10. dec 2020.

Priručnik medijske pismenosti

Prošlo je vreme u kojem je bilo dovoljno doći na predavanje i ispričati lekciju, već sada decu treba naučiti da sadržaje do kojih dolaze iskoriste na najbolji način, ocenjeno je u vebinaru "Digitalni buntovnik" na kojem je predstavljen „Priručnik za medijsku pismenost“.

Vebinarom „Digitalni buntovnikˮ, koji prati virtuelno sazrevanje dece srednjoškolskog uzrasta, završava se ciklus vebinara „Digitalni imunitet – od digitalne cucle do digitalnog buntovnika“.

Tokom vebinara predstavljen je priručnik za medijsku pismenost namenjen nastavnicima i stručnim saradnicima, a digitalno izdanje priručnika objavljeno je na sajtu http://medijskapismenost.com/.

Vanredni profesor Fakulteta dramskih umetnosti i prodekan za nastavu Ana Martinoli istakla je da se sada ulazi u nov period obrazovanja u kojem je prošlo vreme da se samo dođe i ispriča lekcija.

„Sada studentima, đacima, pa i predškolcima treba da objasnimo kako da nauče da sadržaje do kojih dolaze iskoriste na najbolji način i steknu veštine da mogu sami da nastave da uče i van učionice“, rekla je Martinoli.

„Priručnik je važan korak i početak sistemske edukacije u polju koje je dinamično, uzbudljivo, ali opasno“, rekla je Martinoli.

Predavač na Fakultetu za medije i komunikacije Saša Mirković istakao je važnu ulogu javnih medijskih servisa koji su bili u radnoj grupi za izradu Priručnika, navodeći da je od 23. novembra krenulo emitovanje serijala „Superheroji medijske pismenosti“ na drugom programu RTS, sa lekcijama iz tog priručnika.

„Serijal je jako gledan jer se emituje ujutro od 9:40 sati, u sred onlajn nastave“, rekao je Mirković.

Paralelno se ovaj serijal prevodi na jezike nacionalnih manjina i biće emitovan uskoro na RTV Vojvodine, rekao je Mirković.

Šef Delegacije Evropske unije u Srbiji Sem Fabrici ocenio je u snimljenoj poruci da je medijska pismenost ključni faktor od kojeg zavisi „da li ćemo koristiti informaciju ili će ona koristiti nas“.

„Izvori, sadržaji informacija se brzo menjaju i moramo naučiti kako da razlikujemo istinu od laži“, ocenio je Fabrici i dodao da je ta veština nerazdvojni deo obrazovanja od malih nogu.

Ministarka kulture i informisanja Maja Gojković ocenila je u video poruci da ono što je nekad bilo poznavanje azbuke danas predstavlja rad na računarima, pretraživanje i korišćenje interneta.

„Današnji svet ne možemo da zamislimo bez informacija i važno je da one stignu do svih kojima su potrebne, posebno u kriznim vremenima“, rekla je Gojković.

Ona je navela i da pored informacija lažne vesti stižu još brže.“Važno je da informacije budu pravovremene, pouzdane i daju objektivnu sliku događaja i pojava koje obrađuju. Svedoci smo da nije uvek tako i zato nam je potrebna medijska pismenost“, dodala je Gojković.

Ministar prosvete Branko Ružić poručio je mladima da sve što stiže do njih nije stalno i istinito.

„Koristite tviter, fejsbuk, instagram, tik tok i šta ste saznali bitno za svoj život? Medijska pismenost je majka i otac vašeg života i ništa ne uzimajte zdravo za gotovo“, poručio je Ružić.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend