24. maj 2021.

Tri miliona evra za gospodina Milosavljevića

Biznis kruševačkog tajkuna Radoice Milosavljevića cveta zahvaljujući novcu građana Srbije: za pet godina 13 njegovih medijskih kuća od države dobilo 3.097.445 evra. Radio-televiziji Kruševac novac nije dodeljen samo tamo gde ona to nije htela. Kupio medij za manje od 500, a kroz konkurse za njega dobio skoro 70.000 evra

Čarobni Radoičin štapić: Svaka se investicija višestruko isplatila samo iz budžeta (foto: N1)

Milioni za medije u Zrenjaninu opet otišli Radoici Milosavljeviću“, „Samo bahato: Milosavljević gotovo uništio RTK pa opet dobio novac iz budžeta“, „Nagrada za uništenje Radio-televizije Kragujevac“, samo su neki od naslova koji su osvanuli prethodnih dana.

Radoica Milosavljević do 2015. godine, kada je počela poslednja tura rasprodaje državnih medija, sa medijskim biznisom nije imao nikakve veze. Danas je ovaj Kruševljanin vlasnik 14 medijskih kuća, od kojih gotovo svaka u svom sastavu ima po dva-tri medija.

Milosavljevićevo medijsko carstvo prostire se od Novog Kneževca do Pirota. Ako je suditi po bazi podataka Centra za održive zajednice, opstaje i širi se ponajviše zahvaljujući budžetskom novcu. U proteklih pet godina (od 2015. do 2020) samo kroz projektno sufinansiranje njegovi mediji dobili su 3.097.445 evra iz republičkog i lokalnih budžeta.

Radio-televizija Kruševac novac nije dobila samo tamo gde nije ni konkurisala

Novac je, naravno, nastavio da pristiže i ove godine. Mediji u vlasništvu kruševačkog biznismena dobili su 24.381.000 dinara samo na nedavno okončanim konkursima Ministarstva kulture i informisanja.

Čak sedmina ukupnog ovogodišnjeg budžeta Ministarstva kulture i informisanja, namenjenog sufinansiranju projekata proizvodnje medijskih sadržaja za televizije, preliće se u 11 Milosavljevićevih televizija.

Na konkursu za sufinansiranje projekata na jezicima nacionalnih manjina, među dobitnicima je osam njegovih medija kojima je pripala osmina ukupnog budžeta.

Kada su ovogodišnji konkursi Ministarstva kulture i informisanja u pitanju, među 14 medijskih kuća u njegovom vlasništvu, kao najuspešnija se pokazala Radio-televizija Kruševac. Za nju se može reći da novac nije dobila samo tamo gde nije ni konkurisala. Tri medija u njenom sastavu (televizija, radio i portal) inkasirala su ukupno 4.050.000 dinara na šest državnih konkursa.

Televizija Leskovac, pre Radoice Milosavljevića, godišnje na konkursima dobijala je oko 50.000 evra. 2019, kada Milosavljević postaje vlasnik, kroz projekte je namakla oko 63.000, da bi 2020. inkasirala 110.820 evra

Radio-televizija Kruševac je i proteklih godina bila Milosavljevićev rekorder na lokalnim i nacionalnim konkursima. Od 2015. godine, od kada se nalazi u njegovom vlasništvu, pa do kraja 2020, samo kroz projekte prihodovala je 685.669 evra. Prodata mu je, da podsetimo, 2015. godine za 13.992 evra.

Ipak, najisplativije njegovo ulaganje svakako je kupovina Centra za informisanje Novi Kneževac. Medijska kuća kupljena za tričavih 480 evra, kroz medijske konkurse je za pet godina prihodovala 68.577 evra. Ove godine od Ministarstva kulture i informisanja dobio je milion i po dinara.

Pojedini mediji u Milosavljevićevom vlasništvu uspeli su da udvostruče prihod od projekata otkako su se našli u njegovim rukama. Tako je, na primer, Televizija Leskovac, pre njegovog gazdovanja, godišnje na konkursima dobijala oko 50.000 evra. Već 2019. godine, kada Milosavljević postaje vlasnik, uspeva da kroz projekte namakne oko 63.000 evra, da bi u 2020. inkasirala tačno 110.820 evra.

Slična situacija je i sa Televizijom Santos iz Zrenjanina. Kruševljanin je vlasnik ovog medija postao lane. Sa 58.000 evra 2019. godine, prihod od projektnog sufinansiranja skočio je na 103.760 evra. Ove godine će samo od Ministarstva kulture i informisanja zrenjaninskoj televiziji leći 2.300.000 dinara.

KO JE RADOICA MILOSAVLJEVIĆ

Široj javnosti je postao poznat nakon što je 2015. u procesu privatizacije kupio čak osam medija: RTV Kruševac, RTV Kragujevac, TV Pirot, RTV Brus, Centar za informisanje Novi Kneževac, TV Požega, RTV Caribrod i RTV Pančevo.

Radio-televiziju Kragujevac je izgubio početkom 2017. godine. Privatizacija je poništena jer Milosavljević nije izvršavao ugovorne obaveze.

To ga, međutim, nije sprečilo da nastavi širenje svog medijskog carstva, te je danas vlasnik i RTV Bačka Palanka, SOS kanala plus, RTV Santos iz Zrenjanina, Kanala M iz Paraćina, Televizije Telemark iz Čačka.

Poslednja Milosavljevićeva medijska investicija je osnivanje firme Tačno d.o.o. Beograd. U ovo ulaganje njegova RTV Pančevo ušla je zajedno sa firmom Minacord media Željka Joksimovića.

Firma Tačno, u kojoj 60 odsto vlasništva praktično ima Milosavljević, krajem prošle godine je, kako piše UNS, stekla pravo da za 628.000 evra u narednih deset godina koristi imovinska prava novinske agencije Tanjug.

Prema podacima Istinomera, Milosavljević je rođen 1948. godine u Kruševcu. Vlasnik je preduzeća za proizvodnju plastične ambalaže Sloga. Bio je direktor Sportskog centra Kruševac, predsednik FK Napredak i predsednik Sportskog saveza. Od 2009. do 2012. godine bio je zamenik gradonačelnika Kruševca.

Član je Socijalističke partije Srbije od osnivanja, a bio je i predsednik Okružnog odbora te stranke.

Ipak, 2019. našao se i među donatorima konkurentske Srpske napredne stranke.

U Ministarstvu nije nijednom „izvisio“

Kada je podrška Ministarstva u pitanju, praktično nijedan Milosavljevićev medij ove godine nije „izvisio“. Čak je i internet portalu RTV Pančevo dodeljeno 300.000 dinara, iako mu je 2019. Regulatorno telo za elektronske medije izreklo meru upozorenja zbog povreda odredaba Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.

Ništa manje uspešni Milosavljevićevi mediji nisu bili ni na ovogodišnjim konkursima u matičnim gradovima i opštinama.

Od 11.350.000 dinara, koliko je medijima dodelila Opština Dimitrovgrad, Televizija Caribrod dobila je 7.800.000.

Centar za informisanje Novi Kneževac kupljen je za tričavih 480 evra, a kroz medijske konkurse dobio je 68.577. Samo ove godine od Ministarstva stiglo 1,5 miliona

Radio-televizija Kruševac dobila je 10.200.000 od ukupno 17.000.000 raspodeljenih na kruševačkom konkursu.

Na TV Pirot otišla je gotovo trećina sredstava – 9.700.000 od ukupno 30.000.000 dinara opredeljenih za medije u Pirotu.

Projektima TV Santos komisija je opredelila 4.800.000 dinara iz budžeta Grada Zrenjanina, od ukupno 10 miliona dinara namenjenih medijskim projektima. RTV Požega dobila je 40.000 dinara više (4.840.000 dinara) na konkursu u Požegi (ukupan budžet bio je 7,5 miliona).

Od 13 miliona dinara koje je Opština Bačka Palanka namenila medijima, Radio-televizija Bačka Palanka dobila je četiri miliona.

Centru za informisanje Novi Kneževac pripalo je 1.050.000 na konkursu u njihovoj opštini (ukupan budžet bio je 3.250.000). SOS kanal plus je na beogradskom konkursu osvojio 3,9 miliona dinara.

Konkursi u Leskovcu, Pančevu, Paraćinu i Brusu još uvek nisu okončani, a u Čačku konkurs nije ni raspisan. Ipak, ako je suditi po dosadašnjoj praksi, Milosavljevićevi mediji nemaju razloga za brigu, jer će im i tamo pripasti dobar deo kolača.

2 komentara za: “Tri miliona evra za gospodina Milosavljevića

  1. Zrenjaninac

    I grad Zrenjanin mu svake godine daje milione. U međuvremenu, taj isti grad je uništio Radio Zrenjanin jer nije bilo para, a kratkih rukava je ostao i KTV. E zato Zrenjaninci piju otrovnu vodu punu arsena i teških metala, a niko neće da otvori novu Fabriku vode čiju izgradnju će platiti građani kroz višu cenu česmovače. Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo, što od nas pravite budale.

    24. maja 2021. at 22:10
  2. Dejan

    Pa , nije samo on . Pogledajte firmu SUPER D+ ,spajanjem , razdvajanjem , pa opet spajanjem , 2 ortaka iza kojih stoji treći , glavni, Bosanci iz Zemuna kupiše 8 novih televizija po Srbiji . O ovoj firmi niko ništa ne piše , a i oni “ isisavaju “ pare iz bužeta opština

    26. maja 2021. at 00:08

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend