12. dec 2016.

Pravo na medije: Koja je uloga javnih medijskih servisa?

Koje standarde je svaki javni medijski servis dužan da poštuje? Zašto je važno da postoji uređivački i finansijski nezavisan javni medijski servis i u čemu se njegova uloga razlikuje od komercijalnih televizija? Koji su dobri modeli finansiranja i na koji način javni servis treba da komunicira sa svojom publikom? Da li je završena transformacija RTS? Šta BBC čini najpoznatijim javnim medijskim servisom na svetu?

05. dec 2016.

Djeca u sve većoj mjeri prate medije i to najčešće rade korištenjem više medija istodobno

Piše Ivana Horvatek
IZVOR Fairpress

“Birajmo što gledamo“ nacionalna je kampanja UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije (AEM) pokrenuta još u studenome 2015. godine s ciljem podizanja razine svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece. Istraživanje o navikama gledanja televizije kod djece u Hrvatskoj, koje je u studenome ove godine ponovila agencija Ipsos Puls nakon provedbe kampanje o medijskoj pismenosti, ukazuje na promjene u tome kako djeca i roditelji gledaju televiziju.

03. dec 2016.

Medijska putovanja u Evropu nude rešenja i nove ideje

Piše Anđela Stojanović

Zašto su Danci najsrećniji u Evropi? Šta Bečlije rade sa otpadom i kako se greju pomoću njega?Zašto Francuzi imaju navijače, a ne huligane? Kako se Italija bori protiv organizovanog kriminala?Kako se mogu rešiti problemi sa kojima se svakodnevno susrećemo u Srbiji, a koji naizgled deluju nerešivo? Kako se zaista živi u Evropskoj uniji?

30. nov 2016.

Ometena profesija

Piše Milan Bečejić
IZVOR Express

Bilo je to 2008. godine, mesec dana pred izbore. Spremao sam se da uđem u studio RTV Šabac i s predsednikom Srbije Borisom Tadićem uradim intervju. Zaustavio me je Tadićev savetnik za medije, Nebojša Krstić, i na moje iznenađenje zatražio da pogleda pitanja. „Mladiću, nema pitanja, ona su u mojoj glavi u koju teško da možete da zavirite, ali zato, časkom, idite do prvog kompjutera i na Guglu ukucajte moje ime“, odgovorio sam demokratski učtivo i arogantno. Okrenuo se i otišao da obavim svoj, novinarski posao

26. nov 2016.

Kako izveštavati o procesu evropskih integracija?

Maja Divac
IZVOR EUinfo

Svako ko radi u medijima zna da su dobre novinarske priče uvek napisane jednostavnim jezikom, da su izgrađene na zanimljivim primerima sa kojima publika može lako da se identifikuje, da nude bar dva mišljenja, kompetentne sagovornike, a u slučaju televizije i atraktivne snimke. Ovaj kratki recept, koji po pravilu daje dobre rezultate, može se primeniti na sve oblasti o kojima izveštavaju informativne redakcije, od kulture do ekonomije, uključujući i teme vezane za evropske integracije!

22. nov 2016.

Autori Vikipedije u borbi za slobodnije medije

Zato što smatraju da je sloboda medija i izražavanja u Srbiji i jugoistočnoj Evropi ugrožena i da treba „uzvratiti udarac“, desetak medijskih aktivista, novinara i urednika Vikipedije napisalo je jedanaest i dopunilo četiri postojeća članka o medijima na Wiki4Media Freedom uređivačkom maratonu u Beogradu.

21. nov 2016.

Pravo na medije: Kako postati medijski pismen?

Autor Maja Divac

Šta znači biti medijski pismen i zašto je ova veština, sa razvojem savremene tehnologije, postala tako važna? Šta je spinovanje i kakve su manipulacije moguće u TV montaži? Koje trikove koristi štampa, a koje onlajn mediji da bi privukli što veću pažnju korisnika? Odgovore na ova pitanja nudi emisija “Medijska pismenost” Produkcijske grupe Mreža.