04. jun 2019.

REM: Pink i Hepi više od 500 puta prekršili zakon

Protiv televizija Pink i Hepi, zbog 619 prekršaja Zakon o oglašavanju u martu, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka, prenosi UNS Info.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je na televiziji Pink u emisiji „Žikina šarenica“ bilo prikrivenog oglašavanja, a u emisijama „Zadruga“ i „Premijera“ upućivano je na kupovinu časopisa „Svet“ i „Skandal“, što je zabranjeno Zakonom o oglašavanju.

U  emisijama „Novo jutro“, „Zadruga“, „Žikina šarenica“, „Kuća od srca“, „Amidži šou“ i „Pinkove zvezdice“ u okviru programskih sadržaja u kojima se plasira proizvod bilo je neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito u krupnim kadrovima, što je protivno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu REM-a.

Televizija Pink je u emisiji „Nacionalni dnevnik“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisije vesti može prekinuti zbog emitovanja

TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

U emisijama „Žikina šarenica“, „Magazin in“ i „Novo jutro“ na TV Pinku emitovana je TV prodaja kao poseban programski sadržaj, što je suprotno Zakonu koji propisuju da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka REM-a navodi se da je u emisijama „Pinkove zvezdice“, „DNK“ i „Državni službenik“ promotivno upućivano na proizvod sponzora, suprotno Zakonu o oglašavanju.

Na televiziji Hepi u emisiji „Bolja zemlja“ neposredno je pozivano na kupovinu proizvoda, što je suprotno Zakonu o oglašavanju, navodi se u zahtevu za pokretanju prekršajnog postupka REM-a protiv televizije Hepi.

U zahtevu REM-a navodi se da je u emisijama TV Hepi „Parovi“, „Posle ručka“, „Ćirilica“, „Prelo u našem sokaku“, „Goli život“ i „Rano jutro“ bilo pojavljivanja proizvoda (žigovi), čime je prekršen Zakon o  oglašavanju.

Televizija Hepi je u emisijama „Vesti“ i „Telemaster“ prekršila član 33 Zakona o oglašavanju u kojem se navodi da se emitovanje igranog filma, televizijskog filma i emisija vesti može prekinuti zbog emitovanja TV oglašavanja, odnosno TV prodaje jednom u emisiji čije predviđeno trajanje iznosi najmanje 30 minuta, navodi u zahtevu REM.

U emisijama na TV Hepi „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“ emitovana je TV prodaja, kao poseban programski sadržaj, iako se u Zakonu o oglašavanju navodi da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“, navodi se u zahtevu REM-a.

Suprotno Zakonu o oglašavanju, TV Hepi je u emisiji „Vremenska prognoza“ prikazanoj u okviru sadržaja „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“ obaveštavao o sponzoru koristeći pokretnu sliku sponzora, navodi REM u zahtevu.

Podsetimo, REM je protiv televizija Prva i O2, zbog 263 prekršaja Zakona o oglašavanju u martu ove godine, već podneo Prekršajnom sudu zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend