03. feb 2021.

Ukrajinske vlasti zabranile tri televizije koje su označile kao proruske

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski zabranio je tri televizije označene kao proruske, u pokušaju borbe protiv uticaja Kremlja, saopštio je kabinet predsednika.

Posle odluke Saveta za nacionalnu bezbednost, Zelenski je potpisao ukaz kojim se uvode sankcije protiv proruskog poslanika Tarasa Kozaka i osam kompanija koje on poseduje, među kojima su tri televizije, 112 Ukrajina, Zik TV i Newsone.

Iako te televizije zvanično pripadaju Kozaku, one se smatraju vlasništvom drugog proruskog poslanika Viktora Medvedžuka, bliskog predsedniku Rusije Vladimiru Putinu, koji redovno posećuje Kremlj.

„Ti televizijski kanali su odavno zaboravili na novinarske standarde, pošto su postali instrument rata protiv Ukrajine i dobijaju sredstva od Rusije. Zbog toga su one sada blokirane kako bi se zaštitila nacionalna bezbednost“, saopštilo je predsedništvo Ukrajine.

Kremlj je osudio tu odluke i ocenio da ugrožava slobodu izražavanja.

Ukrajinsku odluku pozdravile su SAD.

Više od 13.000 ljudi poginulo je od 2014. godine u sukobu proruskih pobunjenika sa ukrajinskim snagama bezbednosti na istoku te zemlje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend