Budućnost tradicionalnih medija, a posebno novnskih agencija bila je tema jednog od panela koji je, u okviru Međunarodno ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu, organizovala ruska novinska agencija TASS, uz učešće direktora TASS-a Sergeja Mihajlova, Jana Filipsa iz AP-a, direktora britanske PA grupe Klajva Maršala, Đuzepea Čerbonea iz italijanske ANSA-e i Hirokija Sigitija iz urednika agencije Kjodo iz Japana.
Oni su predočili da su brz razvoj digitalne tehnologije, pojava društvenih mreža i novih medija stavili novinske agencije, kao osnovni izvor vesti za sve tradicionalne medije, pred ozbiljan izazov koji nameće preispitivanje uloge i modela rada novinskih agencija.
Menadžeri i uredncii vodećih svetskih agencija međutim smatraju da je odgovor na te izazove u suštinskim načelima na kojima su utemeljene novinske agencije, a to znači: dobar biznis, dobar menadžment, dobar brend.
Brend, inače, kako je istakao Čerbone, podrazumeva kredibilitet i poverenje klijenata, ili kako osnovne princpie i kvalitete agencijskog izveštavanja vidi Filips, biti prvi, biti relevantan i tačan.
To je „šifra“ koja, uvereni su učesnici panela, obezbeđuje budućnost novinskim agencijama uprkos činjenici da je naigled teško razabrati fake news od relevantnih i tačnih informacija i informacije u javnom interesu. Javnost, kako ocenjuje Filips, na kraju krajeva želi jasnu i transparentnu informaciju koja potiče od kredibilnog izvora i to imenovanog.
Surovi tržišni uslovi, sve manje novca od oglašavanja u medijima, a sve više na digitalnim platformama dovode, sudeći po onome što se čulo na ovom panelu, do propasti medija globalno, te se nameće potreba da se ponovo razmotri biznis model javno-privatnog partnerstva u medijima.
Na panelu su učestvovali vodeći ljudi brojnih svetskih agencija uključujući tursku Anadoliju, AP, Blumberg, EFE iz Španije, Prensa Latina, Rojters, kineske Sinhua, te direktorka Tanjuga Branka Đukić.
Red propagande, red rijalitija: REM pokušava da izbaci obavezu prikazivanja dečjeg, obrazovnog i kulturnog programa
Tabloidi brišu tekstove u kojima blate studente zato što moraju da dokažu da su tačni da im ne ugase portale
Šta čeka medije u 2024: Ugovor sa đavolom ili otpor - pa šta bude?
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.