16. jan 2020.

Uložen prigovor na odluku tužilaštva da odbaci krivičnu prijavu protiv Milomira Marića 

Zamenik tužioca u dopisu nije naveo nijedan razlog za odbačaj krivične prijave protiv Milomira Marića zbog omalovažavanja profesora Danijela Sinanija, navodi se u prigovoru koji su Apelacionom javnom tužilaštvu uputili Slavko Ćuruvija fondacija, NUNS, NDNV i AOM.

Milomir Marić u Jutarnjem programu TV Hepi (foto: Jutjub snimak ekrana)

Slavko Ćuruvija fondacija, Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Asocijacija onlajn medija uputili su prigovor na odluku Višeg javnog tužilaštva u Beogradu o odbačaju krivične prijave protiv glavnog urednika TV Hepi Milomira Marića.

Marić je, kako je navedeno u krivičnoj prijavi, počinio krivično delo izazivanja nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti dok je u programu TV Hepi govorio o profesoru Filozofskog fakulteta u Beogradu Danijelu Sinaniju.

Podsećajući da su 9. januara ove godine primili dopis Višeg javnog tužilaštva u kom su obavešteni da je tužilac odbacio krivičnu prijavu jer ne postoje osnovi sumnje da je učinjeno predmetno krivično delo, niti bilo koje drugo krivično delo koje se goni po službenoj dužnosti iz nadležnosti VJT, podnosioci prigovora ističu da im tom prilikom nije dostavljeno rešenje o odbacivanju. 

„Zamenik tužioca u dopisu nije naveo nijedan razlog za odbačaj krivične prijave u kojoj su označeni linkovi ka emitovanoj emisiji za područje cele Srbije, a u kojoj je novinar Milomir Marić omalovažavao Danijela Sinanija, profesora Beogradskog univerziteta, izazivajući i raspirujući nacionalnu mržnju i netrpeljivost. Cela emisija bila je posvećena dešavanjima u vezi sa odlukom da je doktorat ministra Siniše Malog plagijat“, navodi se u prigovoru upućenom Apelacionom javnom tužilaštvu u Beogradu, u koji je Cenzolovka imala uvid.

Da je podnosiocima prijave, shodno Zakonu o krivičnom postupku, moralo biti dostavljeno rešenje o odbačaju krivične prijave, te da je morala da postoji i pravna pouka, ukazala je u ranijoj izjavi za Cenzolovku nekadašnja predsednica Vrhovnog suda Srbije i sadašnja predsednica Udruženja Centar za pravosudna istraživanja Vida Petrović Škero. 

U prigovoru koji je danas upućen Apelacionom tužilaštvu u Beogradu ističe se i da je „iznenađujuće da je odluku o krivičnoj prijavi Više javno tužilaštvo donelo u postupku u kome je postupao zamenik tužioca Nenad Stefanović koji je bio gost u emisiji Milomira Marića Dobro jutro Srbijo, oktobra 2018. godine“. 

„Svakako je percepcija javnosti takva da se može posumnjati u objektivnost i samostalnost ovog zamenika tužioca u konkretnom predmetu. I zamenik tužioca i tužilac morali su u ovom postupku ceniti da se stvara utisak da je novinar Milomir Marić bio zaštićen od strane zamenika tužioca koji je bio gost u njegovoj emisiji“, ističu podnosioci krivične prijave protiv glavnog urednika TV Hepi.

Informaciju o odbačaju krivične prijave objavila je Cenzolovka, čije je pisanje osudilo Udruženje sudija i tužilaca Srbije (UST), na čijem je čelu upravo zamenik tužioca Nenad Stefanović.

U saopštenju UST je navedeno da je odluka VJT doneta u skladu sa zakonom, odnosno Zakonikom o krivičnom postupku, te da kao takva „sadrži obrazloženje, kao i svaka javnotužilačka odluka, zbog čega apeluje da VJT u Beogradu istu učini dostupnom javnosti, bez namere da poučava autore Cenzolovke kada i kome se dostavlja obrazloženje odluke“.

Podsetimo, krajem septembra prošle godine Milomir Marić je u Jutarnjem programu Televizije Hepi vređao profesora Filozofskog fakulteta u Beogradu Danijela Sinanija. Sinani je u to vreme sa rektorkom Beogradskog univerziteta Ivankom Popović učestvovao u pregovorima sa studentima koji su blokirali zgradu Rektorata, a Marić je, govoreći o postupku u vezi sa doktoratom ministra finansija Siniše Malog, rekao da će o njemu odlučivati Hašim Tači i Ramuš Haradinaj, dodajući da je „jedan njihov predstavnik član te komisije“.

„Pojavio se jedan, malo sumnjivo prezime, podseća na Sinana Hasanija, da mu nešto nije… E sad, on u Beogradu govori da je Siniša Mali nestručnjak, a čovek napravio Beograd na vodi…“, rekao je Marić i dodao da mu nije bitno da li je neko Albanac. Po Marićevom mišljenu, Sinani ne može da bude moralni sudija, jer bi na Kosovu „Tači i Haradinaj Srbina koji bi to pokušao streljali“.

Regulatorno telo za elektronsko medije ranije je izreklo meru opomene Televiziji Hepi zbog vređanja i „podsticanja diskriminacije na osnovu nacionalne pripadnosti“ i naložilo toj televiziji da ovu odluku objavi u svom programu, kao i u jednom dnevnom listu. 

Time je, naveo je REM, Televizija Hepi povredila obavezu propisanu Pravilnikom o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga i Zakon o elektronskim medijima.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend