21. maj 2015.

Curi rok za medije

  Rok za privatizaciju medija ističe 1. jula a, kako nezvanično procenjuju u Ministarstvu privrede, ostalo je premalo vremena da bi taj posao bio završen. Jedini način da mediji „u produžecima“ pokušaju da dobiju nove vlasnike, jeste izmena Zakona o javnom informisanju i medijima i produžavanje roka za privatizaciju

O tome se zasad ne razmišlja u Ministarstvu kulture i informisanja. A ako novinske, radio i TV kuće u kojima delimično ili sasvim gazduje država ne dobiju nove vlasnike na  vreme, privatizacija će biti obustavljena.

Zakon kaže da se besplatne akcije u tom slučaju nude zaposlenima. Ali kako je većina zaposlenih svojevremeno upisala „Dinkićeve“ ili neke druge besplatne akcije, sada neće moći da postanu i vlasnici medija u kom rade. Ako se niko ne prijavi, medij se gasi, a ako neko ispuni uslov i izjasni se da hoće akcije postaće novi gazda.

Čak i ako se samo jedan zaposleni pojavi, postaće vlasnik  objašnjava za „Novosti“ Saša Mirković, državni sekretar u Mini starstvu kulture.

Ministarstvo kulture drži se Zakona o javnom informisanju i medijima koji kaže da je rok za privatizaciju prvi jul. A da li su rokovi kratki nije pitanje za ovo ministarstvo, već za osnivače medija, njihova rukovodstva, Agenciju za privatizaciju i Ministarstvo privrede.

Od avgusta prošle godine rokovi su počeli da teku. Novog gazdu od ponedeljka će pokušati da nađe beogradska televizija Studio B.

Ljubomir Šubara, direktor Agencije za privatizaciju najavio je raspisivanje javnog poziva, ali je mala šansa da će prodaja uspeti da se završi do kraja juna.

Postoje veliki problemi da se taj postupak sprovede u zakonskom roku  kaže Šubara.  Sporno je što mediji nisu pripremili neophodnu dokumentaciju za javne pozive.

Neizvesna je i sudbina Tanjuga, jer za ovo državno preduzeće još nije dostavljena ni privatizaciona dokumentacija, baš kao ni za desetine drugih medija širom Srbije. To je posao Ministarstva privrede, Vlade Srbije, pokrajinskih ili lokalnih vlasti. Država je vlasnik ili suvlasnik u 72 medijske kuće koje upošljavaju ukupno 2.493 radnika.

Brisanje iz registra

Ukoliko među zaposlenima bude onih koji žele akcije medija i ispunjavaju uslove da ih preuzmu, postaće vlasnici, ali će preuzeti i dugove. A ako niko ne bude zainteresovan, medij se gasi i briše iz registra Agencije za privredne registre.

Preuzeto sa: NUNS

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend