23. dec 2021.

MABB: Prekinuto satelitsko emitovanje ruskog kanala RT DE sa dozvolom iz Srbije

Satelitski operator Eutelsat danas je prekinuo emitovanje programa ruske državne televizije RT DE u Nemačkoj, saopštila je nemačka državna institucija nadležna za medije (MABB).

Sajt RT na nemačkom (skrinšot)

Ruski kanal RT DE počeo je 16. decembra da emituje na svom sajtu program za nemačko tržište, pozivajući se na dozvolu za emitovanje dobijenu 6. decembra u Srbiji, od Regulatornog tela za elektronske medije (REM).

Emitovanje programa te televizije u Nemačkoj prekinuto je danas, nakon što se satelitskom operatoru Eutelsat obratio Tobijas Šmid (Tobias Schmid), predstavnik Grupe Asocijacija evropskih regulatora za audiovizuelne medijske usluge, prenosi Radio Slobodna Evropa (RSE) saopštenje MABB.

U saopštenju se navodi da je Šmid „obavestio Eutelsat o činjenicama i ranijoj odluci luksemburškog ministarstva za medije u saradnji sa MABB i drugim evropskim nadzornim organima“.

Ruska državna mreža RT, ranije poznata pod imenom Raša tudej (Russia Today), objavila je ranije danas da je Eutelsat uklonio njen kanal RT DE sa svoje platforme, pod pritiskom Berlina, ocenivši taj potez nezakonitim.

U objavi mreže RT stoji da signal kanala RT DE dolazi iz Srbije, prenosi RSE.

„Kanal je dobio dozvolu za emitovanje 6. decembra 2021. godine i ona važi do 2029. godine“, navodi se u objavi na sajtu RT.

Kao osnov za emitovanje programa u Nemačkoj, RT se poziva na Evropsku konvenciju o prekograničnoj televiziji koju su, između ostalih država, ratifikovale i Nemačka i Srbija, ali ne i Rusija.

Kanal sa dozvolom u jednoj od zemalja potpisnica Konvencije može da se satelitski emituje u drugim državama koje su ratifikovale taj dokument.

Sa druge strane, propisi u Nemačkoj ne dozvoljavaju emitovanje TV kanalima u stranom državnom vlasništvu, kakav je RT, finansiran od Kremlja.

U odgovoru za RSE, iz MABB je 17. decembra navedeno da to što je RT dobio dozvolu za kablovski i satelitski prenos u Srbiji „ne predstavlja dovoljnu osnovu za emitovanje programa u Nemačkoj, prema preliminarnoj proceni MABB“.

Portparolka ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova optužila je danas Nemačku za „proganjanje medija i infomacioni segregaciju“, rekavši da su vlasti u Berlinu naterale Eutelsat da obustavi emitovanje kanala RT DE za nemačko govorno područje.

„Berlin je naterao operatora evropske satelitske veze da isključi RT DE iz emitovanja. To je proganjanje medija, infomaciona segregacija. Reakcija će uslediti“, napisala je Zaharova na Telegramu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend