05. feb 2021.

Telekom novim info kanalima „udara“ na N1

Pored sporazuma Telekoma i Telenora koji, prema navodima direktora Telekoma Vladimira Lučića, ima za cilj da „dovede do slamanja SBB-a“, novi direktor državnog telekomunikacionog operatera ima nameru da posrednim ili neposrednim putem finansira tri informativna kanala koji se uskoro pokreću i zada dodatni udarac televizijama N1 i Nova S, koje se emituju na SBB-u.

Foto: Google StreetView

U maju startuje Euronews Srbija, nastao kao partnerski projekat jednog od vodećih međunarodnih informativnih kanala i Telekoma Srbije. Projekat je osmišljen i predstavljen pre skoro dve godine, a interesantno je da kreće sa realizacijom baš ove, predizborne godine s obzirom na najavljene izbore 2022. Uskoro bi sa emitovanjem trebalo da krene i kanal TV Tanjug, vlasnika Željka Joksimovića i njegovih partnera koji su nedavno „zakupili“ Tanjug na 10 godina, a za poslovne poduhvate Joksimović je prethodno dobio milionske kredite od Telekoma. Takođe, prema našim saznanjima, i Željko Mitrović pokreće novi informativni kanal uprkos postojanju Pink 3 koji je takođe informativni, sa veoma malim rejtingom u odnosu na druge kanale Pinka, ali i informativne kanale generalno. Jedan od vodećih oglašivača na Mitrovićevom novom kanalu bi trebalo da bude upravo Telekom.

Euronews je kanal sa licencom i projekat na koji, prema našim izvorima, vlast Srbije ozbiljno računa u nameri da pokaže da u Srbiji postoje slobodni mediji i „ubedi“ Evropske Uniju da nema političkih pritisaka na medije. Ovaj kanal bi trebalo da bude pandan N1. Glavni i odgovorni urednik Euronewsa biće nekadašnji urednik spoljne redakcije Radio-televizije Srbije Bojan Brkić. On je potvrdio za naš list da bi emitovanje novog kanala trebalo da počne u maju.

Prema našim saznanjima, Telekom je izdvojio pozamašnu sumu novca kako bi platio poznata TV lica i novinare iz objektivnih medija da budu deo novog projekta. Živana Šaponja Ilić, nekadašnje TV lice B92 i Prve, biće voditeljka vesti, kao i Milan Šarić sa N1, a na Euronews su prešli i mnogi novinari Al Džazire, TV Prva i B92. Ideja je da se u javnosti stvori utisak da je reč o nezavisnoj televiziji, a da li će i u kojoj meri novinari ostati nezavisni i slobodni u radu videće se vrlo brzo, u zavisno od toga da li će se i u kojoj meri baviti aferama aktuelne vlasti, pitanjima od javnog značaja ali i koliko će opozicija biti zastupljena u programu.

Sa druge strane, u Telekomu ističu za Danas da će uređivačka politika novog kanala biti potpuno nezavisna.

– Kompanija Telekom Srbija je pre godinu i po dana najavila saradnju sa jednom od najvećih informativnih kuća u Evropi, Euronews. Izuzetno smo ponosni što je svetski renomirana TV stanica baš našu kompaniju izabrala za partnera prilikom lansiranja kanala Euronews Srbija. Sporazum sa Euronews jasno definiše da je uređivačka politika ovog kanala potpuno nezavisna. Verujemo da posle podizanja televizijskih stanica u 160 zemalja sveta i bogatog iskustva u toj sferi Euronews najbolje zna kako da promoviše kanal – naglašavaju iz Telekoma.

Kompanija „Tačno“, Željka Joksimovića sa partnerima koji su nedavno (za)kupili Tanjug, takođe pokreću informativni kanal.

– Krećemo čim budemo spremni, a kako stvari stoje – uskoro. TV Tanjug će emitovati 24h news. Što se tiče platformi na kojoj će se kanal emitovati, dostupni smo svakome ko bude zainteresovan za ovakvu vrstu sadržaja – istakao je Joksimović za Danas.

Ostali smo uskraćeni za odgovore kakva će biti uređivačka politika novog informativnog kanala i u kojoj meri će se ona razlikovati od Pinka i N1, ali nam je popularni kantautor rekao da bi nam u intervjuu mogao odgovoriti na ova pitanja.

Iz Telekoma su nam takođe potvrdili da sa ovim kanalom trenutno nemaju saradnju.

– Sa kanalom Tanjug, koji vi spominjete, za sada nemamo saradnju. Naglašavamo da je naš fokus usmeren pre svega na stvaranje što boljeg sportskog i serijskog sadržaja – kažu za Danas u Telekomu.

Podsetimo, Tanjug je nedavno, uz odobrenje Vlade Srbije, dat u „zakup“ na 10 godina novosnovanoj firmi „Tačno“ za 628.000 evra. Firma „Tačno“ je u vlasništvu prorežimske RTV Pančevo Radoice Milosavljevića (60 odsto vlasništva) i firme Minacord Media (40 odsto vlasništva) iza koje stoje pevač Željko Joksimović i Manja Grčić, koja je bila i menadžerka u više medijskih kuća poput B92. Joksimović je sa partnerkom Manjom Grčić kupio pravo na agenciju Tanjug i to uz pomoć kredita za koji je garantovao Telekom ugovorom koji su potpisali.

Naime, firma „Minacord Media“ je na osnovu poslovnog angažmana sa Telekom dobila na zajam 2,4 miliona evra od jedne poslovne banke. Tako su najpre dobili 1,5 milion evra vredan kredit u novembru 2019, a nekoliko meseci kasnije, u martu 2020. još 900 hiljada evra, pokazuju zvanični ugovori o zalozi do kojih je došlo Raskrikavanje. Kao garanciju da će otplatiti ove kredite, firma „Minacord media“ je založila tri ugovora koja ima sa državnim Telekomom o distribuciji TV programa.

Upliv u medijsko tržište Srbije državnom telekomunikacionom operateru nije novina. Podsetimo, Telekom je početkom novembra 2018. za oko 200 miliona evra kupio kablovskog operatora Kopernikus, čiju realnu vrednost su stručnjaci ocenili kao znatno nižu. Vlasnik Kopernikusa Srđan Milovanović je potom za 180 miliona evra kupio televizije Prvu i O2, a promena uređivačke politike ovih televizija je bila evidentna odmah nakon kupoprodaje. Brat vlasnika ovih televizija sa nacionalnom frekvencijom, Zvezdan Milovanović, inače je poverenik Srpske napredne stranke u Nišu.

Potom je Igor Žeželj kupio Kurir, negirajući da iza ove kupovine stoji Telekom već isključivo njegova firma Wireless media. Međutim, sredinom prošle godine obelodanjen je ugovor prema kome je Telekom uložio 38 miliona evra u Žeželjevu kompaniju. Državna kompanija mu je faktički omogućila kupovinu tabloida Kurir ali i formiranje info kanala Kurir TV koji se već distribuira na Telekomu i ćerka firmi Telekoma, Supernovi.

Stanković: TV Insajder neće imati ekskluzivnog operatera

Brankica Stanković, odgovorna urednica portala Insajder.net i autorka emisije Insajder, priprema istoimeni TV kanal, a prema našim saznanjima, direktor Telekoma Vladimir Lučić je izrazio veliko interesovanje da se Insajder emituje baš na Telekomovoj platformi. Ipak, Stanković ističe za Danas da Insajder neće imati ekskluzivni ugovor ni sa jednim operaterom.

– Pregovaramo sa svim operaterima jer nam je cilj da Insajder TV kanal vidi cela Srbija. Kada budem imala šta više da kažem, to ću i učiniti – naglasila je Stanković za Danas. U Telekomu ističu da su otvoreni za pregovore sa svakim ko izrazi želju da mu se kanal emituje na njihovoj platformi.

Tepić: Lučić glavni cenzor Srbije

Marinika Tepić iz SSP je nedavno ukazivala da je novi direktor Telekoma Vladimir Lučić „glavni cenzor pored Vučića u Srbiji“ i neko ko je osmislio čitav plan kako da se sa novcem Telekoma, odnosno građana Srbije, kontroliše medijski prostor u našoj zemlji. Ona je istakla i da je Suzana Vasiljević, savetnica predsednika Srbije, jedna od osoba koja je pozivala novinare i urednike da pređu na Euronews.

Georgiev: Cilj je poništiti N1 i Novu S

Slobodan Georgiev, direktor Newsmax Adria, ističe za Danas da Telekom ne može da ima svoje TV kanale, a da osnivanje novih informativnih stanica ima za cilj da ponište N1 i Novu S „čak i fizički“.

– Telekom nema zakonsku mogućnost da poseduje TV stanice, posebno one koje imaju informativni program, jer je državi zabranjeno da bude vlasnik medija. Zbog toga se pristupilo pravljenju proxy kompanija koje osnivaju TV stanice za potrebe Telekoma odnosno države odnosno vlade. Šta je cilj ovog delovanja? Zatrpavanje javnog prostora besmislenim i bezbrojnim kanalima, kao što je nekad bio slučaj sa tabloidima – kaže Georgiev. On dodaje da je potrebno napraviti haos, relativizovati sve i pokazati da u isto vreme ima svega i da su svi isti.

– Svi ti novi TV kanali, novi njuz kanali treba da ponište delovanje Nova S i N1, čak i fizički, preotimanjem ljudi koji rade na ova dva kanala. Moja je procena da je to projekat kratkog veka i da trenutno ima za cilj pravljenje preokreta u Beogradu jer se vlast samo tu brine da bi mogla da ostane bez vlasti pa je potrebno eliminisati svaki drugačiji glas – zaključuje Georgiev.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend