11. sep 2014.

Karadžiću, smanji ton reklamama na TV

Foto: Blic.

Foto: Blic.

Iako je više puta RATEL utvrdio da TV stanice puštaju glasnije reklame nego što bi smele, ne samo da nijedna nije kažnjena već nije podneta nijedna prekršajna prijava.

Donošenjem novih medijskih zakona sada je to delom prešlo u nadležnost Regulatornog tela za elektronske medije (bivša RRA), koje se, međutim, ni ranije nije pokazalo previše efikasno u kažnjavanju prekršilaca zakonskih normi.

Predsednik RTEM Goran Karadžić sada, međutim, kaže da je od RATEL-a zatražio podatke o prekršiocima, ko je, kada i na koji način kršio zakon kako bi protiv njih bile podnete prekršajne prijave.

Problem je, naime, u tome što i pored jasnih zakonskih ovlašćenja, ni RATEL ni RTEM nisu striktno koristili svoja prava, niti su na pravi način reagovali na kršenja zakonskih normi.

Predsednik RTEM Goran Karadžić sada, međutim, kaže da je od RATEL-a zatražio podatke o prekršiocima, ko je, kada i na koji način kršio zakon kako bi protiv njih bile podnete prekršajne prijave.

– Odsad ćemo i mi moći da podnosimo prijave, ali RATEL i dalje meri te devijacije, odnosno odstupanja. Tražili smo da nam dostave podatke kako bismo mogli da reagujemo. A pošto oni ne mogu da u kontinuitetu prate programe, mi ćemo da uradimo jednu štih probu. Dostavićemo im svake nedelje u mesecu po jedan dan snimljenih programa kako bi mogli da izmere odstupanja, pa ćemo da podnosimo prijave – kaže Karadžić za „Blic“.

U RATEL-u objašnjavaju da su oni i ranije upozoravali emitere da ne pojačavaju signal, ali kažu da prijave nisu podnosili.

– Nismo podnosili prijave za prekršajno gonjenje, ali jesmo upozoravali, direktno i indirektno, putem obaveštenja na sajtu. Važno je napomenuti da je put televizijskog programa od studija do gledalaca složen, pored terestričkog (zemaljskog), postoje i drugi načini distribucije programa (satelit, kablovska distribucija, IPTV) i često nije moguće utvrditi kad je glasnost reklama povećana – kažu u RATEL-u.

Dodaju, takođe, da prijave nisu podnosili delom i zbog toga što su emiteri uglavnom snižavali ton nakon njihovih opomena i upozorenja. To ih, međutim, nije sprečavalo da kasnije ton emitovanja reklama ponovo pojačaju.

Oni ne žele da kažu ko je dosad najviše kršio ova pravila, ali navode da su beležena odstupanja i „do 200 kiloherca“.

Primera radi, dozvoljeno odstupanje je 75 kiloherca, što znači da jedna stanica sme da koristi frekvencijski opseg koji za toliko odstupa od njene osnovne frekvencije.

– A što je veće odstupanje, jači je signal, pa je samim tim i ton jači – objašnjavaju u RATEL-u.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend