07. sep 2022.

Gaši o presudi iz Strazbura: Sud pošao od toga da u Srbiji postoji pravna država (VIDEO)

IZVOR N1

Novinar Ilir Gaši, koji se zajedno sa još troje kolega, Vukašinom Obradovićem, Antonelom Rihom i Tamarom Skrozom, žalio Evropskom sudu za ljudska prava zbog diskreditujuće kampanje koja je protiv njih vođena pre šest godina u listu Informer i na televiziji sa nacionalnom frekvencijom Pink, kaže za N1 da je razočaran presudom po kojoj Srbija nije prekršila obavezu da zaštiti slobodu izražavanja novinara. 

06. sep 2022.

Sud u Strazburu: Srbija nije prekršila član Konvencije koji štiti slobodu izražavanja

Piše Perica Gunjić

Aktivisti i novinari Ilir Gaši, Vukašin Obradović, Tamara Skrozza i Antonela Riha podneli su Evropskom sudu za ljudska prava predstavku posle kampanja Pinka i Informera u kojima su označeni kao neprijatelji države i optuženi za pripremu atentata na Aleksandra Vučića i rušenje ustavnog poretka. Sud u Strazburu je smatrao da nisu iskoristili sva pravna sredstva, kao što su žalbe REM-u i pokretanje postupka zbog uvreda. Sutkinja Paulin Koskelo je izdvojila mišljenje, rekavši da je glasala za ovakvu odluku sa dosta oklevanja i da nije imala dovoljno informacija

09. nov 2020.

Evropski sud osudio Grčku, njenom novinaru dao za pravo

Beta
IZVOR Danas

Evropski sud za ljudska prava (ECHR) je osudio Grčku zbog kršenja slobode izražavanja „neophodnog demokratskom društvu“, pošto je sa šest meseci zatvora kaznila jednog novinara koji je u lokalnom mediju direktora škole nazvao „neonacistom“.

13. sep 2018.

“Verbalni delikt” u novom ruhu

Piše Vuk Z. Cvijić
IZVOR NUNS

U državi, kakva je Srbija, u kojoj su medijske slobode i novinari sve ugroženiji, predlaže se inkvizitorska krivična norma zbog koje bi pripadnici „sedme sile“ mogli da budu kažnjeni i sa tri godine zatvora

09. jan 2017.

Da li bi Sud u Strazburu presudio u korist NIN-a?

Piše Maja Divac

Ako se slučaj „NIN protiv Srbije“ nađe pred Evropskim sudom za ljudska prava, na osnovu njegove dosadašnje prakse moglo bi se zaključiti da bi presuda glasila da je država Srbija, presudivši protiv nedeljnika NIN u sporu koji je pokrenuo Nebojša Stefanović, prekršila član 10 Evropske konvencije o ljudskim pravima, koji se tiče slobode izražavanja.