04. mar 2022.

BH novinari: Nedopustivo Dodikovo miješanje u rad BHRT-a

Dodik rekao da je program BHRT-a usmjeren protiv srpskog naroda.

Milorad Dodik (foto: Medija centar Beograd)

Udruženje BH novinari su danas objavili saopštenje u kojem su naveli da je nedopustivo miješanje Milorada Dodika u rad i programske sadržaje javnog servisa BiH. Kako su saopštili i drugi mediji, Milorad Dodik se 2. marta sastao sa direktoricom programa BH Radija 1 Pejkom Medić, tokom kojeg su razgovarali o “statusu novinara i svih zaposlenih iz Republike Srpske u ovoj medijskoj kući”. Dodik je zaključio da je cjelodnevni program BHT-a, emitovan povodom Dana nezavisnosti BiH, „jednostran, apsolutno sraman i usmjeren protiv srpskog naroda, naročito imajući u vidu da ovaj program nije realizovan u okviru Informativnog programa ni uz saglasnost članova Kolegijuma BHT-a“. Dodik je najavio da će tražiti odgovornost onih „koji su odobrili i učestvovali u realizaciji takvog programa“, te ponovio kako BHRT, kao javni servis mora odražavati interes svih naroda u državi „jer njegovo funkcionisanje finansiraju i Srbi iz entiteta Republika Srpska“.

Pejka Medić je tom prilikom upoznala Dodika o “nacionalnom disbalansu od osnivanja BHRT-a, statusu zaposlenih iz entiteta Republika Srpska i pritiscima kojima su izloženi”.

Udruženje Bh novinari su objavili da paušalne ocjene srpskog člana Predsjedništva BiH o programu BHT-a koji je „usmjeren protiv srpskog naroda“ samo dodatno produbljuju podjele u društvu, ali i potvrđuju percepciju građana da su tri javna servisa već godinama pod direktnim političkim utjecajima nacionalnih lidera i političara na vlasti, od čijih interesa i volje zavisi i sama egzistencija novinara, urednika i svih drugih uposlenika javnih emitera.

Naveli du sa je posebno znakovita lažna izjava Milorada Dodika kako rad BHRT-a „finansiraju i Srbi iz entiteta Republika Srpska“, budući da BHRT trenutno potražuje od RTRS-a najmanje 60 miliona maraka, koje javni servis Republike Srpske zadržava u svom budžetu mimo odredbi Zakona o javnom RTV sistemu BiH. Iz Udruženja BH novinari su podsjetili da je zbog nezakonitog postupanja RTRS-a i teške finansijske situacije, menadžment BHRT-a od početka ovog mjeseca otpustio 84 uposlenika, među kojima su novinari sa prebivalištem u oba entiteta, a ne samo iz Republike Srpske, kako su to ovih dana prenijeli pojedini mediji iz Republike Srpske.

“UO BH novinara naglašava da, ukoliko Milorad Dodik i Pejka Medić zaista žele raditi na jačanju BHRT-a kao javnog servisa svih naroda i građana u Bosni i Hercegovini, već danas trebaju pozvati RTRS da počne izvršavati svoje zakonske obaveze prema BHRT-u, te zajedno insistirati na potpunoj neovisnosti svih javnih emitera, depolitizaciji izbora i rada upravnih odbora i menadžmenta, kao i uspostavi efikasnog modela prikupljanja RTV takse”, navodi se u saopštenju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend