05. mar 2022.

Rat u Ukrajini: Rusija blokirala pristup BBC-ju na ruskom i još nekoliko medija

Pristup BBC sadržaju na ruskom jeziku ograničen je u Rusiji, posle usvajanja zakona u ruskom parlamentu kojim se širenje „lažnih" informacija o oružanim snagama vodi kao prekršaj.

Ograničen je i sadržaj još dve medijske kuće – Meduza i Radio Liberti, objavila je ruska državna novinska agencija RIA.

Kremlj se protivi da se sukob u Ukrajini naziva ratom – naziva ga „specijalnom vojnom operacijom“.

„Pristup tačnim i nezavisnim informacijama je osnovno ljudsko pravo koje ne treba uskratiti građanima Rusije“, izjavio je portparol BBC-ja.

„Milioni ljudi se svake nedelje oslanjaju na BBC, tako da ćemo nastaviti sa naporima da vesti BBC-ja budu dostupne u Rusiji i ostatku sveta“, dodao je.

Rekordan broj ljudi čitao je sajt BBC na ruskom jeziku od početka invazije na Ukrajinu, tražeći najnovije informacije o sukobu.

Mediji u Rusiji

Televizija Dožd (Kiša), jedna od poslednjih nezavisnih novinskih kuća u Rusiji, prekinula je u četvrtak emitovanje posle pritiska zbog izveštavanja o invaziji.

Kanal je poslednje emitovanje završio prikazivanjem osoblja kako odlazi iz studija.

Pogledajte trenutak u kojem su novinari otišli sa seta

Rusko regulatorno telo za telekomunikacije optužilo je kanal za „podsticanje ekstremizma, zlostavljanje ruskih građana, izazivanje masovnog narušavanja javnog mira i bezbednosti i podsticanje protesta“.

„Ne ratu“, rekla je Natalija Sindejeva, jedna od osnivačica kanala, dok su zaposleni izlazili iz studija.

Kanal je zatim počeo da pušta snimke baleta Labudovo jezero, ruskog kompozitora Petra Iljiča Čajkovskog.

Balet je u emisijama iz sovjetskog doba korišćen za obeležavanje smrti političkih lidera, a puštan je i tokom državnog udara 1991. godine, koji je doprineo kraju Sovjetskog Saveza.

Tihon Džjadko, glavni urednik televizije, napustio je Rusiju u sredu, rekavši da je to učinio zbog zabrinutosti za bezbednost.

Emitovanje radio stanice Eho Moskve ukinuto je u utorak, a u upravni odbor je u četvrtak u potpunosti zatvorio stanicu.

Na toj stanici emitovani su intervjui iz Ukrajine koji opisuju invaziju.

Ruska državna televizija prikazuje rat sasvim drugačije od ostatka sveta.

Situacija u Rusiji

Ukidanje nezavisnih medija dešava se pošto je ruska ekonomija pogođena sankcijama.

Došlo je do velikog pada rublje, ruske valute, što je uticalo na standard građana.

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski optužio je Rusiju za „nuklearni teror“.

Rusija je navodno bombardovala veliku nuklearnu elektranu u Ukrajini, izazvavši požar u obližnjoj zgradi.

Ruski predsednik Vladimir Putin insistirao je da rat u Ukrajini „ide po planu“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend