02. jul 2018.

APATIN: Novac sa medijskog konkursa otišao naprednjacima i prijateljima

Na ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje medijskih projekata opštine Apatin preduzeće šefa odborničke grupe i bivšeg poverenika Srpske napredne stranke u Apatinu Ilije Bursaća ponovo je dobilo novac. Dobar deo „medijskog kolača“ završio je i na računu Televizije Apatin, koja je prošle godine promenila vlasničku strukturu i koja se sada povezuje sa kontroverznom „zvezdom“ privatizacije medija u Srbiji Radoicom Milosavljevićem.

Milosavljević je prethodnih godina postao vlasnik brojnih medija u Srbiji, a istraživači i analitičari ga dovode u vezu sa SNS, tačnije sa sadašnjim šefom BIA-e Bratislavom Gašićem. Navodno se Gašić i sam pojavljivao u Milosavljevićevim medijima i predstavljao kao „pravi vlasnik“.

Od ukupno podeljenih 8,8 miliona dinara, čak 5,8 miliona otišlo je pomenutim dvema medijskim kućama, odnosno više od dve trećine novca.

Preduzeću Unija plus, čiji je jedini vlasnik Bursać, a koje izdaje lokalni portal 025info.rs i koje je bilo osnivač televizije 025info do aprila ove godine, kada je ta televizija prekinula emitovanje programa – dodeljeno je 1,8 miliona dinara na ovogodišnjem konkursu, dok su prošle godinedobili dva miliona. Razlika u odnosu na prošlogišnji konkurs je što ovoga puta novac nije dobio Srpski telegraf, jedan od listova koji, prema Savetu za štampu, najčešće krši Kodeks novinara Srbije, ali zato jeste Bursaćeva firma, kojoj je dodeljeno svega 200.000 dinara manje nego prošle godine iako više ne emituje televizijski program.

Prema podacima Agencije za privredne registre, Bursać se vodi kao odgovorni urednik u oba medija. Kako je ranije pisao Danas, on drži i marketinšku agenciju, a njegova televizija prenosila je i sednice lokalne skupštine.

[povezaneprice]

Navodno je i prestanak emitovanja Bursaćeve televizije vezan za promenu vlasničke strukture TV Apatin, koja je donedavno bila u sukobu sa naprednjačkom vlašću, i kojoj je u tom, ranijem periodu bilo potrebno naći lokalnu medijsku protivtežu. Interesantno je da je naprednjačka vlast, dok je bila u sukobu sa ovim medijom, suspendovala ranije potpisan ugovor sa njim i prestala da uplaćuje novac po ugovorenom projektu.

Na konkursu je najviše novca ovoga puta dobila upravo Televizija Apatin, i to četiri miliona dinara za dva projekta. Ovaj medij bio je dobitnik i na nedavno završenom konkursuPokrajinskog sekretarijata za kulturu i i informisanje, gde im je pripalo 400.000 dinara. Međutim, Televizija Apatin je u avgustu prošle godine promenila vlasničku strukturu i sa 51 odsto udela njen većinski vlasnik postao je Aleksandar Milutinović. To je isti čovek koji je, kako je pisala Cenzolovkabio direktor preduzeća koje osnovao Milosavljević, na adresi SOS kanala, a koje se zvalo „SOS kanal plus“.

Za Milutinovićem sledi Bursaćeva firma, a svi ostali mogli su da računaju na iznose do milion dinara. Opštinskim novcem ukupno je podržano devet projekata. Pored pomenutih, novac su dobili internet portal Radio BB iz Odžaka, koji je prošle godine i iz budžeta Grada Novog Sada dobio 750.000 dinara. Ovaj radio je inače svojevremeno zatvaran zbog piratskog emitovanja programa.

Ko je sedeo u komisiji?

Komisiju koja je raspravljala o podeli novca činili su Aleksandar Čupić, urednik portala evrsac.rs, kojeg mnogi nazivaju vršački Informer. Čupić je i ranije dospevao u žižu medija zbog konkursa, posebno onog u Smederevu prošle godine, kada je portalu ePodunavlje, koji nije postojao u vreme raspisivanja konkursa, dodeljeno čak sedam miliona dinara. Izdavač ePodunavlja je firma Open View DOO, čiji je vlasnik Čupić. Pored njega u komisiji je bila je i Ivana Stefanović iz Udruženja Nova mreža Srbije, koje je takođe već dospelo u javnost zbog podele para na konkursima. Kako je pisala „Cenzolovka“, ovo udruženje imalo je svoje predstavnike u komisijama u najmanje 22 vojvođanske opštine, a svojim članicama te komisije dodeli su 41 milion dinara.

Preduzetnik Strahinja Vujadinović dobio je pola miliona dinara, a kako je nedavno pisaloUdruženje novinara Srbije, on se inače na konkursima pojavljuje sa sadržajem koji će biti objavljen na portalu Srbija danas, a koji se opet dovodi u vezu sa SNS. On je dobio i milion dinara na ovogodišnjem konkursu u Sremskoj Mitrovici. Ta firma osnovana je pred sam kraj prošle godine.

Firmi Stefan street, koja emituje Radio Dunav i ima istoimeni internet portal, dodeljeno je 800.000 dinara, a ta firma ove godine je već dobila sredstva od Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i informisanje na nedavno završenom konkursu, i to 400.000 dinara.

Udruženju građana „Ja volim Sombor“ dodeljeno je 900.000 dinara. To udruženje osnovano je pred sam kraj 2016. godine, i prošle godine se našlo se na listi dobitnika na konkursu, ali u Somboru. Tada im je, iako vrlo kratko postoje, dodeljeno 700.000 dinara, a kako je objavio lokalni portal SO info, oni su tada konkurisali sa projektom koji je nosio isti naziv kao projekat SO infoa, a koji je realizovan dve godine ranije.

Novosadskoj firmi Panonija medija pripalo je pola miliona dinara.

Prošlogodišnji konkurs takođe je bio kontroverzan, pošto je polovina novca završila kod Bursaćevih medija. Tada je deljeno samo upola ovogodišnjih para, odnosno četiri miliona dinara, a dva miliona otišlo je Uniji plus. Na tom konkursu među dobitnicima našli su se i Srpski telegraf i portal Srbija danas, koji su zajedno inkasirali ravno 500.000 dinara.


Ekipa VOICE

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend