29. dec 2017.

Apelacioni sud naložio RTV da Arežinu vrati na mesto direktora programa

Apelacioni sud u Novom Sadu potvrdio je prvostepenu sudsku presudu iz aprila ove godine kojom je poništena smena Slobodana Arežine s mesta direktora programa Radiotelevizije Vojvodine, saznaje Cenzolovka. 

Slobodan Arežina ispred suda u Novom Sadu (foto: Denis Kolundžija / Cenzolovka)

Odbijajući žalbu RTV na tu presudu, Apelacioni sud je istovremeno naložio pokrajinskom javnom servisu da Arežinu vrati isključivo na mesto sa kog je smenjen 4. maja 2016.

Odluka Apelacionog suda je pravosnažna.

Arežina je za Cenzolovku rekao da će već posle Nove godine tražiti sastanak sa generalnim direktorom RTV i predsednikom Upravnog odbora te kuće radi dogovora o tome kako da se stvari vrate u stanje pre njegove smene „jer je to pre svega u interesu RTV“.

„Šta će biti dalje, zavisi od dogovora s njima. Ali, ono što je najvažnije jeste da je ova presuda potvrdila da se prema novinarima i medijima mora postupati isključivo po zakonu“, naveo je Arežina.

U presudi Apelacionog suda od 17. novembra, u koju je Cenzolovka imala uvid, stoji da je prvostepeni sud pravilno „zaključio da je tužbeni zahtev osnovan zbog toga što je sporno rešenje zbog kojeg je tužilac razrešen s funkcije direktora programa, nezakonit“.

Arežina je za Cenzolovku rekao da će već posle Nove godine tražiti sastanak sa generalnim direktorom RTV i predsednikom Upravnog odbora te kuće radi dogovora o tome kako da se stvari vrate u stanje pre njegove smene

Arežina je poveo spor protiv RTV zbog odluke o smeni koju je 4. maja 2016. doneo Upravnog odbora RTV tvrdeći da je njegova smena nezakonita.

Apelacioni sud je, takođe, usvojio Arežininu žalbu na deo prvostepene presude kojom je RTV bilo naloženo da ga eventualno vrati na druge poslove koji odgovaraju njegovoj stručnoj spremi i radnom iskustvu. Ovo, drugim rečima, znači da je RTV obavezan da Arežinu vrati isključivo na mesto direktora programa.

Prvostepena presuda Osnovnog suda u Novom Sadu objavljena je 29. maja i njom je poništena odluka Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine o smeni direktora programa Slobodana Arežine, kao i aneks ugovora o radu kojim je Arežina nakon smene premešten na novo radno mesto u okviru RTV kao nezakonit.

Sud je, takođe, u prvostepenoj presudi naložio pokrajinskom javnom servisu da Arežinu vrati na funkciju s koje je smenjen 4. maja prošle godine ili na drugo radno mesto u skladu s njegovom stručnom spremom i radnim iskustvom.

Inače, istog dana kada je objavljena prvostepena presuda po Arežininoj tužbi UO RTV je izabrao Sonju Kokotović za direktorku programa RTV.

NDNV i NUNS: Odluka suda potvrdila da su smene na RTV-u bile protivzakonite i politički motivisane

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NDNV) pozdravljaju pravosnažnu i izvršnu odluku Apelacionog suda u Novom Sadu da na mesto programskog direktora Radio-televizije Vojvodine vrati Slobodana Arežinu, koji je iz više nego evidentnih političkih razloga smenjen u maju prošle godine.

Ovom odlukom, prema ovim udruženjima, sud je potvrdio da je smena Arežine bila protivzakonita: samim tim, protivzakonite su i besramne političke čistke urednika i novinara na vojvođanskom javnom medijskom servisu koje su potom usledile kao posledica ove smene.

NUNS i NDNV podsećaju da su zbog ovih događanja na RTV-u javno protestovali brojni urednici, novinari i drugi zaposleni u ovoj medijskoj kući, a iz toga se potom izrodio veliki građanski protest pod nazivom Podrži RTV, kada su hiljade Novosađana na ulicama grada digli glas protiv političkog nasilja na Javnom medijskom servisu.

Udruženja podsećaju i da je Pokret Podrži RTV podneo krivične prijave protiv članova Upravnog odbora RTV-a zbog smene Arežine i drugih političkih egzekucija na RTV-u, koji su potom doveli do dramatičnog pada kvaliteta programa, ugleda i gledanosti, o čemu svedoče i brojna istraživanja i monitorinzi.

1 komentar za: “Apelacioni sud naložio RTV da Arežinu vrati na mesto direktora programa

  1. belzebub

    I radnici RTS su na sudu dobili da se vrate na posao, ali Miloševićev Vučelić im je zabranio ulazak u Zgradu i nikom ništa. Tako će i sada da bude!

    30. dec 2017. at 22:41

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend