28. maj 2017.

Jeremić najviše potrošio za medije, za Vučića i Radulovića se još ne zna

Gotovo 180 miliona dinara je tokom kampanje za predsedničke izbore na oglašavanje u medijima potrošio Vuk Jeremić, što je ubedljivo najviše među kandidatima opozicije koji su podneli izveštaje Agenciji za borbu protiv korupcije. Saša Radulović to još nije učinio, a Vučićev izveštaj nije dostupan javnosti „zbog obimnosti“.

vucic_hepi_1

Iz Agencije za borbu protiv korupcije navode da su svi blagovremeno podneli izveštaje, osim Grupe građana „Dosta je bilo“, čiji je kandidat bio Saša Radulović. On je pak naveo da je izveštaj dostavljen, ali da „ne zna kada će biti objavljen na sajtu“.

Osim toga, javnost još uvek ne zna koliko je na kampanju potrošio Aleksandar Vučić kao kandidat koalicije oko SNS-a.

„Zbog obimnosti izveštaja, koji ima gotovo 300 strana, Agencija se suočila sa tehničkim problemom pri verifikaciji izveštaja. Ovaj tehnički problem nema uticaja na sam proces kontrole izveštaja o troškovima izborne kampanje i sve aktivnosti u tom procesu odvijaju se uobičajeno“, navode iz Agencije.

Jeremić (kandidat Grupe građana „Moramo bolje“) za emitovanje spotova i zakupljene termine na televizijama dao je 123,8 miliona dinara – najviše za spotove na TV Prva (44,6 miliona), RTS (37,4 miliona), Happy TV (12,6 miliona), TV B92 (11,1 milion), kao i na Prva Plus, N1 i lokalnim TV stanicama.

Za oglašavanje na radiju otišlo je skoro tri miliona dinara (najviše za radio-stanice S i S2), kao i 31,4 miliona za štampane oglase u Blicu, Alo, NIN-u, Danasu, Kuriru, Politici, Večernjim novostima, Vremenu. U kampanju na internetu Jeremić je uložio nešto manje od 15 miliona.

Na drugom mestu je Vojislav Šešelj, koji je na TV oglašavanje dao 45,2 miliona, od čega 42,3 miliona za TV Pink. Slede KCN TV i nekoliko lokalnih televizija. Za štampu je potrošeno devet miliona, za internet kampanju 188.000 dinara, tako da je za troškove oglašavanja Šešelj dao ukupno 54,6 miliona dinara.

Kandidat Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad Čanak je preko 18 miliona uložio u TV oglašavanje, i to najviše za spotove na TV Pink (7,7 miliona), RTS (6,7 miliona), N1 (3,2 miliona) i TV Sandžak (59.000). Za troškove oglašavanja platio je ukupno 18,7 miliona.

Medijsko oglašavanje je Boška Obradovića, kandidata Dveri, koštalo 12,2 miliona dinara – najviše je potrošeno za oglašavanje na internetu (4,2 miliona), nešto manje za štampu i radio, dok je na TV oglašavanje otišlo nešto preko 118.000 dinara za spotove na RTV Mir i za zakupljene termine na TV Telemark i TV Galaksija.

Na petom mestu, od kandidata koji su troškove prijavili, nalazi se Saša Janković, kandidat Grupe građana „Za Srbiju bez straha“, koga je oglašavanje koštalo 10,8 miliona. Od toga je najviše uloženo u emitovanje predizbornih spotova na televizijama – oko pola miliona dinara za spotove na TV N1, 158.000 za TV Telemark Čačak, 120.000 za TV Mag iz Obrenovca, kao i za niz drugih lokalnih televizija. Na radiju je za oglase plaćeno 1,2 miliona, a za oglašavanje u štampi i na internetu po 1,9 miliona.

Deset miliona je platio Milan Stamatović, kandidat Grupe građana „Za zdravu Srbiju“ – 981.000 za TV spotove, i to za zakupljene termine na lokalnim televizijama. Za radio (i to samo lokalne radio-stanice), štampu i internet banere plaćeno je nešto više od 680.000 dinara. Najviše su koštale usluge PR agencije (osam miliona).

Kandidat DSS-a Aleksandar Popović dao je najviše za spotove na televizijama – oko sedam miliona – i to najviše za oglašavanje na RTS-u (3,9 miliona), kao i jednom broju lokalnih TV stanica i za spotove i za zakupljene termine. Dva miliona su koštali internet baneri, tako da su njegovi troškovi oglašavanja iznosili 9,8 miliona.

Milan Parović, kandidat Pokreta poljoprivrednika i privrednika „Bogata Srbija“, uložio je u oglašavanje 600.000 dinara, i to samo za reklamiranje na radiju – za Radio S otišlo  je560.000 dinara, a ostatak za Radio Dunav i Radio Apatin.

Svega 132.628 dinara potrošio je Beli Preletačević iz Pokreta „Samo jako“ – za internet banere platio je 2.620 dinara, dok je ostalih 130.000 plaćeno firmi za snimanje i montažu predizbornog spota koji je emitovan samo na RTS-u, u delu programa za predstavljanje kandidata, koji je besplatan i obavezan na javnom servisu.

Inače, svim kandidatima je iz državnog budžeta za kampanju bilo namenjeno po nešto više od 29 miliona dinara. Od predviđenog iznosa Miroslav Parović (koji je osvojio manje od 1 odsto glasova) nije uzeo ništa, a Beli Preletačević je uzeo oko milion dinara.

Prema Zakonu o finansiranju političkih aktivnosti, sva neutrošena sredstva kandidati nakon izbora treba da vrate u budžet, a oni koji osvoje manje od 1 odsto glasova treba da vrate ceo iznos.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend