25. avg 2020.

Tepić: Telekom Žeželju platio batine za kontrolu medija, Savet sad da se izjasni

Potpredsednica SSP Marinika Tepić kaže da je ugovor koji je pokazala javnosti juče, a prema kome je Telekom Srbija "isfinansirao Igora Žeželja sa 38 miliona evra", dokaz plaćanja batine za kontrolu i disciplinovanje medija u Srbiji. Tepićeva navodi da su u junu 2019. godine sve rate iz ugovora završene i da je sve isplaćeno. Dodaje i da Savet za borbu protiv korupcije može sada da se izjasni. Advokat Vladimir Todorić ukazuje na odredbe u ugovoru koje daju "neverovatna prava Telekomu", ocenjujući da su se u njemu sprdali sa zdavom logikom.

Potpredsednica SSP Marinika Tepić kaže da je ugovor koji je pokazala javnosti juče, a prema kome je Telekom Srbija „isfinansirao Igora Žeželja sa 38 miliona evra“, dokaz plaćanja batine za kontrolu i disciplinovanje medija u Srbiji. Tepićeva navodi da su u junu 2019. godine sve rate iz ugovora završene i da je sve isplaćeno. Dodaje i da Savet za borbu protiv korupcije može sada da se izjasni. Advokat Vladimir Todorić ukazuje na odredbe u ugovoru koje daju „neverovatna prava Telekomu“, ocenjujući da su se u njemu sprdali sa zdravom logikom.

 Tepić je, gostujući u Novom danu, rekla da je na konferencijama koje je držala objasnila tok transakcija između tri firme – matične firme Igora Žeželja – Wireless medie, njene ćerke firme Mondo INC i Telekoma Srbije. „U istom periodu imate isti iznos u bilansima stanja sve tri firme – reč je o 10 miliona evra, inače cifra koja se pominje da ju je Žeželj platio za tabloid Kurir ili – najmanji jedan deo iznosa. Imate Telekom koji daje avans, u prvom trenutku ne znamo kome, i imate Wireless mediu koja prima avans, ne znamo od koga, i imate taj avans koji Wireless media upuće odnosno daje, dalje, ćerki firmi istog Igora Žeželja, vlasnika tabloida Kurir i odnedavno nove TV Kurir, u iznosu od isto 10 miliona evra. Na istoj konferenciji, ja sam pokazala, u bilansu stanja, na poziciji 419 takođe Wireless medie Igora Žeželja, da kažem novootkrivenih 28 miliona evra za koje smo se svi pitali odakle mu – kako neko sa imovinom poslovnom od dva miliona evra može da dobije 28 miliona evra? Svaki pravnik, ekonomista, bankar bi potvrdio da ne postoji osnov, čak i da je hteo da se zaduži – da se taj novac dobije. Kockice su se složile, Pandorina kutija se otvorila, ja sam uspela da dođem do ovog kapitalnog ugovora. Ovo nije dokaz jedne od dve najveće korupcionaške afere – pored posla Telekoma sa Kopernikusom i ove, Telekoma sa Igorom Žeželjem – ovo je, po meni, dokaz na koji način Vučić, partija i bratija plaćaju batinu za upravljanje medijima u Srbiji, za kontrolisanje medija koji treba da veličaju Vučića, partiju i bratiju i s druge strane – za disciplinovanje ili gušenje svake kritičke misli, ne samo opozicionih političara, već svakoga ko se usudi da kritikuje Vučićev režim, pa čak i onih koji nisu kritikovali, ali su imali otpor ili oprez prema režimu. To se najdominantnije dešava u tablidu Kurir. Na prethodnim konferencijama sam pokazivala kako je pisao Kurir pre Žeželja i kako kad su legle pare“, navodi Tepićeva, koja je još jednom pokazala ugovor, koji je, kako kaže, potpisan 15. oktobra 2018, a koji je iznela u javnost juče.

Advokat Vladimir Todorić je izjavio da je reč o simulovanom pravnom ugovoru – sa lažno prikazanim predmetom ugovora. On je, gostujući u Novom danu, pojasnio da se to dešava kad dve strane žele da sklope pravni posao koji je zabranjen, ili onaj koji nije dozvoljen zakonom, a da bi se omogućile transakcije novca. „Ono što je ovde zabranjeno je da Telekom poseduje medije, ili da kupi medij. Država nema pravo da bude konkurent na medijskom tržištu osim kroz javni servis. To je civilizacijsko dostignuće, a kod nas na snazi mislim 15 godina, po Zakonu o javnom informisanju… Ono što država i sama priznaje, kroz izjave premijerke i drugih političara, kad želi da diskredituje ovo što govore gospođa Tepić ili gospodin (Miroslav) Aleksić govore o ovoj temi, pa kažu da oni žele da pomognu konkurente Telekoma – time na neki način priznaju da je Telekom medijski igrač, a to ne bi smelo da bude. Telekom je preduzeće koje se bavi telekomunikacijama, a pripada građanima Srbije“, podvukao je Todorić.

Gost N1 ističe da je zabranjeno da Telekom kupi Kurir, pa se mora naći neko, kao Igor Žeželj, da preko njega naprave tu akviziciju. Ovo ne treba gledati izolovano u odnosu na ostale medijske akvizicije koje je Telekom uradio u prethodnom periodu, a i onih koje se tiču medijskih distributera, što je takođe zabranjeno da država radi, navodi Todorić.

Osvrćući se na analizu kupovina koje je sproveo Telekom, a koju je uradio ekonomista Goran Radosavljević, Todorić kaže da je on (Radosavljević) vrlo dobro opisao kolike su bile vrednosti Kopernikusa, Radijus vektora – da su „oni bili užasno preplaćeni, a da je šema bila ista kao u ovom slučaju – da su Prva i B92 koštale su 180 miliona evra, a onaj ko ih je kupio je od Telekoma dobio 195 miliona. Ovde mi ne znamo da li je cena Adrija medija grupe bila 10 ili  25 miliona evra, ali znamo da je Igor Žeželj dobio 38 miliona evra“.

Kaže da ovakav pravni ugovor mora da se raskine i da svaka strana mora da vrati ono što je primila, jer su ovde narušeni interesi građana Srbije.

Govoreći o 38 miliona evra, Tepićeva navodi da su u junu 2019. godine sve rate iz ugovora završene i da je sve isplaćeno. Baveći se bilansima, utvrdila je, kako kaže, da je Igoru Žeželju leglo 10 miliona evra novca građana, od Telekoma, najkasnije 5. novembra 2018, a samo mesec i po dana kasnije, 4. januara, Igor Žeželj registruje vlasništvo nad Adrija medija grupom, u okviru koje Kurir posluje.

Dodaje da je Telekom bukvalno poklonio svoj portal Mondo, koji je 15 godina razvijao, „tako što ga integriše u Žeželjevu ćerku firmu Igora Žeželja, Mondo INC, i uz to mu plaća 38 miliona evra naših para“. Mondo će se, prema ugovoru, registrovati kao medij koji će proizvoditi medijske saržaje, a onda će Telekom otkupljivati te medijske sadržaje našim novcem, dodala je.

Tepić je ponovila da je nalogodavac „za ovaj organizovani kriminal“ na Andrićevom vencu, a da je jedan trust mozgova 2018. godine smislio batinu za kontrolu medija.

Imate još jednu skandaloznu kupovinu, pored ovog ugovora – a to je kupovina kabla Kopernikusa, našim novcem iz Telekoma, za 195 miliona evra, da bi vlasnik tog kabla kupio jedine dve nacionalne televizije gde partija i bratija nisu pustile svoju šapu, dodala je potpredsednica SSP.

Ona je istakla i pitanje plaćanja reklama Telekoma. „Kome Telekom plaća reklame, sponzorstva – on je takođe u kandžama partije i bratije. Čak sam iznenađena što je RTS u 20. minutu napravio prilog o ovome što sam juče govorila. Ali Blic – ni slovo o ovome“, dodala je, upitavšu njihovo uredništvo da li je moguće da ova tema ne postoji za njih. Upitala je i koliki su oglasni i sponzorski ugovori Telekoma. „To je cena toga da ćutite“, navela je i dodala da je to 2podlo manipulisanje medijima2, koje vrši „SNS uprava Telekoma“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend