17. avg 2021.

U regionu samo za medije iz Srbije na Tviteru uvedena oznaka da sarađuju sa vlastima

Tviter proširuje oznaku "mediji povezani sa vladom" na 16 država sveta

U zemljama regiona, kao što su Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Kosovo, društvena mreža Tviter još nije označila nijedan medij kao neki „koji sarađuje sa vladom“, kao što je to učinjeno za više od 10 medija iz Srbije.

Pretragom media, ali i razgovorom sa novinarima iz regiona, nijedan medij još uvek nema takvu oznaku na Tviteru, iako postoje najave da bi to moglo uskoro da se desi i kod njih.

Ovakve oznake, barem prema pretragama Danasa, ne postoje još ni u SAD, Velikoj Britaniji, Austriji, Turskoj, Nemačkoj…

Pored Srbije još 15 država se našlo na listi proširenja oznake „mediji povezani sa vladom“ Tvitera, ti natpisi se od prošle godine mogu naći na profilima iz Rusije i Kine.

Kina se našla pod najjačim udarom ovakvih propisa prošle godine, osim informativnih izvora kao što su CGTN, Global Times, Caixin, CCTV i NewChina na listi se našao i profil iPanda.

Njihov profil sadrži celodnevno prikazivanje života velikih pandi.

Najavljeno je u februaru ove godine da će spisak država biti proširen i da će obuhvatati Kanadu, Kubu, Ekvador, Egipat, Nemačku, Honduras, Indoneziju, Iran, Italiju, Japan, Saudijsku Arabiju, Srbiju, Španiju, Tajland, Tursku i UAE.

Društvena mreža Tviter označila je provladine medije iz Srbije na njihovim profilima, kao i ispod svakog njihovog posta, natpisom „Medij koji sarađuje sa Vladom Srbije“.

Uprkos kontroverzama, neverifikovani nalozi poput onog Iranskog vrhovnog vođe Ajatolaha Hamneia neće biti označeni.

Politika kompanije ostavlja u potencijalnoj opasnosti od etiketiranja novinske agencije poput Glasa Amerike, koju finansira američka vlada, ali trenutno zadržava uredničku autonomiju.

Sistem profilisanja je takođe izuzeo BBC iz velike Britanije kao i NPR iz Amerike sa objašjenjem da iako se finansiraju od strane države imaju nezavisnost u radu.

Ruski izvori kao što su RT, Sputnik i Redfish su dovedeni u vezu sa vladom te zemlje. Stavljeno im je i upozorenje na Fejsbuku, kao što se može naći na kineskim stranicama Xinhua News i CGTN.

Oznaka ima za cilj skretanje pažnje korisnika na „Transparentnost stranice“.

RT se obratio javnosti zbog etiketranja i izjavio „američka kompanija koja je dugo u krevetu sa američkim establišmentom, govori čitavom ostatku sveta šta može, a šta ne može da kaže, definicija je tehnološke diktature i cenzure“.

Mediji obeleženi na Tviteru neće biti preporučeni novim pratiocima i njihove objave se neće promovisati.

Dodatno upozoravaju da tvitovi sa medijskih naloga povezanih sa državom, neće biti prikazani na početnom ekranu, u obaveštenjima ili pri pretrazi.

Na Fejsbuku još bez oznaka medija iz Srbije

Iako i društvena mreža Fejsbuk ima opciju „Page transparency“ u okviru koje se ističe koji su mediji pod kontrolom vlasti, za sada nijedan medij iz Srbije nije označen kao takav.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend