02. nov 2020.

Legitimno pravo UNS-a da dovodi u pitanje izveštavanje N1 o presudi ciriškog suda

Predsednica Suda časti Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović i predsednik NUNS-a Željko Bodrožić saglasni su da je sajt UNS-a imao pravo da dovodi u pitanje izveštavanje televizije N1 o presudi ciriškog suda po tužbi Dragana Šolaka protiv Pinka, Informera i Studija B.

Foto: Medija centar Beograd

Gostujući na televiziji Prva Ljiljana Smajlović izjavila je danas da je UNS hteo da utvrdi sve ono što je N1 u izveštavanju o presudi neprofesionalno i nekorektno izostavio, a da je reakcija te televizije bila „ nuklearna“ iako uticaj sajta UNS-a nije ni blizu uticaja koji imaju mediji u vlasništvu Junajted grupe.

„Oni su reagovali da su Ljiljana Smajlović i Vladimir Radomirović predstavnici strašne politike 90-ih. To je strašno podmuklo. Da ne govorim da naše biografije nemaju nikakve veze sa onim o čemu govore. Zašto nam ne kažu osnovne činjenice i kako je moguće da se izveštava o presudi ako je nisu videli?“, upitala je Smajlovićeva.

Željko Bodrožić, predsednik NUNS-a, rekao je da oni koji su predmet interesovanja novinara moraju da shvate da su „nekada i naporni i dosadni“, kao i da nikome ne spori pravo da se bavi ovom temom. Druga strane te priče, rekao je, da tuženi mediji na dnevnom nivou stotinu puta prekrše profesionalni kodeks.

„Mi imamo posla sa malignitetom koji je zahvatio našu profesiju. Zna se ko najviše zagađuje medijski prostor – baš ovi koje je suvlasnik N1 tužio. To su rekli i naši sudovi“, rekao je Bodrožić. On je, međutim, kazao da je N1 otišao „korak dalje“ sa optužbama da su kolege iz UNS-a iz 90-ih, da se on sa tim ne slaže, ali da se N1 na taj način „branio“.

„Ko se ovde brani? Na sajtu UNS-a se pojavio tekst mlade novinarke. To možda nije najveća stvar na svetu, ali tu mladu novinarku treba podržati. Svako novinarsko udruženje je dužno te stvari da radi“, rekla je Smajlovićeva.

Predsednica Suda časti UNS-a navela je i da je osim optužbe da je UNS udruženje 90-ih i podmukla još jedna – da brani tabloidne medije, te da im UNS ne nalazi mane.

„Iz dokumentacije UNS-a ispalo je da niko nije ugroženiji od N1, da smo više od pola vremena proveli braneći tu televiziju, novinare i itekako napadali tabloide“, navela je Smajlovićeva.

Istakla je da nije fer reći da je UNS pokrenuo hajku protiv N1, s obzirom na razliku u jačini i moći te televizije. „Kada je neko jači od one druge strane, kada dnevnik počinje sa napadom na UNS u trenutku kada eksplodira broj novozaraženih, nije to odbrana već napad“, rekla je predsednica Suda časti.

Smajlovićeva je rekla da je predsednik NUNS-a s pravom podsetio da tuženi mediji gube sporove pred srpskim sudovima, što je tačno, ali da se onda postavlja pitanje zašto je tužba bila pred ciriškim sudom, iako ona nema ništa protiv toga.

Bodrožić je istakao i da je N1 trebalo da „spusti loptu“ jer portal UNS-a ne doseže do velikog broja ljudi, ali da su taj tekst multiplicirano iskoristili tuženi mediji ne da bi odbranili Radomirovića i Smajlovićevu već da bi se pred javnošću predstavili kao nevini.

„Ako otvorite stranicu UNS-a tamo imate zanimljivih tema. Informer, Studio B i Pink su se odjedanput zainteresovali za ovo i po čitav dan to koristili. UNS i NUNS se trude da primire scenu, da kolege oslobodimo da rade kako profesija nalaže, da se ne boje nikog, da mogu da otvaraju svaku temu, pa i ovu kako je Šolak tužio u Švajcarskoj“, rekao je on.

Govoreći o saopštenju N1 kao reakciju na UNS-ovo u kojem se poziva na poštovanje kodeksa, Smajlovićeva je rekla da je nepristojno što je Jugoslav Ćosić organizovao „svoje kamermane, snimatelje, čak i vremensku prognozerku koju je koristio u svojoj bici sa Telekomom“ da potpišu saopštenje N1.

„Neobično je da je u redakciji, koja stalno priča o drugačijem mišljenju, monolitnost kao u sovjetskom Poltbirou. Kako je moguće da tamo niko nije rekao – stvarno je UNS grozan i grozni su mi ti ljudi iz 90-ih, ali nije trebalo da ovako uradimo. To pokazuje koliko je to rovovska ušančenost“, rekla je predsednica Suda časti UNS-a.

Smajlovićeva je dodala i da je u potpunosti saglasna da N1 zastupa javni interes, te da ne povlači nijedno slovo pohvale da su izveštavali o događajima koje druge televizije nisu, kao i pohvale na račun Jelene Zorić, dobitnice nagrade NUNS-a.

Ona je podsetila i da je u vreme kada je bila glavna urednica Politike moćan tajkun Nandi tužio taj list pred sudom u Londonu, jer su objavili da je u jednom danu sa svojih računa izneo 17,5 miliona evra. Razlozi za tužbu pred londonskim, a ne srpskim sudom bili su da u Srbiji vlada diktatura, da nema vladavine prava, te da ne može da dobije pravičnu zaštitu.

„Politika je pobedila na sudu ali ne zato što smo mi dokazali da smo pisali istinu, to bi bila laž. Sud je rekao – gospodine Nandi Politika je dokazala da imate srpsko državljanstvo. Tužite je u Beogradu. Pročitali su mišljenja Evropske komisije o Srbiji da nije tačno da je u Srbiji diktatura, iako postoje kritike na račun vladavine prava“, kazala je ona.

J. P.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend