02. nov 2022.

Reagovanje RTS-a povodom napada Televizije „Pink“

Za RTS nijedan internet nasilnik nije "ulični heroj", niti Javni servis podržava Baku Praseta, kako to tvrdi Televizija "Pink". Ali, isto tako ne podržava ni vlasnika komercijalne televizije koji se i u digitalnom svetu i koristeći nacionalnu frekvenciju obračunava sa neistomišljenicima.

Dvadesetdvogodišnji Mladen Dulić iz Laktaša izgubio je život zbog, kako se sumnja, nasilja na internetu. I to je vest koju su preneli svi mediji, uključujući i RTS. Međutim, Televizija Pink je za tragičan događaj uspela čak da okrivi i Javni servis.

Ne samo da tu nije postojala bilo kakva spona nego čak ni takav medijski mag kao što je Željko Mitrović ne može da vrati vreme i da emisiju emitovanu u petak optuži za smrt za koju smo saznali u subotu. Inače, reč je o emisiji „Oko magazin“ čija je tema bila sukob Željka Mitrovića, vlasnika Televizije Pink i jutjubera Bogdana Ilića – Bake Praseta.

Ideja redakcije emisije „Oko“ bila je da emisijom osvetli fenomen sukoba moćnog pojedinca, vlasnika Jutjub kanala, i još moćnijeg pojedinca, vlasnika komercijalne televizije. Zanimalo nas je da li je ovo zapravo prvi sukob digitalnog i analognog sveta, koja retorika se tu koristi i ko strada od oružja ova dva moćna pojedinca.

U emisiji je preispitivana i teza, da li mediji, pre svega televizija, gube bitku sa digitalnim platformama kao što je Jutjub, ali i kakav uticaj nasilni sadržaji sa ovog Jutjub kanala, ali i ove komercijalne televizije, imaju na publiku. Jer, šta god ko mislio o Baki Prasetu i Željku Mitroviću, oni utiču na milione ljudi, na mlađe, ali i na starije generacije.

Redakcija emisije „Oko“ je da učestvuju u emisiji zvala i urednika jednog od Pinkovih kanala, ali on nije pristao baš kao ni jedan od poznatih kritičara RTS-a koji se, ipak, kasnije pojavio u Pinkovom prilogu u kome ova televizija pokušava da optuži RTS za relativizovanje nasilja na internetu i aristokratsko novinarstvo.

Za razliku od dvojice pomenutih, u „Oko magazinu“ je pristao da učestvuje analitičar medija blizak Željku Mitroviću koji je u emisiji iznosio njegove najbolje argumente. Redakcija emisije „Oko“, iako joj to novinarska pravila nalažu, nije pozvala nijednog sagovornika koji bi iznosio najbolje argumente jutjubera koga optužuju za nasilje na internetu. Za nas psovke i uvrede ne mogu biti relevantan argument. Zato nijednom rečju u emisiji, nijedan sagovornik nije pravdao ponašanje jutjubera.

Dakle, za RTS nijedan internet nasilnik nije „ulični heroj“, niti Javni servis podržava Baku Praseta, kako to tvrdi Televizija Pink. Ali isto tako ne podržava ni vlasnika komercijalne televizije koji se i u digitalnom svetu i koristeći nacionalnu frekvenciju obračunava sa svojim neistomišljenicima.

Kad smo kod nasilja na internetu pitamo se da li je nasilje tvit koji je vlasnik Televizije Pink objavio u danu tragedije u Laktašima u kojem ovaj događaj dovodi u vezu sa emisijom emitovanom dan ranije.

Inače, redakcija emisije „Oko“ se tragedijom u Laktašima i internet nasiljem bavila dva dana posle događaja, u emisiji u ponedeljak. I to naravno nije prvi put.

RTS se u svom programu temom internet nasilja bavio mnogo pre nego što je Željko Mitrović ušao u rat sa jednim jutjuberom. RTS, kao javni servis, osim mnogobrojnih emisija o internet nasilju, aktivno učestvuje u kampanji protiv digitalnog nasilja, besplatno emituje spotove kao i upozorenja o bezbednosti dece na društvenim mrežama.

RTS se po svim etičkim i moralnim načelima i kodeksom novinara, nikada nije bavio relativizacijom tragičnih događaja. Nego smo nastojali da se i ovim tragičnim događajem bavimo ozbiljno kao što smo i analizirali sukob dva moćna pojedinca u emisiji „Oko magazin“, u petak.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend