12. sep 2018.

Savet za štampu: Sajt Danasa nije prekršio Kodeks

Komisija za žalbe Saveta za štampu donela je odluka da tekstom “Amfilohije: Ne iznosimo pare u Srbiju”, objavljenim 5. avgusta 2018. godine, sajt Danasa nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije. Komisija je odlučivala povodom žalbe žalbe Gej lezbejskog info centra.

Odluka Komisije biće objavljena na veb sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i dostupna javnosti.

Savet za štampu podseća da je Gej lezbejski info centar podneo žalbu jer je list “Danas” u onlajn izdanju objavio izjavu mitropolita SPC Amfilohija Radovića koja diskriminiše LGBT populaciju, a da se nije ogradio od takve izjave, niti je ona stavljena u kontekst da vređa i diskriminiše pripadnike LGBT populacije”.

Podnosilac žalbe smatrao je da je prenošenjem takve izjave list prekršio Kodeks novinara Srbije u tačkama koje se odnose na obavezu urednika i novinara da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i nagađanja, da ne smeju slepo da veruju izvoru informacija, kao i u tačkama koje zabranjuju diskriminaciju.

Bojan Cvejić, urednik onlajn izdanja lista Danas, naveo je u odgovoru na žalbu da je reč je o agencijskoj vesti koju su preneli na sajt, a koja zapravo predstavlja tuđe mišljenje, odnosno izjavu određene osobe. “Slažemo se da je izjava sporna i ne slažemo sa njom, te se ograđujemo od takvih stavova citiranjem onih koji su tako nešto izgovorili”, naveo je Cvejić i ponudio podnosiocu žalbe da objavi njegovo reagovanje na Radovićevu izjavu.

Članovi Komisije su zaključili da je “Danas” postupio u skladu sa etičkim pravilima profesije, jer je verodostojno preneta izjava visokog crkvenog zvaničnika, koja jeste od značaja za javnost.

U svakodnevnom izveštavanju, po oceni Komisije, nema prostora da se medij “ogradi” od svakog stava ili suda sa kojim novinar ili urednik nisu saglasni, niti ima takvu obavezu. Komisija smatra da postoji interes javnosti da zna kakvi su stavovi predstavnika Srpske pravoslavne crkve o raznim pitanjima, pa i kakav je njihov odnos prema LGBT osobama, što nikako ne znači da je redakcija koja to objavi saglasna sa tim mišljenjem.

„Nakon izricanja i objavljivanja ovakvih spornih stavova, oni o kojima su izrečeni, trebalo bi da od medija zatraže da objave njihovo reagovanje na problematične izjave, što podnosilac žalbe nije učinio, ni nakon što mu je urednik to ponudio u odgovoru na žalbu“, navodi se u odluci Komisije za žačbe Saveta za štampu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend