17. sep 2022.

Još uvek nijedna televizija nije aplicirala za petu nacionalnu frekvenciju

Konkurs za petu nacionalnu frekvenciju traje do 11. oktobra, a do sada nijedna televizija nije aplicirala, potvrdila je za Danas predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić. Kriterijumi za dodelu biće identični kao i prilikom dodele prethodne četiri dozvole za nacionalno pokrivanje.

Podsetimo, televizije Hepi, Prva, B92 i Pink, dobile su nacionalnu frakvenciju 27. jula. Ove televizije su i prethodnih godina imale nacionalnu pokrivenost.

Za televizijsku frekvenciju dodeljenu pre nešto više od mesec dana, konkurisalo je čak 14 emitera. U prostorijama REM-a direktori, odnosno glavni urednici medija, imali su po 15 minuta da predstave elaborat – pisani podnesak o tome zašto ta televizija zaslužuje nacionalnu pokrivenost i na koji način planira da ispuni zakonske obaveze o kvalitetu programa. Isto toliko vremena imali su da odgovore na pitanja članova Saveta REM-a, dok su novinari bili u publici i izveštavali, bez mogućnosti da postave pitanja.

Članica Saveta REM-a Judita Popović istakla je za Danas da dodela pete frekvencije ima istu zakonsku proceduru kao i postupak dodele prethodne četiri.

Direktor programa N1 Igor Božić potvrdio je za naš list da će ova televizija ponovo konkurisati za nacionalnu pokrivenost. Na pitanje čemu se nada, s obzirom na prethodni konkurs, naš sagovornik kaže da se nada nečemu što do sada nije viđeno na srpskoj medijakoj sceni: “da regulator odlučuje u skladu da pravilima profesije, da uvaži prezentovane argumente i da se odupre političkim pritiscima”.

– No, s obzirom na javno izrečene stavove presednice Saveta REM, od nade nema vajde. Ipak, konkurišemo da ne bi sutra postavljali pitanje: a zašto niste konkurisali? – poručuje Božić.

Judita Popović rekla je za sajt UNS-a da bi predstavnici svih televizija koje konkurišu za petu dozvolu za nacionalnu pokrivenost trebalo da javno izlažu svoje elaborate.

„Ne vidim razlog da opet ne bude predstavljanja elaborata, jer ga je bilo i kod prošle dodele dozvola za nacionalnu pokrivenost“, rekla je Popović.

Ona je dodala da su joj javni razgovori pružili bolji i realniji uvid u dokumentaciju koju su kandidati poslali uz prijavu.

„Predstavljanje elaborata značilo mi je zbog toga što smo imali prilike da se pogledamo u oči sa kandidatima i vidimo da li stoje iza onoga što su napisali. Imala sam pitanja koja su bila vezana za to koliko su emiteri poštovali pravilnike i načela REM-a“, dodala je Popović.

Konkurs za dodelu pete dozvole za nacionalnu pokrivenost otvoren je do 11. oktobra. U konkursu piše da će REM doneti odluku u roku od 30 dana od objavljivanja spiska podnosilaca potpunih i blagovremenih prijava. Ova lista biće objavljena najkasnije u roku od 15 dana od završetka roka za slanje prijava. Imajući u vidu navedene rokove peta frekvencija trebalo bi da bude dodeljena najkasnije 26. novembra, podseća UNS.

Osim konkursa za dodelu dozvole za nacionalnu frekvenciju, otvoren je i konkurs za emitovanje programa u zoni pokrivanja sa Avale, kao i konkurs za područje Grada Beograda.

Stručna javnost prilično je burno reagovala nakon dodele četiri nacionalne frekvencije, ističući da su televizije koje su ih dobile, posebno Pink i Hepi, pioniri u kršenju novinarskog kodeksta, etičkih normi profesije, ali i vodeći po broju prekrašaja zakona i pravilnika REM-a.

I Željko Mitrović i Milomir Marić su prilikom predstavljanja elaborata insistirali na tome da će svoje programe promeniti u skladu sa propisima i ukloniti nedostatke na kojima im je do sada zamerano. Međutim, to se nije dogodilo. Samo mesec dana od dobijanja frekvencije, Mitrović ju je zloupotrebio u ciju lisčnog obračuna sa jutjuberom Bakom Prasetom.

Na pitanje kako komentariše navode o zloupotrebi nacionalne frekvencije od strane Pinka, Olivera Zekić je za Danas kratko poručila: “Nemam komentar”.

Sa druge strane, Judita Popović smatra da lični animoziteti, sukobi i obračuni, dignuti na nacionalni nivo, jesu zloupotreba javnog dobra kao što je frekvencija sa nacionalnom pokrivenošću.

Zbog dodele frekvencija Pinku, Hepiju, Prvoj i B92, tužbu Upravnom sudu su podneli Slavko Ćuruvija fondacija i CRTA, kao i televizije N1 i Nova S koje su se prijavile na ovaj konkurs.

„U tužbi se navodi da je REM odluku da dodeli dozvole televizijama Pink, Hepi TV, Prva i B92 doneo na osnovu selektivnog i netačnog tumačenja činjenica čime su prekršeni kriterijumi i pravila kojima je regulisan postupak za dodelu dozvola za emitovanje“, piše u saopštenju Slavko Ćuruvija fondacije i organizacije civilnog društva CRTA, prenosi UNS.

Televizije N1 i Nova S su početkom meseca podnele tužbu protiv odluke Saveta REM-a da se dozvole za nacionalnu pokrivenost dodele ovim televizijama, zbog “kršenja pravila postupka, pogrešnog utvrđivanja činjeničnog stanja i pogrešne primene zakona”.

„Pravni tim N1 ocenjuje da REM u postupku nije čak ni sproveo zakonski obaveznu prethodnu analizu tržišta, te utvrdio koji broj dozvola ili sadržina programa na najbolji način zadovoljavaju potrebe građana Srbije, čime bi pokušao da opravda konačnu odluku“, naveo je N1.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend