26. jan 2018.

Arežina podneo novu tužbu protiv RTV

Nastavlja se borba za pokrajinski javni servis.

Slobodan Arežina (Foto: Istinomer)

Programski direktor Radio-televizije Vojvodine Slobodan Arežina izjavio je da su njegovi pravni zastupnici podneli još jednu tužbu protiv pokrajinskog javnog medijskog servisa.

Arežina je na tribini u Nezavisnom društvu novinara Vojvodine (NDNV) rekao da se tužba odnosi na odluku uprave RTV-a da donese rešenje o dva programska direktora jer je suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a.

RTV je ove sedmice naložio zaposlenima da se ubuduće ispod emisija na odjavnim špicama potpišu dva programska direktora, uprkos presudi Apelacionog suda po kojoj imaju obavezu da na mesto programskog direktora vrate Slobodana Arežinu, koji je sa te funkcije protivzakonito smenjen u maju 2016. godine.

Mada je još 29. decembra prošle godine potpisano rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa RTV-a, Slobodan Arežina funkciju, koju je obavljao do nezakonite smene 4. maja 2016. godine, i dalje nije uspeo da preuzme.

U dopisima Upravnom odboru i direktoru Arežina je zatražio i da se program RTV-a hitno redefiniše i inovira kako bi se zaustavio dalji pad gledanosti i “strmoglavi pad poverenja u pokrajinski javni servis kao primarni izvor informacija”.

U cilju vraćanja funkcije javnog servisa RTV-u, Arežina je predložio vraćanje profesionalaca na mesta s kojih su smenjeni u maju pretprošle godine, te emisija koje su u međuvremenu izbačene iz programa, poput Radara, U nedostatku dokaza i Gruvanja.

Posle smenjivanja Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović. Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

Arežina je na sinoćnoj tribini “Začarani medijski i politički krugovi – 28 godina” rekao da očekuje da će Upravni odbor RTV-a doneti novu odluku o njegovoj smeni sa mesta programskog direktora, jer žele da ga kroz tu “igru”spreče da preuzme svoj posao.

Predstavnica Pokreta Podrži RTV Sanja Kljajić kazala je da, bez obzira na sve što se događa, presuda Apelacionog suda jeste pobeda građana.

Ona je dodala da pokušaji Upravnog odbora da “izvrda” sudsku presudu predstavljaju još jedan dokaz u prilog zahtevu Pokreta Podrži RTV da UO mora da podnese ostavku.

“Sada naročito moraju da podnesu ostavke jer je utvrđeno da su to ljudi koji su kršili zakon i takvi ljudi ne mogu da budu u UO RTV-a”, kazala je Sanja Kljajić i dodala da i ovaj slučaj svedoči o tome da Savet Regulatornog medija za elektronske medije (REM) “ne postoji”, jer ne preduzima ništa da UO RTV-a sprovede presudu, a upravo je REM izabrao Upravni odbor RTV-a.

Navela je da Pokret Podrži neće odustati od borbe za slobodne javne medijske servise i ocenila da je uporedo s tom borbom važno da se radi na uspostavljanju alternativne medijske scene, za čije stvaranje je potrebno prevazići “lične sujete i neslaganja”.

Arežina je na tribini u Nezavisnom društvu novinara Vojvodine (NDNV) rekao da se tužba odnosi na odluku uprave RTV-a da donese rešenje o dva programska direktora jer je suprotna Statutu i sistematizaciji RTV-a.

RTV je ove sedmice naložio zaposlenima da se ubuduće ispod emisija na odjavnim špicama potpišu dva programska direktora, uprkos presudi Apelacionog suda po kojoj imaju obavezu da na mesto programskog direktora vrate Slobodana Arežinu, koji je sa te funkcije protivzakonito smenjen u maju 2016. godine.

Mada je još 29. decembra prošle godine potpisano rešenje kojim je vraćen na mesto direktora programa RTV-a, Slobodan Arežina funkciju, koju je obavljao do nezakonite smene 4. maja 2016. godine, i dalje nije uspeo da preuzme.

U dopisima Upravnom odboru i direktoru Arežina je zatražio i da se program RTV-a hitno redefiniše i inovira kako bi se zaustavio dalji pad gledanosti i “strmoglavi pad poverenja u pokrajinski javni servis kao primarni izvor informacija”.

U cilju vraćanja funkcije javnog servisa RTV-u, Arežina je predložio vraćanje profesionalaca na mesta s kojih su smenjeni u maju pretprošle godine, te emisija koje su u međuvremenu izbačene iz programa, poput Radara, U nedostatku dokaza i Gruvanja.

Posle smenjivanja Arežine, ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović. Usledile su brojne smene u RTV-u, a smenjeni novinari i urednici pokrajinskog javnog servisa formirali su Pokret Podrži RTV koji je organizovao ulične proteste i druge akcije da bi ukazao na političku pozadinu smenjivanja.

Arežina je na sinoćnoj tribini “Začarani medijski i politički krugovi – 28 godina” rekao da očekuje da će Upravni odbor RTV-a doneti novu odluku o njegovoj smeni sa mesta programskog direktora, jer žele da ga kroz tu “igru”spreče da preuzme svoj posao.

Predstavnica Pokreta Podrži RTV Sanja Kljajić kazala je da, bez obzira na sve što se događa, presuda Apelacionog suda jeste pobeda građana.

Ona je dodala da pokušaji Upravnog odbora da “izvrda” sudsku presudu predstavljaju još jedan dokaz u prilog zahtevu Pokreta Podrži RTV da UO mora da podnese ostavku.

“Sada naročito moraju da podnesu ostavke jer je utvrđeno da su to ljudi koji su kršili zakon i takvi ljudi ne mogu da budu u UO RTV-a”, kazala je Sanja Kljajić i dodala da i ovaj slučaj svedoči o tome da Savet Regulatornog medija za elektronske medije (REM) “ne postoji”, jer ne preduzima ništa da UO RTV-a sprovede presudu, a upravo je REM izabrao Upravni odbor RTV-a.

Navela je da Pokret Podrži neće odustati od borbe za slobodne javne medijske servise i ocenila da je uporedo s tom borbom važno da se radi na uspostavljanju alternativne medijske scene, za čije stvaranje je potrebno prevazići “lične sujete i neslaganja”.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend