10. nov 2017.

Vučićevo pravo je da ne učestvuje u TV debatama

U izveštaju Kancelarije za demokratske institucije i ljudska prava OEBS o predsedničkim izborima 2. aprila 2017. ne osporava se regularnost izbornog procesa, ali se iznosi niz preporuka za prevazilaženje nedostataka.

Uočava se da je kampanjom dominirao kandidat vladajuće koalicije, istovremeno i premijer, kojem je išlo u prilog nejasno razgraničenje između aktivnosti koje je sprovodio kao deo izborne kampanje i onih koje je obavljao kao premijer. Značajan deo izveštaja posvećen je medijskom okruženju u kome su održani izbori, a jedan deo integralno prenosimo:

„Gospodin Vučić je odlučio, što je bilo njegovo pravo, da ne učestvuje u televizijskim sučeljavanjima kandidata. Međutim, to je ostalim kandidatima uskratilo mogućnost da u jednakim uslovima, otvoreno i direktno, raspravljaju sa gospodinom Vučićem. To je, uz jedno opšte oklevanje medija da na kritički način izveštavaju o aktivnostima državnih tela i dovode te aktivnosti u pitanje, znatno smanjilo količinu nepristrasnih informacija koje su bile dostupne biračima. Rezultati praćenja rada medija koje je sprovodilo nekoliko organizacija civilnog društva pokazali su da su aktivnosti gospodina Vučića u njegovoj zvaničnoj ulozi premijera dominirale u izveštajima svih kanala s nacionalnom pokrivenošću kao i u vodećoj dnevnoj štampi, uz primetan izuzetak kablovske televizije N1 i dnevnog lista Danas. Svi privatni televizijski kanali s nacionalnom pokrivenošću su u svojim informativnim emisijama favorizovali gospodina Vučića, naročito Pink, koji je gospodina Vučića otvoreno promovisao. Neki kanali su prikazivali tokšouvove i prenosili uživo izbornu kampanju gospodina Vučića sa političkih skupova.

O ostalim kandidatima se u emisijama vesti daleko manje izveštavalo. Kada su izveštavali o aktivnostima gospodina Vučića, uključujući o otvaranjima ili posetama raznim javnim događajima ili prostorima, mediji su formalno delili zvanične aktivnosti od onih koje su se sprovodile u okviru njegove izborne kampanje. Uprkos tome, zbog učestalosti i obima tog izveštavanja, u kombinaciji sa sličnim izveštavanjem o aktivnostima članova vlade, gledaoci nisu mogli jasno da razgraniče o kojim se aktivnostima izveštava kao delu obavljanja zvaničnih dužnosti a o kojima kao delu promocije kandidature gospodina Vučića.

Mediji, naročito javni servis, trebalo bi da razmotre usvajanje mera kojima će sami da regulišu svoj rad da bi obezbedili pravednu i nezavisnu uređivačku politiku u praćenju izborne kampanje, uključujući naglašavanje jasnog razgraničenja između zvaničnih aktivnosti kandidata i njihovog pojavljivanja kao dela kampanje kako bi se sprečilo da zbog izveštavanja o državnim zvaničnicima ostali kandidati budu nepravedno zakinuti“, navodi se u izveštaju OEBS.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend