26. apr 2022.

„Čist Novi Sad“ na Televiziji Subotica

„Video kreativa tim“ Milana Švelja na medijskom konkursu u Novom Sadu, raspisanom februara 2021. godine, priložio troškove realizacije projekta koje je, potom, platio firmi osnovanoj 4 meseca nakon raspisivanja konkursa

Javnost ima pravo da zna kako je Šveljo, čak i nakon što je budžet njegovog projekta bio revidiran, znao unapred koliko će koštati usluge firme koja u vreme raspisivanja i trajanja konkursa uopšte nije postojala

Deo Šveljovog novosadskog konkursnog kolača završio na računu Udruženja građana „Ja volim Sombor“ Vanje Đekić

Fakture ispostavljene Švelju za njegov novosadski projekat kao jaje jajetu po likovno-grafičkom ustrojstvu liče na fakture izdate u okviru njegovog subotičkog projekta 

Branko M. Žujović

Prvi od dva prošlogodišnja medijska konkursa u Novom Sadu, onaj raspisan 10. februara, kao da je uspeo da raskrili vremenske dveri.

Firma „Video kreativa tim“ Milana Švelja, o kojoj je naš sajt već pisao, učestvovala je na pomenutom konkursu, raspisanom svega dva dana nakon njenog osnivanja, priloživši precizno navedene rashode koje je, potom, platila firmi „Ognjana Starović PR Gradske info“. To ne bi bilo neobično, da firma Ognjane Starović nije osnovana tek 8. juna iste godine, 4 meseca nakon raspisivanja novosadskog konkursa.

Javnost itrekako ima pravo i treba da zna kako je Šveljo, čak i nakon što je budžet njegovog projekta naknadno bio revidiran, unapred znao koliko će koštati usluge firme koja u vreme raspisivanja i sve vreme trajanja pomenutog konkursa uopšte nije postojala, odnosno da li je pomenuta firma, iz nekog razloga, cene svojih usluga naknadno prilagodila Šveljovom projektu.

Da je Šveljo unapred precizno naveo rashode pre osnivanja firme Ognjane Starović, vidi se po revidiranom budžetu projekta koji je Gradska uprava za kulturu Grada Novog Sada zaprimila 17. maja 2021. godine. U pomenutom dokumentu (br. 1979), svi rashodi Šveljovog novosadskog projekta precizno su navedeni znatno pre nego što je firma Ognjane Starović osnovana.

Povrh svega, Šveljo je u konkursnoj dokumentaciji naveo da je njegov projekat „Čist Novi Sad“ trajao od 1. maja (prvobitno je trebalo da počne 1. aprila) do 31. decembra 2021. godine, što znači da u vreme kada je njegov projekat započet pomenuti „podizvođač“ najvećeg dela poslova u vezi sa sufinansiranim delom Šveljovog projekta nije bio ni osnovan.

Šveljo je za projekat „Čist Novi Sad“ od Grada Novog Sada dobio 700.000 dinara na ime polovine ukupnih troškova projekta, odnosno 140.000 dinara po jednom prilogu u trajanju do 5 minuta.

Matrica ista kao u Subotici

Uvidom u prošlogodišnju konkursnu dokumentaciju „Video kreativa tima“, do koje je naša redakcija došla zahvaljujući profesionalnom i odgovornom odnosu novosadske gradske uprave, lako je uočiti istu matricu kao u subotičkom slučaju.

Sav novac firme „Video kreativa tim“, dobijen na konkursu, završio je na računima „podizvođača“, bez prikazanog pravdanja drugog dela projekta za koji je Šveljo trebalo da obezbedi sredstva iz vlastitih izvora.

Najveći deo novca dobijenog u Novom Sadu, 600.000 dinara, Šveljo je 30. avgusta 2021. godine prebacio pomenutoj firmi Ognjane Starović koja je, inače, član Nadzornog odbora Javnog preduzeća „Emisiona tehnika i veze“. Šveljo joj je platio „pripremu potpisa i snimanja“ 120.000, izradu video grafike 90.000, snimanje 180.000 i montažu 210.000 dinara.

Ostatak novca iz Novog Sada, Šveljo je 24. decembra iste godine prebacio Udruženju građana „Ja volim Sombor“. Posredi je suma od 100.000 dinara, izdvojena za izradu špica, džinglova i foršpana.

Na čelu pomenutog udruženja nalazi se Vanja Đekić koja se, kako je naš sajt takođe već pisao, često pojavljuje u medijskim komisijama kao predstavnica udruženja povezanih sa Vladanom Stefanovićem iz Subotice.

Neizbežni VTV d. o. o.

Šveljov ekološki projekat „Čist Novi Sad“, ukupno 5 medijskih priloga u trajanju do 5 minuta, prema priloženoj dokumentaciji trebalo je da bude prikazan na Televiziji Subotica, u vlasništvu Vladana Stefanovića, odnosno njegove firme VTV d. o. o. U konkursnoj dokumentaciji, međutim, nigde nije navedeno vreme emitovanja, baš kao što je slučaj i sa Šveljovim projektom u Subotici.

Članovi naše redakcije tragali su bezuspešno na „Jutjubu“ za Šveljovim emisijama iz njegovog projekta za koji su Subotičani lane izdvojili 2.500.000 dinara, a koje su navodno emitovane takođe na Televiziji Subotica.

Vladan Stefanović nikada nam nije odgovorio na pitanje o vremenu emitovanja Šveljovih priloga. U prvom i do sada našem jedinom telefonskom razgovoru na ovu temu, Stefanović je rekao da ne zna za Švelja i da sa njim nema nikakve veze. To se, međutim, ne da zaključiti iz konkursne dokumentacije Šveljovog „Video kreativa tima“ do koje smo došli u Subotici i  Novom Sadu.

Na koncu, Šveljo je i u Subotici i u Novom Sadu, kao vlastiti plus u procesu procene projekata, naveo upravo zainteresovanost Stefanovićeve firme VTV d. o. o. za nastavak saradnje.

Šveljo ni u Novom Sadu ni u Subotici među podacima o internom monitoringu i evaluaciji svog projekta nije naveo gde su tačno dostupne ankete i istraživanja koja dokazuju navodnu uspešnost njegovih projekata.

I Ognjana Starović za sada bez odgovora

Naša redakcija je ovim povodom telefonom kontaktirala Ognjanu Starović. Ona nam je u kratkom razgovoru najpre obećala da će proveriti svoj imejl i pročitati naša pitanja, ali nam kasnije nije odgovorila na telefonski poziv.

U imejlu koji smo joj prosledili pitali smo je kako se dogodilo da dve novoosnovane firme, Šveljova osnovana 8. februara i njena, osnovana juna 2021. godine, uspostave saradnju, te kako je Šveljo, prilažući strukturu svojih rashoda, mogao da zna koliko će njena firma zaceniti svoje usluge, budući da tokom novosadskog konkursa uopšte nije ni bila osnovana.

Na kraju, Ognjanu Starović pitali smo šta su tačno „troškovi potpisa“, naplaćeni 120.000 dinara, kao i da li smatra da njeno članstvo u Nadzornom odboru Javnog preduzeća „Emisiona tehnika i veze“ predstavlja sukob interesa, budući da se od lane pojavljuje kao akter konkursnih projekata u oblasti medija.

Odgovore na ova pitanja strpljivo očekujemo.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend