18. avg 2021.

Gosti N1: Provladini mediji neće imati nikakve posledice zbog oznake na Tviteru

Mediji koje je Tivter označio da sarađuju sa Vladom Srbije neće imati nikakve posledice zbog toga, smatraju gosti N1. Novinar BIRN-a Radmilo Marković kaže da su na RTS-u neke informacije „zabranjene i kontrolisane“, a profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski smatra da je reakcija predsednika Aleksandra Vučića na odluku Tvitera „apsurdna“ i „ispod svakog dostojanstva“.

„Nema apsolutne nezavisnosti medija, svi mi znamo da je CNN nagnut demokratama (u SAD), Foks republikancima, ali daleko je to od ovoga što mi vidimo u našoj zemlji“, rekao je Veljanvski u Novom danu na N1.

Marković kaže da je saopštenje Ministarstva kulture i informisanja, u kom se potez Tvitera naziva cenzurom, „jeftin spin“.

„Cenzura je ono što se dešavalo u Ministarstvu informisanja kada je Vučić bio ministar – da urednici donose njemu novine“, rekao je Marković.

Veljanovski ističe da se „saradnja sa Vladom Srbije“ ne odnosi na ono što „svi mediji moraju da imaju, ako hoće izjavu ministra, predsednika vlade“.

„Tviter je mislio na permanentnu saradnju koji čini te medije propagandnim mehanizmom vlasti. To nije saradnja koja je dopuštena u profesionalnim medijima“, rekao je on.

Sagovornici N1 kažu da neće biti nikakvih posledica po označene medije u Srbiji. Marković ističe da oni nemaju podsticaj da promene način ponašanja, da su dominantni na tržištu i da pobeđuju na konkursima državnih insitucija iako krše etički kodeks.

Veljanovski smatra da se na tim konkursima radi o „tipičnoj zloupotrebi sredstava za projektno sufinansiranje ostvarivanja javnog interesa“.

„Pogledajte sa kolikom strašću i srdžbom predstavnici vlasti podržavaju te medije – oni su potpuno dokazali tu spregu koja u demokratskim društvima u toj meri ne postoji“, kazao je on.

Radmilo Marković navodi da Radio-televizija Srbije donosi „posredovane vesti“ koje su „sažvakane i prilagođene političkim vlastima“.

Navodi primer od pre dve godine, kada je BIRN objavio dokument koji dokazuje da je otac ministra unutrašnjih poslova bio u delegacije GIM-a.

Kako kaže, RTS šest dana nije objavio ništa o tome, a sedmog dana su objavili tako što je predsednik Vučić ‚objasnio‘ šta on misli o tome.

„Nije stvar u tome koliko će opozicija da ima sekundi na RTS-u, glavni problem je što neke informacije na RTS-u prosto ne možete da čujete, jer su zabranjene i kontrolisane“, kazao je Marković.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend