30. jan 2020.

Poverenik Ilić se izuzeo jer je objavljivao u Danasu i Cenzolovci

Poverenik za samostalnost javnog tužilaštva Goran Ilić izuzeo se od davanja mišljenja po zahtevu Udruženja sudija i tužilaca Srbije koje je tvrdilo da su list Danas i portal Cenzolovka tekstovima o odluci Višeg tužilaštva u Beogradu da odbaci krivičnu prijavu protiv urednika televizije Hepi Milomira Marića ugrozili samostalnost postupajućeg zamenika tužioca Nenada Stefanovića.

Foto: Medija centar Beograd

Nabrajajući razloge za izuzeće, Ilić je u dopisu istakao da je pomenuto udruženje, čiji je Stefanović predsednik, u periodu nešto dužem od godinu dana izdalo najmanje 60 saopštenja ili izjava u kojima se pominju izborni članovi Državnog veća tužilaca (među kojima je i on) i najmanje 41 izjavu i saopštenje u kojima se on lično pominje u kritičkom, pa i u pogrdnom kontekstu.

Pored saopštenja, Udruženje sudija i tužilaca Srbije je podnelo dve prijave Agenciji za borbu protiv korupcije protiv pet članova Veća, uključujući i Gorana Ilića.

„S obzirom na iznete stavove i činjenice, uverenja sam da, ukoliko bih doneo odluku u konkretnom slučaju, da bi to moglo da dovede u pitanje utisak o mojoj nepristranosti, odnosno da bi mogao da se stekne utisak da sam odluku doneo pod pritiskom, usled brojnih i intenzivnih medijskih objava i napada Udruženja sudija i tužilaca Srbije i N.S. na mene“, piše Ilić.

Kao dodatni razlog za izuzeće, Ilić je naveo i okolnosti da je u medijima koji su označeni u dopisu kao glasila koja su ugrožavala samostalnost objavljivao članke ili davao izjave.

„Okolnost da sam bio u kontaktu sa medijima koji su označeni kao izvor pritiska, mogao bi da stvori utisak o mojoj pristrasnosti u korist tih medija i novinara u njima“, istakao je Ilić.

Iz tih razloga, kako se dodaje, predložio je predsednici Državnog veća tužilaca Zagorki Dolovac da donese odluku ili da odredi člana Državnog veća tužilaca koji će sastaviti mišljenje ili izveštaj o tome da li je u konkretnom slučaju bilo ugrožavanja samostalnosti.

Podsetimo, Više javno tužilaštvo u Beogradu pre dve nedelje je odbacilo krivičnu prijavu koju su Fondacija Slavko Ćuruvija, Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Asocijacija onlajn medija podneli protiv urednika televizije Hepi Milomira Marića, zbog krivičnog dela raspirivanje zbog izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti.

Prijavu su podneli zbog uvreda koje je Marić u toku jutarnje emisije koju vodi na televiziji Hepi, vređao profesora Filozofskog fakulteta u Beogradu Danijela Sinanija.

Portal Cenzolovka je u svom tekstu o odbacivanju prijave istakao da je ista odbačena bez valjanog obrazloženja. List Danas je u svom tekstu izneo činjenicu da je postupajući zamenik tužioca Nenad Stefanović, godinu dana pre nego što je Marić vređao Sinanija, gostovao u istoj jutarnjoj emisiji koju vodi urednik televizije Hepi.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend