21. nov 2018.

Nastavak cenzure na RTV: RTV2 umesto svog, emitovao prilog TV Panon-a

Drugi program Radio-televizije Vojvodine (RTV2) na mađarskom jeziku sinoć je u vestima, umesto svog, emitovao prilog Televizije Panon sa konferencije za novinare predsednika Saveza vojvođanskih Mađara (SVM) Ištvana Pastora.

Kako prenosi subotički portal Slobodni Mađar so, o tome ih je u pismenom reagovanju obavestio njihov čitalac koji je naveo i da se u vestima Radio Novog Sada  mogao čuti, pretpostavlja se, originalan prilog RTV-a u kojem je izjavu dala i predstavnica Mađarskog pokreta (MP) Livija Jo Horti, koja je reagovala na jučerašnju Pastorovu konferenciju.

Jo Horti je prethodno, u ime MP, uputila pismo predseniku SVM-a nakon čega je Pastor javno reagovao na konferenciji za novinare.

Jo Horti je u pismu navela da su nedavni izbori za nacionalne savete, u poslednjih 25 godina, SVM-u doneli do sada najmanji broj glasova, uprkos velikoj finansijskoj podršci mađarske Vlade, i podsetila na sve veći broj vojvođanskih Mađara koji napuštaju državu.

Ona je dodala i da je vlast u Srbiji, u zamenu za potpunu lojalnost, dozvolila SVM-u da im nesmetano funkcioniše stranački sistem za deljenje novca.

Na jučerašnjoj konferenciji za štampu predsednik SVM-a je, reagujući na optužbe Jo Horti, rekao da iza programa ekonomskog razvoja Vojvodine stoji ceo mađarski parlament i podsetio da se SVM 30 godina bori da vojvođanski Mađari imaju slobodu kretanja, prenosi TV Panon.

Analizirajući pitanje iseljavanja, Pastor je poručio predstavnici MP „da ne ubada nož u srce onima koji su ostali ovde“, i dodao „da se uvek čeka na povratak onih koji su otišli, nakon što oni shvate da ovde deca ipak mogu da uče na svom maternjem mađarskom jeziku“.

On je podsetio da je tokom izborne noći za MNS ponudio ruku pomirenja, a da je MP to nakon 10 minuta odbio.

Dodao je i da se analizom izbornih rezultata jasno vidi da 84 odsto vojvođanskih Mađara podržava politiku Saveza vojvođanskih Mađara i da je nedvosmisleno da Pastor neće podneti ostavku na funkciju predsednika stranke.

Uredništvo Slobodnog Mađar soa se povodom ovog slučaja pismenim putem obratilo uredniku mađarskog programa RTV-a Aronu Sakaču sa pitanjem – zbog čega je pokrajinski javni servis iz sredstava građana upotrebio u svom dnevniku materijal jedne privatne televizije, a da je pri tom, na događaju prisustvovalo dvoje zaposlenih iz RTV-a.

Na sledećem LINKU možete pogledati prilog RTV-a (od 4:21 min) u kom se čuje glas novinara TV Panon. Dok na sledećem LINKU možete čuti vesti programa Radio Novog Sada (od 6:45 min) gde se mogu čuti i cenzurisani delovi sa Livijom Jo Horti koji nisu pušteni u programu RTV-a.

U svom odgovoru portalu Slobodni Mađar so, Sakač je naveo da smatra da se unutrašnja uređivačka politika ne tiče ni portala Slobodni Mađar so, kao ni čitalaca i dodao da o stručnim materijalima i eventualnim problemima odlučuje on, kao urednik i urednik vesti, tj. deska.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend