31. avg 2020.

Tanjug objavio lažnu vest da neće biti otpuštanja na RTV-u

Nepostojeća novinska agencija Tanjug objavila je 25. avgusta lažnu vest, koju je prenelo nekoliko medija u Srbiji, da u Radio-televiziji Vojvodine neće biti otpuštanja radnika i da će biti obezbeđene redovne plate.

Reč je o manipulativno prenesenom zvaničnom saopštenju pokrajinskog javnog medijskog servisa, u kojem poslodavac tvrdi da i dalje traži rešenje za novonastalu finansijsku situaciju, do koje je došlo nakon rebalansa budžeta Srbije kojim su prihodi RTV-a umanjeni za 201 milion dinara.

U fokusu Tanjugove vesti nije loša finansijska situacija zbog koje će oko 200 stalnih saradnika u RTV-u ostati bez posla, već tvrdnja menadžmenta RTV-a da je i pored te činjenice obezbeđena redovna isplatu zarada i drugih primanja za ostale zaposlene, kao i da niko od njihovih radnika, zaposlenih na određeno ili neodređeno vreme, neće dobiti raskid ugovora o radu.

Tanjug je potpuno zanemario informaciju da ne postoje uslovi da RTV zaključi novi ugovor sa agencijom za posredovanje pri zapošljavanju, zbog smanjenog prihoda za finansiranje osnovnih delatnosti u iznosu od 201 milion dinara, usled čega će oko 200 ljudi ostati bez angažmana.

Takođe, Tanjug piše kako je „Sindikat Nezavisnost RTV pozvao rukovodstvo te medijske kuće da spreči najavljena otpuštanja i zaštiti više od 250 zaposlenih“. Međutim, Tanjug ipak ne precizira da je reč o stalnim saradnicima RTV-a koji su angažovani posredstvom agencije, te da će oni ostati bez posla.

Tanjugovu vest objavila je i Radio-televizija Srbije bez bilo kakvih intervencija, iako je samo dan ranije poverenik Sindikata Nezavisnost u RTS-u Dane Markovski na konferenciji za medije u Novom Sadu upozorio na dešavanja u RTV-u. RTS obraćanje Markovskog nije preneo.

RTV je sredinom godine dobila saglasnost Ministarstva finansija da na neodređeno primi 50 radnika koji su trenutno zaposleni posredstvom agencije. Među njima je ukupno 27 novinara, a 18 njih je iz manjinskih redakcija, što znači da će svi preostali zaposleni preko Agencije izgubiti posao.

Trenutno, u RTV-u je 257 radnika zaposleno preko Agencije, od čega je 90 novinara, te je Tanjugov naslov i vest izvađena iz konteksta i dovodi u zabludu čitaoce, samim tim što će oko 200 ljudi svakako izgubiti posao, od čega je 63 novinara.

Generalni direktor RTV-a, Miodrag Koprivica, potvrdio je pre dve nedelje za Cenzolovku da ugovor Agencije za zapošljavanje sa Radio-televizijom Vojvodine, ističe krajem avgusta, a da ta medijska kuća nema novca za sklapanje novog ugovora, te da će oko 200 od 257 zasposlenih izgubiti posao na pokrajinskom javnom servisu, zbog čega su se organizovali i protesti.

Početkom jula, u pokrajinskom javnom servisu posao je već izgubilo 17 radnika angažovanih preko agencije, 10 radnika sa ugovorom na određeno vreme, 28 honoraraca i jedan pripravnik, a iz sindikata “Nezavisnost” poručuju da ta otpuštanja, zajedno sa novim, čine 20 odsto ukupno zaposlenih u toj kući.

Tanjug u svojoj vesti činjenici da je u RTV-u u julu već bilo otpuštanja zaposlenih nije pridao nikakav značaj.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend