20. nov 2020.

Ministarstvo milione dalo medijima Radoice Milosavljevića i porodice direktora BIA Bratislava Gašića

Sve po zakonu i uz poštovanje procedura, Ministarstvo kulture i informisanja od gotovo 15 miliona iz budžeta, kroz tzv. pojedinačna davanja najviše dodelilo medijima pod kontrolom naprednjaka i dobro poznatih medijskih tajkuna

Novac dobili i mediji porodice direktora BIA Bratislava Gašića (foto: Medija centar Beograd)

Ministarstvo kulture i informisanja i ove godine je odlučilo da projekte namenjene javnom informisanju podrži kroz takozvana pojedinačna davanja, odnosno mimo konkursa, i to sa ukupno 14.299.000 dinara.

Letimičnim pogledom na dokumentaciju objavljenu na sajtu Ministarstva kulture i informisanja može se zaključiti da je veći deo novca otišao za projekte lokalnih udruženja građana i lokalnih medija. Pažljivijim čitanjem svakog pojedinačnog rešenja postaje jasno da se većina projekata realizuje putem medija čiji su vlasnici dobro poznati medijski igrači.

Medijska imperija Gašić i Milosavljević

Dodela sredstava putem pojedinačnog davanja propisana je članom 27 Zakona o javnom informisanju i medijima, kao i odgovarajućim pravilnikom, te u dodeli novca putem ove procedure nema ničeg spornog.

U skladu sa procedurom, sada već bivši ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević potpisao je sredinom leta 21 rešenje o sufinansiranju projekata „koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa“.

Najveći dobitnici u raspodeli svakako su mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, putem kojih će se realizovati čak četiri podržana projekta.

Procedura je nesporno poštovana, sve ostalo je i te kako problematično

Radio-televizija Brus, čiji je on vlasnik, dobila je 500.000 dinara za realizaciju projekta „Bruski turizam posle korone – mogućnosti oporavka“.

Udruženje „Plej“ iz Subotice, čiji je projekat „Da Pomoravlje sačuva zdravlje – čemu nas je naučio koronavirus u Paraćinu i Ćupriji“, takođe podržan sa 500.000 dinara, emitovaće osam istraživačkih priča na Kanalu M, televiziji u Milosavljevićevom vlasništvu.

Udruženje „Vetrenjača“, čiji je zakonski zastupnik Miodrag Miljković iz Niša, za realizaciju četiri radionice o standardima izveštavanja u uslovima vanrednog stanja dobilo je 1.000.000 dinara.

Planirano je da ove radionice budu emitovane na dve Milosavljevićeve televizije (TV Pirot i TV Leskovac), kao i preko televizija Zona plus (koja je u vlasništvu sina funkcionera SNS-a i direktora BIA Bratislava Gašića) i Vranjska.

Tu je i projekat Jugoslovenske biznis mreže – YUBINET, podržan sa 1.000.000 dinara, zahvaljujući kome će, kako piše u rešenju, 22 medijska sadržaja, veličine do 1.000 karaktera, biti objavljena na portalu Milosavljevićevog SOS kanala.

Svojevrsnu zanimljivost predstavlja činjenica da je Jugoslovenska biznis mreža odlučila da svoje emisije emituje preko SOS kanala, dok će se u isto vreme na njihovom portalu naći šest emisija koje realizuje Udruženje za otkrivanje Srbije „Srbija Diskaveri“.

Ovo udruženje dobilo je putem pojedinačnih davanja milion dinara za projekat „Da Romi ostanu zdravi“, a emisije će, kako se navodi u rešenju, biti prikazane i na Niškoj televiziji. Kako navode Južne vesti, u pitanju je televizija u mešovitom vlasništvu vlasnika Zone plus i Belamija.

Pravo u džep poznatih medijskih tajkuna

Inače, Ministarstvo kulture i informisanja, pored sadržaja koji će se emitovati putem Zone plus, budžetskim novcem (500.000 dinara) finansiraće i projekat ADD produkcije, koja je takođe u vlasništvu porodice Gašić.

U rešenju, doduše, nije navedeno putem kog medija će priloge realizovane u okviru projekta „Kruševac – pravo mesto za vaš odmor“ građani moći da vide, pa se ne može zaključiti da li će produkcijski podržati neki od svojih medija ili će se pak ugledati na Jugoslovensku biznis mrežu i pomagati konkurenciju.

Najveći dobitnici u raspodeli svakako su mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića, putem kojih će se realizovati čak četiri podržana projekta

Među srećnim dobitnicima raspodele pojedinačnih davanja je i portal vojvođanski.com u vlasništvu Razvojnog centra Comnet. Putem ovog portala biće realizovani projekti udruženja „Šesta dimenzija“ i „Putevi prirode“, koje je Ministarstvo kulture i informisanja podržalo sa 1.000.000, odnosno 600.000 dinara.

Odgovorni urednik portala vojvođanski.com je Vladimir Jovanović, čije se udruženje pre nekoliko godina našlo u centru priče o zloupotrebi novca dodeljenog na konkursu za informisanje.

Pokret „Čuvari Srbije“ iz Vranja dobio je 1.000.000 dinara za projekat „Drugo poluvreme – kovid 19 iz našeg ugla“. Kako se navodi u rešenju, „25 medijalnih sadržaja“ biće objavljeno na portalu Čuvari Srbije, kao i na Televiziji Vranjska plus, čiji je vlasnik lokalni funkcioner SNS-a u Vranjskoj Banji.

Udruženje „Lokal medija marketing“ iz Beograda će svoj projekat vredan 600.000 dinara realizovati uz pomoć portala gmpress.rs iz Gornjeg Milanovca, jednog od medija u vlasništvu Marka Aćimovića, o čijim je poslovima Cenzolovka već pisala.

Radio-televizija Šumadija iz Aranđelovca je na ime pojedinačnih davanja od Ministarstva dobila 800.000 dinara za projekat „Kovid 19 u zdravstvenom TV biltenu“. Činjenica da su, prema podacima sa sajta Narodne banke Srbije, tri od pet računa ove televizije u blokadi (dva nisu podložna blokadi), nije pravila problem. Uostalom, nije prvi put, pošto je ova televizija i ranije bila u istoj situaciji i uprkos tome dobijala novac na konkursima.

Sve po zakonu

Među odabranim lokalnim medijima čiji su projekti podržani jesu i Radio Talas iz Niša (899.000 dinara), časopis Srpski venac iz Bujanovca (200.000 dinara), Radio Aleksinac (200.000 dinara), te časopis Srpska misao (300.000 dinara), inače registrovan krajem maja ove godine.

Lokalni Centar za obrazovanje, informisanje i preduzetništvo „Oblak“ iz Pančeva (400.000 dinara) i Grupa građana „Ruka spasa“ iz Srbobrana (600.000 dinara) svoje projekte će realizovati putem portala lokalnevesti.rs, odnosno Radio Srbobrana.

Na spisku dobitnika je i Udruženje „Postani vidljiv“ iz Beograda (1.000.000 dinara). Medijski prilozi realizovani u okviru projekta ovog udruženja biće emitovani na beogradskom Radiju AS. Vlasnik ove medijske kuće je Aleksandar Đurić, a ako je suditi po BIRN-ovom monitoringu vlasništva nad medijima, u pitanju je brat zamenika gradonačelnika Novog Sada Milana Đurića.

Na listi kroz pojedinačna davanja podržanih projekata su još i „Pozitiva“ iz Mostara (400.000 dinara), Asocijacija Srpska veza (300.000 dinara), te novine Pečat (500.000 dinara).

Nije zgoreg još jednom ponoviti da je dodela sredstava putem pojedinačnog davanja propisana zakonom i odgovarajućim pravilnikom, te u odluci Ministarstva da dodeli novac putem ove procedure nema ničeg spornog.

Procedura je nesporno poštovana, sve ostalo je i te kako problematično.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend