24. mar 2018.

RTK: Čekaju privatizaciju, a kupuju opremu

Radio televizija Kragujevac ovih dana kupuje opremu vrednu preko 10 miliona dinara, iako je postupak njene privatizacije praktično pokrenut kada je Ministarstvo privrede, krajem januara, raspisalo javni poziv za prikupljanje ponuda za učešće u postupku ponovne privatizacije.

Foto: CZ

U isto vreme ova televizija pokrenula je postupak javne nabavke za kupovinu audio, video i emisione opreme. Procenjena vrednost javne nabavke bila je nešto više od devet miliona dinara bez PDV-a, ali pošto do 5. marta, kada je bio poslednji rok za podnošenje ponude, nije pristigla nijedna, ovaj postupak javne nabavke je obustavljen.

Samo dva dana kasnije, ipak, pokrenut je novi, a radi se o pregovaračkom postupku bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda dobara.

Javna nabavka bi trebalo da se realizuje u dve partije – audio vizuelno televizijska oprema, čija je vrednost 8,9 miliona dinara i radio prijemnik, koji košta nešto više od 250.000 dinara. Krajnji rok za podnošenje ponuda je 26. mart.

I dok televizija kupuje kupuje opremu u roku, koji je predviđen za prikupljanje pisama o zainteresovanosti za privatizaciju, pristiglo je samo jedno pismo.

Iz Ministarstva privrede portal „Pressek” nije uspeo da dobije informaciju o kome je reč i ko bi mogao da bude potencijalni kupac ove televizije.

Kako su nam naveli iz Ministarstva, „pisma o zainteresovanosti nisu obavezujućeg karaktera i ne znače obavezu zainteresovanih da kasnije i učestvuju u procesu privatizacije“.

Sa druge strane, u kasnijem postupku mogu da učestvuju sva domaća i strana fizička i pravna lica, bez obzira da li su poslali pisma o zainteresovanosti ili ne.

Iz Ministarstva nismo dobili ni konkretan odgovor kada bi drugi proces privatizacije ove televizije trebalo da bude završen, već su samo naveli da će u narednom periodu Ministarstvo preduzeti aktivnosti na sporovođenju postupka privatizacije u skladu sa zakonom i u saradnji sa lokalnom samoupravom.

U RTK smatraju da dostavljene ponude „ne znače ništa“, te da je bitno da li će biti zainteresovanih za kupovinu RTK biti na aukciji, „ako bude zakazana“. Jer, kako kažu za Danas, „nije nemoguće da nova medijska strategija predvidi i postojanje regionalnih javnih servisa”.

Grad Kragujevac je, da podsetimo, ponovo preuzeo osnivačka prava nad ovom medijskom kućom u junu prošle godine, zahvaljujući izmeni Uredbe o prenosu kapitala bez naknade zaposlenima kod izdavača medija, kojom je omogućila da se lokalnim samoupravama prenesu akcije i udeli medija, čija je privatizacija poništena.

Iz gradske kase je tokom 2017. godine ovoj televiziji pripalo ukupno 137 miliona dinara – 27,5 miliona dinara za funkcionisanje televizije i 109,9 miliona dinara na osnovu sudskih presuda u korist radnika koji su RTK tužili zbog 12 zaostalih plata, zaposlenima, koliko im je ostao dužan nekadašnji vlasnik Radoica Milosavljević.

Inače, skupština ovog Privrednog društva utvrdila je nakon usvajanja finansijskog izveštaja da je dobit televizije skoro 55 miliona dinara. Gradsko veće Kragujevca je zatim donelo odluku da izuzme RTK od uplate dobiti u budžet grada, iako je reč o gradskoj firmi.

O ovoj odluci na današnjoj sednici odlučuju odbornici Skupštine grada.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend