17. apr 2020.

Ko je Igoru Žeželju dao 10 miliona evra pre kupovine Kurira

Provladin tabloid Kurir iz štampanog i internet izdanja zvanično prelazi i na male ekrane. Regulatorno telo za elektronske medije dozvolilo je pružanje usluga kompaniji Adria Media Group Igora Žeželja, a pre dva dana televizija je upisana i u Agenciji za privredne registre. Dozvola je dobijena u vreme vanrednog stanja, iako je REM rekao da će donositi samo hithe odluke. Ali, kako je ova kompanija finansirala svoju medijsku ekspanziju?

Iz zvaničnih podataka vidi se da je Žeželjeva firma pre kupovine Adria Medie primila avansnu uplatu od oko 10 miliona evra na svoj račun, baš u godini kada je Telekom Srbija dao 17 miliona evra kratkoročnih avansa nepoznatim pravnim licima, iako su u ranijim godinama avansna plaćanja Telekoma bila čak četiri puta manja.

Kao što je i najavljivano, dnevni list Kurir pokreće televiziju, čiji program će se emitovati isključivo putem Telekomovog IPTV-a i brenda Supernova.

„Tačan datum početka emitovanja programa procenjujemo u odnosu na novonastalu situaciju izazvanu koronavirusom. U ovom trenutku nam je važno da se orijentišemo na proizvodnju sadržaja, koja je, u datim okolnostima, bezbedno i svrsishodno organizovana“, saopštila je Irena Petrović, PR Adria Media Group.

U Adria Media Grupi se nadaju da će postići dogovor i sa ostalim kablovskim operaterima, ali je upravo podrška Telekoma kao prvog ponovo pokrenula pitanje: da li iza svega zapravo stoji država?

Sumnja nastavlja da se podgreva nakon što je u januaru prošle godine pod nejasnim okolnostima tu firmu zajedno sa Kurirom kupilo preduzeće „Mondo inc“ biznismena Igora Žeželja, čiji vlasnik je pak prethodno bio upravo državni Telekom, koji je čak na zvaničnom sajtu Mondo vodio kao svoj portal.

I finansije Monda neposredno pred kupovinu Kurira dodatno zamućuju celu sliku. Prema podacima sa sajta Agencije za privredne registre, pred medijsku ekspanziju kompanija je imala godišnji promet od oko 600.000 evra i neto dobit nešto manju od 16.000 za poslovnu 2018. godinu. Iz finansijkih podataka može se zaključiti da Mondo nije mogao da kupi Kurir iz sopstvenih sredstava.

Podaci sa APR-a pokazuju i da je Mondo na kraju poslovne 2018. imao obavezu za neplaćen PDV od oko dva miliona evra, dok je godinu dana ranije ta obaveza bila zanemarljiva. Imajući u vidu promet ostvaren te godine, jasno je da taj PDV nije nastao iz redovnog poslovanja.

Visoke poreske obaveze mogle bi da se objasne time što je pre kupovine Adria Medie na račun Monda uplaćeno oko 10.000.000 evra kratkoročnog avansa nepoznatog porekla. Da li je reč o novcu kojim je Kurir kupljen i da li dolazi od Žeželjevog dugogodišnjeg strateškog partnera – Telekoma?

Slučajnost ili ne, iz podataka o poslovanju objavljenim na APR-u, vidi se da je akcionarsko društvo Telekom iste godine nekome dalo kratkoročne avanse u iznosu od preko 17 miliona evra. Neobično je to što su prethodne tri godine dati avansi bili gotovo četiri puta manji, ali i to što se u izveštaju za 2018. ne navodi kome su ti avansi dati i koja im je namena.

Kako je reč o akcionarskom društvu čiji je većinski vlasnik država, odnosno, građani, principi objektivnog i poštenog finansijskog izveštavanja nalažu da ovakav podatak bude objavljen I javno dostupan u izveštajima.

Ni Žeželjeva Adria Media Grupa ni državni Telekom nisu odgovorili na pitanje televizije N1 da li spomenutih deset miliona evra koji se u izveštaju Monda spominju kao avans potiču od Telekoma i da li je reč o pozajmici koja je iskorišćena za kupovinu te grupacije i lista Kurir.

Nije poznato kada će Kurir TV početi da emituje program, ali jeste kakvu će uređivačku politiku voditi, pošto iz kompanije naglašavaju – televizija će biti u duhu brenda Kurir.


Video prilog N1

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend