07. feb 2017.

Forbes: 10 medija sa pravim a ne „alternativnim“ činjenicama

U (ne)vrijeme u kojem dio nove administracije američkog predsjednika poseže za tzv. alternativnim činjenicama od čega stradaju koncepti istine i profesionalnog novinarstva, borba protiv laži i izvrtanja informacija u medijima postala je stvarna i svakodnevna briga i novinara i čitalaca.

real_newsČak su i svjetski poznati mediji, koji predstavljaju oličenje najviših novinarskih profesionalnih standarda, dovedeni u situaciju u kojoj nije isključeno naglašavanje da su činjenice koje objavljuju tačne, pa tako Forbes preporučuje 10 medija „gdje možete pronaći prave a ne alternativne činjenice“.

Mnogi građani se čine zbunjenima i zabrinutima, piše američki biznis magazin Forbes. Novinarske organizacije i pojedini mediji na zapadu zabilježili su poraste donacija ili prihoda od pretplate što je pokazatelj da građani odlučuju platiti za kvalitetne i provjereno istinite profesionalne medije.

Forbes kao ključno postavlja pitanje šta svaki medij radi u slučaju da novinar napravi materijalnu grešku ili da urednik prekrši etička načela i kaže da su vodeći mediji poput Washington Posta ili New York Timesa otpuštali svoje novinare zbog grešaka što je na određen način presedan uzme li se u obzir vrijeme u kojem živimo.

Autor Forbsove preporuke, Paul Glader, profesor novinarstva sa The King’s College in New York City, naglašava važnost lokalnih novina čiji novinari prikupljaju informacije u neposrednoj životnoj sredini svojih čitalaca, ali shvata i da se milioni ljudi pitaju šta zaista da čitaju da bi za uloženi novac za pretplatu dobili istinite informacije. Preporučuje sljedeće:

The New York Times, najuglednija novina u SAD-u, koja ideološki naginje ulijevo i ima progresivan pogled na svijet. Drži se etičkih principa i klasičnih elemenata novinarstva što im pomaže da ostanu lider u profesiji i medijskoj industriji.

The Wall Street Journal, novina sa najvećim tiražom u SAD-u, izgradila je reputaciju na biznis vijestima, a nakon što ju je kupio australijski medijski mogul Rupert Murdoch 2007. godine, proširila je tematiku. Urednička politika Journala predstavlja bastion američkog konzervatizma slobodnog tržišta. Zbog autora koji pišu u toj novini, najviše je čitaju republikanci.

The Washington Post, novina koja je srušila Nixona izvještavanjem o aferi Watergate, zadržala je snažnu intelektualnu tradiciju s novim vlasnikom, Jeffom Bezosem, osnivačem Amazona. Godinama je jedna od tri najbolje novine u SAD-u koja zapošljava najbolje novinare, a trenutno predstavlja medij koji najviše razmišlja unaprijed o novim digitalnim strategijama koje bi im povećale čitanost.

BBC predstavlja globalni standard za izvrsnost u radijskom i televizijskom novinarstvu, a energija s kojom radi britanski javni servis mnogima bi dobrodošla. National Public Radio, NPR, mreža oko 900 javnih stanica u SAD-u, proizvodi sjajno novinarstvo ali se i jako oslanja na republikovanje sadržaja New York Timesa i Associated Pressa.

The Economist prave odlični ekonomisti i novinari koji proizvode pažljivo uređene i hirurški precizne presjeke dešavanja u svijetu svake sedmice.

The New Yorker objavljuje priče najčešće u formi narativnog novinarstva a njihove duge forme rezultat su dugotrajnih analiza i provjera koje traju mjesecima. Slično New York Timesu, New Yorker predstavlja progresivan pogled na svijet, a njihov stil predstavlja najljepše pisanje u novinarstu.

Agencije Associated Press, Reuters i Bloomberg News ne služe prvenstveno građanima ali predstavljaju povjerljiv izvor činjenica koje su temelj informativnih tokova o politici i ekonomiji. Čitaoci izvještaje tih agencija mogu da vide u skoro svim medijima ili da ih prate na društvenim mrežama ili njihovim online izdanjima, koja nude samo dio onoga što proizvedu.

Foreign Affairs je magazin koji nudi informacije o globalnim dešavanjima u sferi politike i izdaje ga Council on Foreign Relations, nezavisna organizacija koja okuplja pojedince i grupe koji se bave međunarodnim odnosima.

The Atlantic je mjesečnik koji predstavlja pogled na naciju i svijet iz Washingtona čiji novinari pišu duge priče i analize i, iako njihovo online izdanje ima i naslove koji su primamljivi samo za klikanje, kao medij se oslanjaju na novinarstvo utemeljeno na činjenicama.

Politico su osnovali novinari koji su 2006. godine napustili Washington Post i gradili i pozicionirali svoj novi medij kao ključnog igrača u američkoj politici.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend