštine Preševo Šćiprim Arifi, koji tri godine nije raspisao konkurs za sufinansiranje medijskih projekata. Prema Zakonu o javnom informisanju i medijima lokalne samouprave su dužne da raspišu konkurs za sufinansiranje medijskih projekata, u suprotnom, oni krše ovaj zakon. Iz opštine Preševo ne odgovaraju na pitanja.

30. okt 2023.

Lučić: Junajted grupa je htela da nas dovede u neravnopravan položaj

Tanjug
IZVOR RTV

Medijski zakoni usvojeni u Skupštini Srbije u slučaju Telekoma Srbija nisu u suštini ništa promenili jer smo mi već 11 godina vlasnici medija i nastavićemo to da budemo, ali je rasprava o njima prilično ogolila ono što smo mi pričali poslednjih pet godina, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.

24. okt 2023.

Gubitak Telekomove Arene 107 miliona evra – što je i jedna od kupljenih šest sezona Premijer lige

IZVOR N1

Arena Channels grupa, koja je u stoprocentnom vlasništvu Telekoma Srbija, 2022. godinu završila je sa neto gubitkom od 107 miliona evra (12,5 milijardi dinara). Ovaj gubitak gotovo je jednak godišnjoj "rati" od 100 miliona evra, koliko Telekom Srbije plaća po sezoni za prava na televizijski prenos fudbalske Premijer lige upravo na kanalima Arene. I to svake godine u periodu od 2022. do 2028.

27. sep 2023.

Konstantinović: Novinari ne znaju svoja radna prava, zato im se često i krše

Piše S. Dimitrijević
IZVOR UNS

„Radna prava mogu biti prekršena samo onima koji su u radnom odnosu, odnosno novinarima koji imaju ugovore o radu na neodređeno ili određeno vreme. Ne može se govoriti o radnim pravima novinara koji rade po osnovu drugih ugovora, jer nisu u režimu radno-pravog statusa“, kaže na početku razgovora advokatica UNS-a Gordana Konstantinović.

03. sep 2023.

Igor Žeželj ugasio Adria media group, novi izdavač Kurira njegova druga firma – Mondo

Pišu Vesna Radojević, Milica Ljubičić

Kompanija Adria Media Group, dugogodišnji izdavač Kurira, obrisana je početkom avgusta iz poslovnog registra, pa je novi izdavač ovog tabloida postala druga firma Igora Žeželja - Mondo INC. Na pitanje zašto se ova promena dogodila - iz Monda tvrde radi lakšeg poslovanja i da ne planiraju njegovu prodaju. Ipak, ako i kada to budu planirali prvi potencijalni kupac biće državni Telekom koji će od sredine oktobra, prema ugovoru iz 2018, imati prava da zahteva od Žeželja da im proda kompaniju Mondo.

30. avg 2023.

Nedeljnik NIN poklonjen novoj vlasnici

Pišu Marija Vučić, Milica Ljubičić

Kompanija Ringijer Srbija, donedavni vlasnik NIN-a, ovaj nedeljnik je poklonila svojoj generalnoj direktorki Jeleni Drakulić Petrović, pokazuje ugovor o prenosu udela. U njemu stoji da Ringijer Srbija novoj vlasnici bez ikakve naknade prenosi svoj udeo (gotovo stoproncentni), koji vredi više od 280.000 evra. Iz kompanije Ringijer nisu želeli da odgovore na pitanja Raskrikavanja zašto su ovo učinili, odnosno koji je interes kompanije da svoj udeo ustupi bez naknade.

26. jul 2023.

Televizija i dalje najpopularniji medij, konstantan rast publike na internetu, ali mediji od toga nemaju mnogo koristi

Piše Sanja Živanović

Sve je više publike onlajn, posebno među mlađima, obrazovanijima i urbanim stanovništvom, ali digitalno oblašavanje i dalje ne predstavlja značajan izvor prihoda za većinu medija - u Srbiji je ogroman broj medija, malo oglašivača i publike spremne da za kvalitetne i proverene informacije plati, pokazuje istraživanje IREX-a i Ipsosa