22. dec 2021.

Kako je cenzurisana jedna majica

Vlasnik njujorške kafane „Kafana“ Vladimir Ocokoljić za Cenzolovku govori kako je cenzurisan na Studiju B i to u emisiji koja se bavi – hranom. „Kad sam video šta su uradili, obuzela me je neverica. Čekaj, je l’ smo mi to u DDR-u? Šta je, bre, ovo?!“, pitao se dok je preko Jutjuba gledao kako je na njegovoj majci zamućen natpis „Marš sa Drine“

Zar nije bilo jednostavnije da moje gostovanje izbace iz emisije?: Vladimir Ocokoljić (foto: snimak)

Gde su sad ona vremena kada su se ljudi premišljali da li da gostuju na određenim televizijama jer bi mogli da budu cenzurisani…

Danas, naime, i da pristanu da učestvuju i da pritom ništa, baš ništa sporno ne izgovore – da nikoga ne pomenu, ni predsednika ni njegovu porodicu, nikoga da opsuju i ne izgovore reč na „j“ – opet bi mogli da se susretnu s cenzurom.

Recimo, majice.

Čuli ste već da se jedan takav slučaj nedavno dogodio: čovek pristao da se pojavi u emisiji, pričao o hrani, jer to su od njega i tražili, nikog nije pomenuo, nikog nije opsovao i nije mu se omakla reč na „j“, ali to sporno, vredno cenzurisanja, i nije dolazilo iz njega.

Već – sa njega.

„Kad sam video šta su uradili, obuzela me je neverica. Čekaj, je l’ smo mi to u DDR-u (nekadašnja Istočna Nemačka, prim. aut.)? Šta je, bre, ovo?!“

Oh, wait…

Vladimir Ocokoljić, znaju ga svi kao vlasnika kafane „Kafana“ u Njujorku. Da je došao u Beograd na odmor očito se pronelo po gradu, pa je stiglo i do autorke emisije „Biljana za vas“ Biljane Obradović, meni znane pre svega kao nekadašnje voditeljke „Sitija“ na Pinku, sada je, uz sve, i pi-ar FK Partizan. Njena autorska emisija emituje se na četrdesetak stanica u regionu, kod nas, pored ostalih, i na Studiju B.

„Nisam hteo da idem na Studio B, znam ko su, čiji su i kako rade, ali rečeno mi je da je to nezavisna produkcija i da se tu samo emituje, kao i na drugim televizijama. Rekao sam – okej. A da li mogu da pričam šta hoću? Da, rekoše mi. I tako sam pristao.“

Tema razgovora – Mišlenov vodič, u kojem je odskora uvršteno i 14 beogradskih restorana. Ocokoljićev restoran, onaj čuveni njujorški, takođe je u tom vodiču, što bi se reklo – pravi je sagovornik na zadatu temu.

Ako im je zasmetao natpis, zašto su ga morali blurovati, zar nije bilo jednostavnije da moje gostovanje izbace iz emisije?

„Sad su se setili da me za to pitaju iako smo na toj listi već 12 godina, ali okej.“

Uveravanja da će moći da kaže sve što želi nije do kraja „popio“. Možda ovde ne živi dugo, ali, brate, nije pao s Marsa pa da ne zna kako stvari stoje, naročito s medijima; naročito sa Studiom B. Pritom, emisija ne ide uživo, ’nači moguće je da bude „isečen“.

Da Ocokoljić ima stavove – ima. I o gorućim temama u Srbiji. I o, dakako, vlastima (ovo mi je posebno naglasio). Nije siguran kako bi u razgovoru o Mišlenu došli do tih tema, ali zato zna dobro kakav je Studio B.

Pobrojali su mu, prisetio se u razgovoru, i druge TV stanice na kojima se emituje Biljanina autorska emisija, ali on se od svih uhvatio samo za gradsku televiziju. Ko ne bi.

„Znao sam da postoji nešto što ne mogu da ’iseku’. Majicu sa mojim stavom.“

Tačno, teško je to iseći; jedino da gosta s takvom, nekome spornom majicom izbace iz čitave emisije. Oh wait…

Pozvao je pre snimanja svetsku a našu glumicu i ekološku aktivistkinju Bojanu Novaković i pitao je da li ima majicu s natpisom „Marš sa Drine“. Imaš? Daj odmah dve!

„Marš sa Drine“ ne tera makar koga sa te reke i njenog porečja – parola je to otpora kompaniji Rio Tinto koja u okolini Loznice planira da počne iskopavanje jadarita, rude koja sadrži i danas veoma traženi litijum.

„Naravno da sam protiv Rio Tinta i tom majicom hteo sam da iskažem svoj stav o tom projektu.“

Vladimir Ocokoljić je pozvao pre snimanja svetsku a našu glumicu i ekološku aktivistkinju Bojanu Novaković i pitao je da li ima majicu s natpisom „Marš sa Drine“. Imaš? Daj odmah dve!

Građani su kroz dva usvojena zakona u novembru – jedan o referendumu i narodnoj inicijativi, drugi o eksproprijaciji – prepoznali navodnu nameru vlasti da zakonski pripomognu međunarodnom rudarskom koncernu u otpočinjanju eksploatacije u Podrinju.

Usledile su tokom dve uzastopne subote blokade saobraćajnica širom zemlje. Bilo je čak protesta ispred Bele kuće u Vašingtonu i Ujedinjenih nacija u Njujorku, a organizovala ih je naša dijaspora u SAD: tamošnje glavne parole takođe su bile usmerene ka Rio Tintu, i manje-više zvučale su kao i natpis na Ocokoljićevoj majici.

Na snimanju je prošlo sve u redu, nikom majica nije zasmetala (naglašava mi: naprotiv!) i ništa nije ukazivalo na to da bi nekome mogla da zasmeta.

Uostalom, protesti su doveli do izmene jednog i povlačenja iz procedure drugog zakona. Predsednik je rekao da je narod u pravu. Što se tiče zahteva.

A za Rio Tinto… videćemo još. Tvrd su orah, za otpore domicilnog stanovništva nije da ne znaju. A i dosta su već ovde uložili…

Za istraživanja i otkupljivanje imanja, za to znamo.

Zar nije jednostavnije da me izbace iz emisije?

U prošlu sredu ujutro Ocokoljić – znaju ga svi kao Coju – dobija link ka emisiji okačenoj na
Jutjub kanalu „Biljana za vas“ (emisija se na Studiju B emituje četvrtkom, prim. aut.).

Misli da je s novinarkom (Biljaninom saradnicom) o Mišlenu i hrani pričao bar 15 minuta, ali je očekivao da će pustiti tek deo.

I jesu – isprva!

„Otvaram link, premotavam emisiju i stignem do dela u kojem ja govorim, traje nešto oko četiri minuta, ali imam šta da vidim – natpis na majici je blurovan (zamućen do nečitljivosti, prim. aut)!“

„Znao sam da postoji nešto što ne mogu da ’iseku’. Majicu sa mojim stavom. „Tačno, teško je to iseći; jedino da gosta s takvom, nekome spornom majicom izbace iz čitave emisije. Oh wait…

A mislio je da će im doskočiti – majicom…

„Ako im je zasmetao natpis, zašto su ga morali blurovati, zar nije bilo jednostavnije da moje gostovanje izbace iz emisije?“

I jesu, ali tek nakon što je cenzurisanje majice tog istog jutra postalo vest.

Video ju je i odgovorni urednik portala 021.rs Zoran Strika. Otišao je na Jutjub, odgledao sporno Cojino gostovanje i, savestan kakav jeste (bio je saradnik Cenzolovke, molim lepo!), načinio je nekoliko skrinšotova. Oko 11 časova objavljuju vest sa prigodnim skrinšotom na kojem se vidi blurovana majica.

U međuvremenu, sa Jutjuba je uklonjena emisija.

„Verovatno je skinuta negde oko 12.30, pa smo mi desetak minuta kasnije morali da ažuriramo vest informacijom da je emisija skinuta sa Jutjuba“, odgovara mi u poruci Strika.

Skinuta pa – vraćena. Ali bez Coje. Dostupne alatke za utvrđivanje kad je koji video aploudovan na Jutjub kažu – emisija je vraćena na Jutjub oko 18 časova.

Posle vesti koja se brzinom munje proširila netom, novoizmontirana emisija na sve to direktno odgovara: kakav Ocokoljić, kakva majica, kakvo blurovanje, kakva, zaboga, cenzura, gde vi to vidite? U najkraćem, što bi rekli na Tviteru: #nijesedesilo.

Pa vi sad pišite, dramite o navodnoj cenzuri.

Dobro, sad bar znamo da cenzura može da obuhvati i majice. Šta je sledeće – čarape? O tome bi naročito Slobodan Georgiev morao da povede računa.

BILJANA OBRADOVIĆ: NE POSTOJI NIKAKVA SENZACIJA NITI CENZURA

Autorka emisije „Biljana za vas“ Biljana Obradović odgovorila nam je tek pred samo objavljivanje teksta. Njen odgovor prenosimo u celosti:

„Iskreno sam kao neko ko je 25 godina u medijima neprijatno iznenađena potezom i ponašanjem gospodina Ocokoljića koji je poziv u moju emisiju iskoristio u sasvim druge svrhe od one za koju je bio pozvan. Emisija ’Biljana za vas’ postoji već šesnaest godina i do pojave kablovskih kanala kakvih sada znate je jedina emisija koja je promovisala kulturu, umetnost i, shodno tome, pratila i u svakoj emisiji imala razgovore o knjigama, filmu, kvalitetnoj muzici. Kao takva je sinonim moderne obrazovne emisije kakve fale na ovim prostorima.

Gospodin Ocokoljić je pozvan da govori na temu kafane koju drži u Njujorku. Kao neko ko radi 25 godina u televiziji, od samog početka svoje karijere do danas, kao autor i voditelj, ne puštam marketinške, propagandne i lične poruke. To je osnovno televizijsko pravilo i sve poruke te vrste i brendovi poput Nike, Adidas, kao i nazivi kompanija se bluruju, jer potpadaju pod marketing.

Gospodinu Ocokoljiću su moji novinari na početku razgovora rekli da će majica biti blurovana, jer kao autor emisije i vlasnik agencije zadržavam pravo da moja emisija isključivo ima sadržaj koji je plasiran gledaocima na kvalitetan način.

Gospodin Ocokoljić je to iskoristio za ličnu kampanju i napad na kuću Studio B, koja je samo jedan od 40 regionalnih emitera moje emisije. A sa druge strane, printskrin za koji se navodi da je Studio B je Jutjub kanal. Emisija nije emitovana, kako je on tada naveo.

Gospodin Ocokoljić je tog dana izrazio želju da da mu prilog bude skinut i mi smo skinuli za televizijsko emitovanje. Dakle, ne postoji nikakva senzacija niti cenzura, već moje pravo kao autora da marketinške, propagandne poruke i poruke lične prirode ne puštam u emisiju.

Sadržaj moje emisije je takav da pruža dobar i kvalitetan program za populaciju preko trideset godina i toga se kao autor i urednik držim sve ove godine.“

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend