26. apr 2017.

„Smena Arežine atak na uredničku nezavisnost i na rad javnog servisa“

Na završnom ročištu suđenja Radio-televiziji Vojvodine po tužbi smenjenog programskog direktora Slobodana Arežine svedočili bivši direktor Srđan Mihajlović i predsednica UO Vanja Barišić Joković

Slobodan Arežina ispred suda u Novom Sadu (foto: Denis Kolundžija / Cenzolovka)

Slobodan Arežina ispred suda u Novom Sadu (foto: Denis Kolundžija / Cenzolovka)

Svedočenjem dvoje aktuelnih rukovodilaca na RTV, kao i bivšeg generalnog direktora te kuće i bivše predsednice Upravnog odbora pokrajinskog javnog servisa, juče je u Osnovnom sudu u Novom Sadu okončano suđenje po tužbi za „nezakonitu smenu“ koju je protiv RTV podneo bivši direktor programa Slobodan Arežina.

Sudija Gordana Glavaški poručila je na kraju višesatne rasprave da će presudu doneti naknadno.

Upravni odbor RTV smenio je direktora programa Slobodana Arežinu 4. maja prošle godine zbog, kako je tada navedeno, zanemarivanja dužnosti u pogledu izrade Plana proizvodnje i emitovanja programa, te zbog pada gledanosti programa pokrajinskog javnog servisa.

Nakon smene, Arežina je, aneksom ugovora o radu, premešten na mesto menadžera razvojnih projekata u RTV. Arežina u tužbi traži poništavanje tog aneksa, kao i odluke UO, čime bi mu bilo omogućeno vraćanje na funkciju direktora programa RTV.

Mihajlović: Gledanost RTV rasla do digitalizacije

Bivši generalni direktor RTV Srđan Mihajlović izjavio je pred sudom da je njegova obaveza bila da Plan proizvodnje i emitovanja predloži Upravnom odboru, dok je odgovornost direktora programa bila da taj akt izradi. Mihajlović je, na Arežinino pitanje, potvrdio da je

u oktobru 2015. od direktora programa tražio da izradi i dostavi mu programski koncept s programskom shemom, te elemente finansijskog plana, ali da takav zahtev nije imao u pogledu Plana proizvodnje i emitovanja.

Bivši direktor programa „direktno ili indirektno bio je pohvaljen na oko 20 sednica Upravnog odbora“, a Upravni odbor je u toku mandata Vanje Barišić Joković od Programskog saveta RTV dobijao „samo pohvale“ na račun gledanosti pokrajinskog javnog servisa

„RTV u to vreme nije imao Plan proizvodnje i emitovanja kao jedinstven dokument, ali su se segmenti tog dokumenta nalazili u raznim drugim aktima“, kazao je bivši generalni direktor RTV, koji je ostavku na tu funkciju podneo ubrzo nakon Arežininog razrešenja.

„Jedinstven dokument za čitav RTV bio je potreban zbog nastojanja da, uz novu organizaciju, poboljšamo funkcionisanje javnog servisa, ali usvajanjem tog akta taj posao ne bi bio okončan jer je bilo još dosta toga što je bilo neophodno da uradimo“, dodao je Mihajlović.

Ističući da nikada nije imao zamerki na rad Slobodana Arežine, Mihajlović je osporio drugi razlog za razrešenje bivšeg direktora programa – pad gledanosti RTV. Naime, on je ustvrdio da je pokrajinski javni servis, zapravo Prvi program televizije, beležio konstantan rast gledanosti od 2014. sve do sredine 2015. godine, kada je, sa završetkom procesa digitalizacije, ugašen signal RTV na predajniku Avala.

„Članovima Upravnog odbora nisam predložio smenu direktora programa jer nisam smatrao da sam nadležan za to“, kazao je Mihajlović. „Istakao sam tek njegovu odgovornost za nedonošenje Plana proizvodnje i emitovanja, ali je odgovornost bila i moja jer sam bio u obavezi da taj akt zvanično predložim Upravnom odboru na usvajanje.“

Direktorica produkcije RTV Vanja Kranjac i direktor Tehnike i tehnologije RTV Jovan Bačić posvedočili su da su ti organizacioni segmenti pokrajinskog servisa mogli da funkcionišu bez donetog Plana proizvodnje i emitovanja, ali, kako su istakli, zahvaljujući isključivo inerciji i uhodanosti sistema.

„Aktuelni Plan proizvodnje i emitovanja za 2017. godinu omogućio nam je planiranje produkciono-tehničkih kapaciteta na godišnjem nivou, dok smo u ranijem periodu te planove imali maksimalno na mesečnom nivou, a radili smo po inerciji, odnosno onako kako smo te poslove obavljali i ranije“, rekla je Vanja Kranjac.

„Smena Arežine nije u skladu sa Poslovnikom“

I u sektoru Tehnike i tehnologije planiranje tehničkih kapaciteta u uslovima nepostojanja Plana proizvodnje i emitovanja bilo je moguće na mesečnom, nedeljnom i dnevnom nivou, kazao je Jovan Bačić, direktor tog sektora. Važnost planiranja na godišnjem nivou, naglasio je on, ogleda se u mogućnosti dugoročnog planiranja javnih nabavki, kao i zbog zakupa telekomunikacija za potrebe programa.

Predsednica UO RTV u periodu 2011-2016. Vanja Barišić Joković ocenila je da je smenjivanje direktora programa u maju prošle godine bio „atak na nezavisnost te odgovorne funkcije u okviru pokrajinskog javnog servisa, ali i na sam rad javnog servisa“.

Mihajlović potvrdio da je u oktobru 2015. od direktora programa tražio da izradi i dostavi mu programski koncept s programskom shemom, te elemente finansijskog plana, ali da takav zahtev nije imao u pogledu Plana proizvodnje i emitovanja

Ona je, pozivajući se na Poslovnik o radu UO, osporila hitnost pri sazivanju sednice Upravnog odbora na kojoj je smenjen Arežina, rekavši da je hitnost dozvoljena u vanrednim okolnostima, a da u to svakako ne spada donošenje odluke o razrešenju odgovornog lica.

„Ta smena nije obavljena u skladu s Poslovnikom o radu UO, koji je inače donet u mandatu 2011-2016, jer osim što nisu postojali razlozi za hitno sazivanje, nije postojalo ni pisano obrazloženje za smenu direktora programa, niti je članovima UO dostavljen materijal za sednicu“, navela je bivša predsednica UO RTV odgovarajući na pitanje Arežinine advokatice Jelene Stanić.

Vanja Barišić Joković je, ukazujući na Statut RTV, rekla da je izrada Plana proizvodnje i emitovanja isključivo obaveza generalnog direktora. Predočila je sudu i da je bivši direktor programa „direktno ili indirektno bio pohvaljen na oko 20 sednica Upravnog odbora“, kao i da je Upravni odbor u toku njenog mandata od Programskog saveta RTV dobijao „samo pohvale“ na račun gledanosti pokrajinskog javnog servisa.

Advokat RTV Siniša Novković ocenio je, međutim, kao irelevantan deo svedočenja bivše predsednice UO, u kojem se, suprotno odredbama zakona, odvažila da tumači pravne akte, a kao netačne navode o tome da je funkcija direktora programa nezavisna, te tvrdnja da se Poslovnikom o radu UO traži pisano obrazloženje za smenu odgovornih lica na RTV.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend