06. nov 2022.

Ko će doneti odluku o dodeli pete nacionalne frekvencije – REM ili centrala SNS-a?

Savet REM-a će 7. i 8. novembra obaviti razgovore sa podnosiocima prijava na konkurs za izdavanje dozvole za petu nacionalnu frekvenciju, odnosno za regionalnu na području Beograda.

Tako će u ponedeljak, 7. novembra, elaborate predstaviti a potom odgovarati na pitanja članova Saveta REM-a predstavnici BK TV, KCN (Kopernikus), Nove S i Kurir TV, koje su konkurisale za nacionalnu frekvenciju, a dan nakon toga sledi izlaganje predstavnika Studija B, Una TV i Gradske televizije Puls iz Grocke, koje žele dozvolu za pokrivenost na teritoriji Beograda.

Sagovornici Danasa saglasni su da odluke o dozvolama Regulatorno telo neće doneti samostalno, već pod uticajem SNS-a odnosno samog Aleksandra Vučića.

Slobodan Cvejić, nekadašnji član Saveta REM-a, smatra da će većina članova Saveta REM-a glasati onako kako bude odlučeno na drugom mestu, tako da procenu o tome ko ima najviše šanse za dobijanje frekvencije ne treba bazirati na analizi potencijalnih stavova članova Saveta, “nego na političkom i ekonomskom interesu SNS kamarile”.

– Po svemu što vidimo poslednjih meseci, oni će imati tendenciju da zbijaju redove, a kontrola medija im je u tom smislu jedno od najznačajnijih sredstava. S obzirom na vlasničku strukturu navedena četiri medija, reklo bi se da najveću šansu ima Kopernikus, mada ne bi bilo iznenađenje da nacionalnu frekvenciju dobije i televizija Kurir. To sve zavisi i od nekih internih previranja i repozicioniranja u klijentelističkoj mreži SNS-a – navodi Cvejić.

Da će tako biti, ne sumnja ni urednik Cenzolovke Perica Gunjić.

– Prvi deo konkursa je još jednom pokazao kako REM odlučuje, u skladu sa narudžbinom koja stigne od Vučića. Isto će biti i ovog puta, koju god TV da odaberu. Ne znam koja mu je omiljena – kaže Gunjić.

Za razliku od konkursa za četiri nacionalne frekvencije kada se prijavilo čak 14 emitera, ovoga puta ih je samo četiri.

TV N1 je odustala od trke za nacionalnu pokrivenost, a direktor programa Igor Božić nedavno nam je rekao da bi to bilo iluzorno sa sadašnjim sastavom REM-a.

– Imalo je smisla kada je konkurs bio otvoren za četiri frekvencije. Tada je ponuda nacionalnih kanala mogla, da je REM zaista to želeo, da napravi raznovrsnu ponudu za gledaoce u Srbiji. Ovako je izborom istih programa jasno da naš, pretežno informativni program, samo pravi gužvu za petu dozvolu. Izlišno je bilo da sada trošimo energiju i vreme, a i novac. Jasno je da sadašnji sastav REM, posle komentara prethodnih dozvola, N1 ne smatra relevantnim – naveo je Božić.

Nacionalne frekvencije na osam godina nedavno su dobile televizije Pink, Hepi, Prva i B92.

Kada je reč o dozvoli za pokrivenost teritorije grada Beograda, pored Studija B, i Une, konkurisala je Gradska televizija Puls iz Grocke. Njen vlasnik je Stefan Radić, koji je u žižu javnosti dospeo kada je njegovom istoimenom radiju ukinut signal. On je, iako sam naprednjak, došao u sukob sa aktuelnim predsednikom opštine Grocka Draganom Pantelićem, pa mu je u jednom trenutku vlasnik fudbalskog kluba Pudarci, odakle se emitovao signal Puls radija, isključio struju, o čemu je Danas pisao.

Vlasnik Žig infa iz Grocke, Željko Matorčević, kaže za Danas da što se tiče Gradske televizije Puls, smatra da će dobiti dozvolu da se emituje sa Avale “jer je pravi primer kako se može poslovati u Srbiji, isključivo ako imaš člansku kartu naprednjaka, kao što je ima vlasnik”.

– Vlasnik ove televizije je i vlasnik istoimenog radija koji je, između ostalog, u dugovanju od preko osam miliona dinara. Račun mu je u blokadi, a PIB blokiran zbog više poreskih prekršaja. Emituju program bez lokacijske dozvole i tehničkog prijema za stubne antene. Jedna od antena mu se nalazi na nelegalno podignutom stubu i utvrđeno je od strane Sekretarijata za životnu sredinu da nedozvoljeno zrači decu u predškolskoj ustanovi, ali eto on emituje i dalje – kaže Matorčević.

Prema njegovim rečima, Radiću pomažu svi, od lokalne do republičke vlasti.

– I ova televizija koja je predala za konkurs ima takođe fiktivnu adresu, odnosno nema studio, radnike, kamere. Ali ono što vlasnik ima jeste članska karta SNS-a, što je dovoljno da dobije frekvenciju – ističe Matorčević.

Sa druge strane, Stefan Radić tvrdi za Danas da njegova televizija ima i radnike i tehničku opremu, a da je za frekvenciju konkurisao jer je to jedini način da opstane na tržištu.

– Radio takođe emituje signal, ali jedva sastavljamo kraj sa krajem. Od opštine nikada ništa nismo dobili – poručio je Radić.

Kada je signal njegovog radija prekinut krajem prošle godine, Radić je potvrdio da je član SNS-a ali je, kako je rekao, neaktivan.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend