07. dec 2016.

Sramotno čerupanje RTV Kragujevac

rtk kragujevac logoRastakanje Radio-televizije Kragujevac, kao najveće medijske kuće centralne Srbije, je dobilo još jednu epizodu. U kancelariji izvršitelja Nebojše Vujanca održana je prva licitaciona prodaja imovine ove medijske kuće popisane kako bi se namirili zaposleni koji su zbog višemesečnog kašnjenja zarada tužili preduzeće.

Najavljena za 11 sati, licitacija je zbog velike gužve koju su napravili novinari i kupci počela sa petnaestak minuta zakašnjenja, a okončana je oko 13 časova. Kupci nisu bili raspoloženi da daju izjave, a neki su, uplašeni prisustvom kamera, pobegli od novinara preko terase stana u kojem su smeštene kancelarije izvršitelja Vujanca. U bežaniji nije bilo povređenih, pošto se stan nalazi u prizemlju zgrade.

Lakrdijaška atmosfera začinjena je jednim „gorkim“ sadržajem, za koji su zaslužni predstavnici grada. Grad Kragujevac je, kao pravno lice, zapravo dominirao među učesnicima licitacije, kupivši najveći deo televizijske opreme ponuđene na prodaju. Prisustvo činovnika lokalne samouprave iznenadilo je novinare koji su pratili ovaj događaj, pre svega zaposlene u Radio-televiziji Kragujevac.

Dve godine nisu izdvojili ni jedan dinar za medije, a sada su se pojavili kao kupci opreme. Odakle im novac, ako su pričali da konkurs za sufinansiranje medija ne mogu da raspišu zato što u budžetu nema para – upitala se novinarka RTK Slađana Obradović.

Grad Kragujevac je pazario tri računara i jednu kameru „soni“ za koje je ukupno izdvojio 291.000 dinara. Nije to mnogo za četvrti po veličini grad u zemlji, iako je budžet „tanak“, ali je ostalo nejasno šta će lokalnoj samoupravi televizijska oprema, ukoliko, kako neki poznavaoci prilika tvrde, ne želi da formira nekakvu novu medijsku kuću koja bi pratila skupština dešavanja i hvalila poteze naprednjačke vlasti.

Obraćali smo se resornim ministarstvima, nadležnim agencijama, raznim skupštinskim telima, ali su svi ostali gluvi, uprkos činjenici da se vlasnik nije u svemu držao kupoprodajnog ugovora. Oko naše kuće se igraju neke zakulisne igre – revoltiran je bio dugogodišnji snimatelj RTK Predrag Petrović.

Da stvar bude interesantnija, kao kupac imovine RTK pojavilo se i jedno gradsko preduzeće – Javno stambeno preduzeće „Kragujevac“, koje je za 285.000 dinara, pet hiljada dinara više od početne cene, postalo vlasnik polovnog automobila marke „punto“.

– Postiđen sam. Najveći deo opreme kupio je grad, iako nikog od funkcionera do sada nije interesovalo šta se dešava sa ovom medijskom kućom – rekao je predsednik podružnice sindikata „Nezavisnost“ Goran Antonijević, inače šef tehnike u RTK.

Najvredniji deo opreme – agregat za napajanje predajnika na Žeželju u slučaju nestanka struje, kupila je firma „Sloga konstrakšn“ iz Kragujevca, po ceni od 350.000 dinara. Inače, sva ponuđena inmovina prodata je, uglavnom, po početnoj ceni, osim „juga“ starog deset godina koji je na licitaciji, od prvobitnih 10.500 dinara, dostigao cenu od 50.000 dinara. Taj i ostala dva automobila, „zastavu 101“ i „floridu“, kupila su fizička lica. Novog vlasnika nije dobio samo jedan laptop marke „tošiba“.

Ukupna vrednost prodate imovine RTK iznosi oko 1,5 miliona dinara, a prema rečima izvršitelja Vujanca, od tog novca će moći da se namiri otprilike polovina od 26 zaposlenih koji su preduzeće tužili sudu, kako bi naplatili zarade za jun, jul i avgust.

Budući da preduzeće ima 67 zaposlenih, kojima se duguju šest plata, izvršitelj Vujanac smatra da će morati da se održi bar još jedna licitacija, s tim da će imovina RTK tada biti ponuđena po početnoj ceni koja je 50 odsto niža od procenjene tržišne vrednosti. Na prvoj licitaciji, oprema i automobili su ponuđeni na prodaju po početnoj ceni koja je bila „svega“ 30 odsto niža od tržišne.

RTK je privatizovana sredinom oktobra 2015. godine, kada je ovu medijsku kuću, koja baštini tradiciju dugu 46 godina, za 85.500 evra kupio biznismen iz Kruševca Radoica Milosavljević. Osim što zaposlenima nije isplaćivao zarade, Milosavljević, kako tvrdi sindikat RTK, u preduzeće nije investirao ugovorom predviđenih 150. 000 evra, koliko je tokom prve godine rada trebalo da uloži u opremu. Za Ministarstvo privrede to, ipak, nije bio dovoljan razlog da poništi privatizaciju.

U međuvremenu, RTK je ostala i bez direktorke, pošto je Irena Veličković, koja je posle aprilskih izbora na toj funkciji zamenila Slavicu Trifunović, krajem prošle sedmice podne ostavku. Svoj potez Veličković je obrazložila katastrofalnim finansijskim stanjem u medijskoj kući čije je sramotno čerupanje, izgleda, tek počelo.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend