Evropska komisija je prvobitno planirala da se jačanje Kodeksa završi do kraja 2021.
„Sadašnji i budući potpisnici moraju efikasno da rade zajedno kako bi došli do jakog Kodeksa. Očekivanja su velika, s obzirom na ulog, i vreme prolazi“, rekao je evropski komesar za unutrašnje tržište Tijeri Breton.
Prema njegovim rečima, novi Kodeks će biti ono što će promeniti „pravila igre“ kada je reč o odgovornosti onlajn platformi za pravovremene, adekvatne i efikasne mere za borbu protiv dezinformacija u EU.
„Informacioni prostor ne treba da bude Divlji zapad koji izlaže građane neukroćenom toku dezinformacija“, istakao je Breton.
Grupa novi potpisnica priključila se vodećim platformama, poput Gugla, Fejsbuka, Tvitera i TikToka, koje su provobitne prihvatile Kodeks, a među njima su organizacije civilnog društva, softverske kompanije, marketinške agencije, istraživačke organizacije.
Istovremeno je Komisija produžila trajanje programa monitoringa dezinformacija o korona virusu do juna 2022. Program je pokrenut u junu 2020.
U sklopu tog programa onlajn platforme potpisnice Kodeksa objavljuju redovne izveštaje o merama preduzetim u cilju borbe protiv dezinformacija o kovidu.
„Pandemija još nije gotova, zato želimo da platforme pojačaju napore u borbi protiv dezinformacija o kovidu, uključujući o vakcinama, i na svim jezicima EU“, rekla je potpredsednica Evropske komisije za vrednosti i transparentnost Vera Jurova.
Jurova je rekla i da EU očekuje da platforme lekcije naučene u sklopu monitoring programa iskoriste za jači okvir novog Kodeksa o dezinformacijama.
Izvor: Euractiv
Tabloidi brišu tekstove u kojima blate studente zato što moraju da dokažu da su tačni da im ne ugase portale
Grozev: Vrednost FSB izveštaja o zvučnom oružju je nula, duboko je uvredljiv za svakog ko kritički razmišlja
Deset istraživačkih priča koje svaki građanin Srbije treba da pročita
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.