13. avg 2020.

Provladin tabloid omiljeno mesto za oglašavanje gradske uprave

Televizija Pink je jedini mediji koji je, pored RTK, imao mogućnost da u periodu od 2015. do 2019. godine koristi sredstva iz budžeta grada Kragujevca za proizvodnju medijskog sadržaja, i to na osnovu direktne pogodbe. Kako konkurs za sufinansiranje medijskih projekata od javnog interesa u Kragujevcu nikada nije sproveden, novac iz gradske kase dobilo je još samo nekoliko štampanih medija kao naknadu za usluge oglašavanja.

Srpski telegraf, u 2019. godini, kragujevačkim gradskim upravama bio je omiljeno mesto za oglašavanje, pokazuju podaci iz istraživanja Res publike. Tom beogradskom tabloidu, osnovanom 2016, plaćeno je blizu 708.000 dinara, odnosno gotovo polovina od ukupno 1.570.000, koliko je grad Kragujevac potrošio za razne vrste oglasa, štampanja i objava u Službenom glasniku. Poređenja radi, Kragujevačke novine su te godine od oglašavanja prihodovale 238.000 dinara iz budžeta grada. U periodu od 2015. do 2019, za koji je Res publika prikupila podatke, gradske uprave su oglase, tendere, konkurse, javne uvide u urbanističke planove i slično, objavljivale još i u Novostima, Danasu i Informeru. Zanimljivo je da se lokalna samouprava od 2018. više ne oglašava u dnevnom listu Danas, ali zato počinje da koristi usluge Srpskog telegrafa, provladinog tabloida koji je inače poznat kao šampion u kršenju novinarskog kodeksa. U tom glasilu su, između ostalog, objavljeni konkursi za direktora Parking servisa, Gradske agencije za saobraćaj i još nekih javnih preduzeća.

Te 2018. godine televiziji Pink “pošlo je za rukom” ono što nije ni jednom kragujevačkom mediju, ne računajući RTK, još od 2015. do danas. Naime, nešto više od pola miliona dinara iz gradske kase plaćeno je kompaniji Pink international za emisiju “Žikina šarenica”, koja je 5. i 6. maja 2018. emitovana iz Kragujevca. Dvodnevno obeležavanje jubileja- 200 godina od proglašenja za prestonicu moderne Srbije, uz Žiku Šarenicu, odnosno isplata za emisije koja je izvršeno avansno, na osnovu ugovora sklopljenog direktnom pogodbom, bila je i predmet interesovanja Državne revizorske institucije, pošto se ispostavilo da Gradska uprava za poslove gradonačelnika i gradskog veća, kao naručilac posla, nije adekvatno evidentirala to plaćanje.

S obzirom na to da je reč o podatku koji je već poznat javnosti, iznenađuje “zaboravnost” pomenute gradske uprave, koja je odgovarajući na zahtev Res Publike za informacijama o svim plaćanjima za usluge informisanja, oglašavanja i promocije, propustila da dostavi baš ugovor sa kompanijom Pink international i dokaze o toj transakciji. Tražene podatke, nakon podsećanja na izveštaj revizora, Res Publika je vrlo brzo dobila, ali je tim postupkom gradska uprava pokrenula opravdanu sumnju da postoje manjkavosti i u drugim odgovorima koje dostavlja po Zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend