15. okt 2016.

Vašington post: Postoji šablon Trampovih tvrdnji da su kredibilni izveštaji izmišljeni

USA Today poručuje da je za „Trampa sve lažno“ i nabraja primere za koje je Trampova kampanja rekla da su neistine, uključujući navodnu prevaru sa srpskim magazinom. Vašington post je podsetio da je nešto manje od 24 časa pre slučaja „Nedeljnik“, Trampov štab optužio Njujork Tajms za objavljivanje „fikcije“, kao i da je za intervju Lariju Kingu kasnije rekao da nije znao da će biti objavljen na ruskoj TV stanici RT

Redakciju Nedeljnika sinoć i danas tokom dana kontaktirao je veliki broj američkih novinara u želji da saznaju šta se zaista krije iza priče o „čudnom intervjuu“ koji je Donald Tramp dao za Nedeljnik, a što je kasnije iz njegovog izbornog štaba demantovano.

Novinari Vašington posta, koji su nas kontaktirali i zajedno sa uredništvom Nedeljnika prošli kroz sve faze dogovaranja intervjua – ranije smo već objasnili kako je komunikacija sa Trampovim štabom vođena preko Vladimira Rajčića i njegovih ličnih kontakata – objavili su tekst u kom su prepoznali šablon po kom Tramp kredibilno izveštavanje naziva izmišljenim.

Tekst iz Vašington posta pogledajte OVDE

„Najnoviji dodatak listi medijima koji izmišljaju po Donaldu Trampu je srpski magazin Nedeljnik, koji je objavio intervju za koji tvrdi da je urađen sa kandidatom Republikanske partije. Iz Trampovog kamanje su u četvrtak rekli da do intervjua nikada nije došlo – i napali su američke medije koji su poverovali u ono što Trampov štab naziva ‘prevarom'“, piše Vašington post.

Intervju objavljen u Nedeljniku, u kom je citiran Donald Tramp koji se izvinjava Srbima za bombardovanje, izazvao je možda i neočkivano burne reakcije u Americi, prvenstveno zbog pogrešno protumačenog odgovora u tom intervjuu. Tramp je citiran kako se izvinjava Srbima za bombardovanje, uz opasku da je Klinton napravio haos na Balkanu, što je portal Newsweek preneo povezao sa ratom u Bosni i konstrukcijom da je Donald Tramp podržao ubijanje nedužnih civila.

Prvi značajan američki portal koji je preneo sporni intervju bio je Bloomberg, koji je fokus stavio na Trampove odgovore o odnosima sa Vladimirom Putinom, te ta vest nije izazvala reakciju iz Trampovog štaba. Do demantija intervjua od Suzan Javorovski, direktora Trampove kampanje za Indijanu sa čijeg mejla su odgovori prosleđeni, tek nakon što je Newsweek objavio tekst.

Vašington post je podsetio da je nešto manje od 24 časa pre slučaja „Nedeljnik“, Trampov štab optužio Njujork Tajms za objavljivanje „fikcije“ kada su ove novine objavile optužbe dve žene da ih je Tramp seksualno napastvovao. Štab je zahtevao povlačenje teksta i izvinjenje od Njujork tajmsa. Tajms je ostao pri svojoj priči i odbio taj zahtev, navodi Vašington post.

Intervju objavljen u Nedeljniku, u kom je citiran Donald Tramp koji se izvinjava Srbima za bombardovanje, izazvao je možda i neočkivano burne reakcije u Americi, prvenstveno zbog pogrešno protumačenog odgovora u tom intervjuu. Tramp je citiran kako se izvinjava Srbima za bombardovanje, uz opasku da je Klinton napravio haos na Balkanu, što je portal Newsweek preneo povezao sa ratom u Bosni i konstrukcijom da je Donald Tramp podržao ubijanje nedužnih civila.

Prvi značajan američki portal koji je preneo sporni intervju bio je Bloomberg, koji je fokus stavio na Trampove odgovore o odnosima sa Vladimirom Putinom, te ta vest nije izazvala reakciju iz Trampovog štaba. Do demantija intervjua od Suzan Javorovski, direktora Trampove kampanje za Indijanu sa čijeg mejla su odgovori prosleđeni, tek nakon što je Newsweek objavio tekst.

Vašington post je podsetio da je nešto manje od 24 časa pre slučaja „Nedeljnik“, Trampov štab optužio Njujork Tajms za objavljivanje „fikcije“ kada su ove novine objavile optužbe dve žene da ih je Tramp seksualno napastvovao. Štab je zahtevao povlačenje teksta i izvinjenje od Njujork tajmsa. Tajms je ostao pri svojoj priči i odbio taj zahtev, navodi Vašington post.

„Pre dve nedelje, nakon izveštaja da su neki Trampovi savetnici razočarani i frustrirani njegovim performansom tokom prve debate, mogul je optužio više medija sa izmišljaju izvore za svoje priče“, piše Vašington post. „Republikanski kandidat je nedavno dao intervju za rusku TV stanicu RT, a intervjuisao ga je američki novinar Leri King. Iz Trampove kampanje su kasnije tvrdili ta nisu znali da će razgovor biti objavljen na RT-u. U avgustu, kampanja je uspešno izvršila pritisak na Dejli Mejli i neke blogove da povuku priče u kojima je citiran nepotkrepljen tekst o Melaniji Tramp, kandidatovoj supruzi, za slovenački magazin“, podseća Vašington post.

Postoje presedani kada je reč o nejasnom izveštavanju o Trampu u inostranim medijima, piše Vašington post. I dodaje: „Postoji, takođe, i šablon Trampovih tvrdnji da su kredibilni izveštaji izmišljeni“.

Poznati američki portal Salon je u osvrtu na slučaj Trampovog intervjua naveo da se radi o potencijalnoj prevari čija je žrtva bio srpski magazin. (Pogledajte OVDE)

Saopštenje redakcije Nedeljnika preneo je i jedan od vodećih hrvatskih portala, Telegram, koji je „Cijenjeni srpski politički tjednik našao usred krajnje čudnog skandala s Donaldom Trumpom.

Portal BuzzFeed, čiji su novinari takođe kontaktirali Nedeljnik, detaljno je istražio pozadinu spornog intervjua, a tekst su počeli pozivanjem na saopštenje redakcije Nedeljnika.

Tekst iz BuzzFeed-a pogledajte OVDE

„Srpski magazin koji je objavio navodni intervju sa Donaldom Trampom u kom se republikanski kandidat izvinjava za intervenciju SAD na Balkanu tokom devedesetih, kaže da pokušavaju da ustanove da li su bili prevareni – nešto što Amerikanac srpskog porekla koji se nalazi u centru priče negira“.

Buzzfeed je kontaktirao Vladimira Rajčića koji je poručio da se radi o ličnom napadu na njega i Srbiju i na ljude u dijaspori, a posebno u Čikagu.

Rajčić je ponovo potvrdio autentičnost intervjua a kao razloge za naknadno povlačenje ljudi iz Trampove kampanje on je naveo: „Samo zato što se nekome nije svidelo to što je Tramp rekao ‘izvinjavam se srpskom narodu'“.

„U izjavi koja je stigla mejlom kasno popodne u četvrtak urednik Marko Prelević je objasnio da je magazin dugo želeo da objavi uradi intervju sa Trampom i da su se obratili Rajčiću, koji se kandidovao za predsednika Srbije na izborima 2017. godine, kada nisu uspeli da dođu do Trampa kroz regularne kanale. Oni su poslali Rajčiću pitanja, koji im je potom prosledio mejl za koji tvrdi da je odgovor Trampove kampanje“, piše BuzzFeed.

„Kada su vest počeli da prenose strani mediji i kada je Trampova kampanja objavila demanti, magazin je pokušao da utvrdi šta se dogodilo. Moguće je da je Trampova kampanja bila zabrinuta zbog negativnog publiciteta koji je dobila, sumnjaju urednici. ‘Ne bi bio prvi put da su Tramp i njegovi saradnici uhvaćeni u laži’, piše BuzzFeed.

Rajčić, piše BuzzFeed, i dalje ostaje pri tome da je neko u Trampovoj kampanji, ili blizak kampanji odlučio da povuče intervju.

„Namestili su nam – namestili su mene, zapravo“, rekao je Rajčić za Bazfid. „To nije fer, nije fer prema Srbiji, niti je fer prema srpskom magazinu koji nije imao zle namere. Mi znamo šta se dogodilo“

Uprkos svemu Rajčić i dalje podržava Trampa i želi da se uveri i da to čini i 350.000 Srba iz Čikaga.

„Okej sam s tim da ja budem glavni zlikovac“, rekao je on. „Ako će to doprineti kampanji. Podržavam“.

Rajčić se, piše Bazfid, hvalio vezama sa Trampovom kampanjom. U tekstu koji je nedavno objavljen u srpskim medijima, i koji je objavljen na Rajčićevoj zvaničnoj Fejsbuk stranici, Rajčić se hvalio svojim doprinosom uspehu guvernera Indijane Majka Pensa u nedavno održanoj potpredsedničkoj debati.

U izjavi koju je objavio Nedeljnik, piše BuzzFeed, izdvajaju se njegov (Trampov) pokušaj da napadne bivšeg predsednika Bila Klintona zbog njegove međunarodne politike i njegov (Trampov) stav, blizak ruskom, kada je reč o NATO intervenciji. Moskva se protivila intervencijama SAD u Bosni sredinom devedesetih tokom građanskog rata nakon raspada Jugoslavije, kao i bombardovanju Srbije 1999. godine kako bi se zaustavilo etničko čišćenje na Kosovu, piše Bazfid.

Kampanja demokratske kandidatkinje Hilari Klinton objavila je saopštenje pre Trampovog demantija u kojem je navedeno da intervju „nije iznenađenje“ i da je to još jedan od načina da se Tramp „dodvori Putinu“, što bi moglo da potvrdi teze da je Trampov štab naknadnom pameću odlučio da se distancira od intervjua, kome prethodno očigledno nisu predavali značaj.

U toku dana ponovo se oglasio i Vladimir Rajčić.

„Nije mi žao što su napali mene, ali zašto jednu novinsku kuću koja radi svoj posao? Izvinjavam se glavnom uredniku Nedeljnika zbog ovih problema, ali pokušao sam da uradim najbolje za našu Srbiju. Naišli smo na prepreku, zato ću sada da preuzmem sve na sebe. Neke agencije su u potpunosti izokrenule celu priču, nije im se svidelo izvinjenje i tada je počela negativna kampanja i lobiranje“, kazao je Rajčić.

Nedeljnik je svoj stav po ovom pitanju izneo u posebnom saopštenju, i nastaviće sa utvrđivanjem prave pozadine ovog slučaja. O tome će i javnost i naši čitaoci biti obavešteni.

USA Today: Za Trampa je sve laž

USA Today poručuje da je za „Trampa sve lažno“ i nabraja primere za koje je Trampova kampanja rekla da su neistine, uključujući navodnu prevaru sa srpskim magazinom.

„Uprkos video snimku iz 2005. godine na kom se hvalio kako je napastvovao žene, Tramp je ceo četvrtak proveo upravo negirajući navode žena koje je napastvovao i ljubio bez njihovog pristanka“, piše USA Today.

Nakon što su dve žene iznele svoja iskustva Njujork tajmsu u sredu, advokati Donalda Trampa su zapretili listu tužbom, nazivajući te priče klevetama.

Tajms je na pretnje odgovorio: „Samo napred“, podseća američki list.

„Tramp se hvalio kako dolazi u kontakt sa ženama bez njihovog pristanka. Hvalio se kako je za vreme izbora za mis upadao u svlačionice takmičarki. Prećutno se složio sa zahtevom radio voditelja da pričaju o njegovoj ćerki kao ‘dobroj ribi'“, poručio je u saopštenju Dejvid Mekkrou, advokat Njujork tajmsa.

On je zaključio: „Ništa u našem tekstu nije imalo ni najmanji uticaj na reputaciju gospodina Trampa do onoga što je on stvorio kroz svoje reči i akcije“.

Ovo je bio povod da USA Today podseti na slične slučajeve.

Trampova kampanja, piše „USA Today“, preuzeo je taktiku sa debate, ravnodušno izjavljujući da sve veći broj žena koje je navodno uvredio, maltretirao ili napastvovao – nisu u pravu.

Reporterka „The People magazine“ koja je rekla da ju je Tramp pritisnuo uz zid i gurnuo jezik u usta 2005. godine? Neistina, tvrdi Tramp.

Žena koja je u Njujork tajmsu opisala kako joj je Tramp gurnuo ruku pod suknju u avionu pre 30 godina, i ostale koje su dobile neželjene poljupce 2005. godine? Takođe neistina, kaže Tramp.

„To je čista izmišljotima“, rekao je Tramp na skupu u Floridi .“To su grozni ljudi“, rekao je Tramp. „Oni su grozni lažovi“.

I nisu samo optužbe za seksualne napade laž, poručuje nam Trampova kampanja. Intervju koji dao jednom srpskom magazinu, ako ste se pitali, takođe je „prevara“, zaključuje USA Today. (Više o tome OVDE)

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend