Svi znamo da je lako biti pametni general posle bitke i da je jutro pametnije od večeri, ali manimo se novinarskih klišea i narodnih poslovica i pokušajmo racionalno da pričamo o debati produkcije „Insajder“ koju smo gledali u petak uveče.
Mediologija
03. nov 2017.
Narodni poslanik iz Niša predložio da medijska pismenost postane obavezan predmet u školama
Neophodno je da medijska pismenost postane deo obrazovnog sistema i da deca odmalena uče da kritički čitaju ono što se objavljuje u medijima - složili su se učesnici Gradskog foruma koji je organizovao niški Media centar, a ovaj predlog stigao je i do Ministarstva prosvete, nakon inicijative narodnog poslanika iz Niša Predraga Jelenkovića.
Mediologija
01. nov 2017.
Izvitoperena lakoća političkog govora
Mediologija
01. nov 2017.
Fecebook – ovo sakaćenje čitalaca i muk medija
Verujem da nisam jedini koji razume ozbiljnost eksperimenta Facebook. Verujem da postoji dosta njih, ali… Setim se svog uprošćavanja, setim se uprošćavanja drugih. Setim se tog civilizacijskog rikverca dok su oni koji razumeju ćutali.
Mediologija
01. nov 2017.
Svetski mediji o novim pravilima Fejsbuka
„Promet“ na slovenačkim stranicama opao do 80 odsto. Guardian: Loša vest za male nezavisne medije
Mediologija
31. okt 2017.
Rodna (ne)osetljivost u jeziku medija: Sobarica – svakako, akademkinja – nikako!

Srpski jezik ponekad može zvučati tako apsurdno, upravo poštujući standardizaciju koju preporučuje SANU, prema kojoj nedostatak ženskog roda predstavlja – prirodan put jezika. Rodna ravnopravnost sada izgleda kao prepreka na tom „prirodnom putu“, koji ponekad deluje modernije nego što bi i tradicionalisti želeli. „Oženio sam se pilotom“, reklo bi se u duhu „tradicionalnih srpskih jezičkih vrednosti“ i onda kada je pilot žena
Mediologija
31. okt 2017.
Kako promene na Fejsbuku utiču na portale u Srbiji?
Mediologija
27. okt 2017.
Šta je Facebook Explore Feed i zašto ga testiraju baš u Srbiji
Mediologija
27. okt 2017.
Zašto nam fejs to radi?
Tokom prethodne sedmice kompanija Fejsbuk je pokrenula nove promene na društvenoj mreži koju kontroliše.
Mediologija
26. okt 2017.
Danas pisao Fejsbuku zbog novih regulativa
Mediologija
25. okt 2017.
Najveći pad u Facebook organskom reachu u istoriji
Mediologija
25. okt 2017.
„Eksperiment u Srbiji trajaće mesecima“
Mediologija
24. okt 2017.
Borba protiv lažnih vijesti: Brod koji tone
Najpopularnija društvena mreža i fact-checkeri u raskrinkavanju lažnih vijesti.
Mediologija
10. okt 2017.
Profesor Veselin Kljajić: Mladi su prezasićeni vašarom taštine i vladavinom banalnosti
"I dalje želim da znam. I da znam ko to zna. I kažem studentima da ću se njima baviti onoliko koliko se oni budu bavili sobom. I neku zeru više... Oni biraju da li će biti ribari ljudskih duša ili graditelji novinarskog Vavilona. I uvek ćete kao i u životu sresti i prepoznati: zalutale, one koji se traže, uplašene, apatične ili kako oni kažu - 'smorene'... Ali i one druge: talentovane, srčane, probojne, željne znanja a pogotovo iskustva...", rekao je profesor Kljajić sa FPN
Mediologija
06. okt 2017.
Lažne vesti sve veći problem, rešenje u obrazovanju čitalaca
Sve je više takozvanih "lažnih vesti" na internetu. One, po mišljenju nekih, donose mnogo novca. Borba protiv ovakvih vesti biće dugotrajna i u nju će države morati da se uključe, ali ne uvođenjem cenzure, nego obrazovanjem građana kako da prepoznaju ove vesti, ocenili su gosti u emisiji N1 direktno.
Mediologija
30. sep 2017.
Ne čitajte vesti!
Ne treba čitati, gledati i slušati vesti. Kako vesti u novinama, tako i vesti na radiju, televiziji i internetu. Ovo deluje kao jeretički i vanumni stav, posebno za jednu kolumnu u dnevnoj novini, ali tako je.
Mediologija
27. sep 2017.
Društvene mreže kao mediji
Mada po važećem zakonu republike Srbije društvene mreže (Blogovi, Jutjub, Tviter i Fejsbuk nalozi i drugi) nisu mediji, njihov značaj u sferi informisanja i uopšte medijskoj sceni Srbije postaje sve više izražen.
Mediologija
25. sep 2017.
Milivojević: Dolazak naprednjaka na vlast otvorio novu fazu

Medijska i novinarska profesija, u ovom trenutku, stvarno ima povod da se objedini i obrati javnosti, kao svom prvom, jedinom i stalnom savezniku, izjavila je FoNetu profesorka Fakulteta političkih nauka u Beogradu Snježana Milivojević i ocenila da je nastupila "nova faza" u položaju medija u Srbiji.
Mediologija
18. sep 2017.
Brankica Stankovic – Smrtonosna žurnalistika – informisanje, građani/potrošači, doba posle istine
Mediologija
07. sep 2017.
Medijatizacija politike: Slučaj Katar
Političke i medijske tenzije oko Katara dovele su do toga da nije više bilo važno šta je kazao katarski emir, nego šta su objavili mediji.




