10. apr 2020.

Mediji i zloupotrebe u vreme vanrednog stanja; Gajović: Prst na čelo i pamet u glavu

Aleksandar Gajović, državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja, kaže za Kurir da mediji vanredne situacije poput ove ne smeju zloupotrebljavati.

„Mediji generalno korektno prate aktuelnu situaciju, ali svakako da ima iskakanja. Zato apelujem da se ne igramo sa informacijama i da ih ne politizujemo niti stavljamo u interes ljudi koji su profiteri, moguli i tajkuni“, navodi on.

Gajović apeluje na sve medije „da dobro razmisle kako se u ovom trenutku ponašaju, jer ranija praksa govori da je za takve medije takvo ponašanje uvek bilo bumerang koji se vraća. Zato prst na čelo i pamet u glavu“.

On je to izjavio za list Kurir koji, istovremeno, piše da televizija N1 „neobjektivnim i tendencioznim prilozima o situaciji sa koronavirusom, u kojima često nema drugu stranu, kao i puštanjem lažnih vesti, može da dovede do neposlušnosti jednog dela građana, a uz širenje straha i panike, povećava i šansu da veći broj ljudi oboli“.

„U toj svojoj ‘misiji’, ta televizija gotovo da zanemaruje činjenicu da su mnogi stručnjaci, a pre svega Svetska zdravstvena organizacija (SZO), pohvalili našu zemlju zbog mera uvedenih u borbi protiv pošasti koja je pogodila ceo svet“, navodi taj list.

Jakša Šćekić, dugogodišnji novinar Rojtersa, kaže da svaki medij ima svoju uređivačku politiku, te da će se ljudi opredeljivati da gledaju, slušaju ili čitaju onaj koji je njima politički najbliskiji.

„Nekada je bilo nezamislivo da TV kanali zbog svog uticaja zauzimaju politički stav, što je u Americi provalio Foks njuz, i tu su sve brane pale. No, ljudi se sami opredeljuju za ono gde se najviše nalaze, a svaki medij odgovara za to šta i kako radi i tako će i proći na tržištu. Što se kaže, ko ne plati na drumu, platiće na ćupriji“, objašnjava on.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), kojem predsedava Željko Bodrožić, piše Kurir, odbilo je juče da komentariše priloge N1. Iz portala Fejk njuz tragač poručili su da ne mogu to da komentarišu budući da se, kako kažu, ne bave celodnevnim monitoringom rada N1, dok je Vesna Radojević s portala Raskrinkavanje Kuriru uzvratila kontrapitanjem: „To mogu isto ja vas da pitam, jer je svaki drugi Kurirov članak takav, većina medija koristi neimenovane sagovornike, a bez činjenica za njihove tvrdnje“.

Kurir je pitanja o radu N1 poslao ljudima iz kompanije u okviru koje posluje ova televizija, kao i članovima uredničkog kolegijuma.

Ni posle tri dana, navode, odgovor nije stigao ni sa jedne adrese. Pitanja su dobili članovi uredničkog kolegijuma N1 Piter Horoks i Adrijan Vels, inače veterani BBC-ja i Skaja, zatim lično Nikos Statopulos iz uprave kompanije BC Partners, koja je vlasnik N1, a poslata su i na zvaničan mejl te kuće. Bez odgovora je bio i Ralf Manti, direktor programa i korporativnih poslova u Junajted mediji, u okviru koje posluje N1.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend