12. nov 2020.

BIRODI: Izveštaj REM-a je spoj značajnih napredaka i metodoloških propusta

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) pozvao je Savet Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da javno objave bazu monitoringa medija o izveštavanju tokom izborne kampanje.

Komentarišući Izveštaj REM o izveštavanju monitorisanih emitera o republičkim, pokrajinskim i lokalnim izborima BIRODI konstatuje da ta analiza predstavlja “spoj značajnih napredaka i metodoloških propusta“.

Kao značajne napretke vidimo BRODI ističe pronalaženje zakonskog osnova za sprovođenje izbornog monitoringa medija, uvođenje u monitoring vremena prisutnosti javnih funkcionera na čelu sa predsednikom Republike, zatim uvođenje analize tema u prilozima, kao i ukazivanje na prisutnost fenomena partijskih kamera u okviru izbornih hronika.

Na prisutnost partijskih kamera BIRODI je, kako se navodi, već ukazao i inicirao da se prestane sa tom praksom koja je za posledicu imala kršenje člana 47 Zakona o elektronskim medijima i Kodeksa novinara Srbije, a što je jedino prihvatila TV N1 na šta je REM ukazao u svom izveštaju.

Među uočenim metodološkim propustima u Izveštaju REM-a BIRODI je izdvojio izostanku merenja tonaliteta predstavljanja aktera u skladu sa metodologijom ODIHR.

Ovako prikrivena i nesankcionisana stranačka propaganda u dnevniku je od strane REM-a umesto da budu pozitivno, bila je neutralno konotirana“, navodi BIRODI.

Da je REM merio tonalitet u skladu sa ODIHR metodologijom, došao bi do zaključka da je u odnosu na izborne kampanje od 2014. godine smanjen procenat pozitivnog izveštavanja, odnosno da je povećan procenat neutralnog izveštavnja, navodi BIRODI, ističući da je REM koristio deskriptivnu analizu izveštavanja “koja nije imala potreban nivo preciznosti po pitanju pozitivnog, neutralnog i negativnog vreme za svakog od monitorisanih aktera“.

Istovremeno, BIRODI navodi i da je REM analizu postupanja javnih funkcionera i funkcionera SNS, među kojima je i predsednika Republike, a koje je bilo najviše prisutna na N1, svrstavao u predizborni program što predstavlja metodološku nepreciznost.

Ističe se i da se REM u izveštaju nije detaljno bavio funkcionerskom kampanjom niti je slučajeve prosledio Agenciji za sprečavanje korupcije.

Time je REM “doprineo nekažnjivosti funkcionerske kampanje po tada važećem Zakonu o Agenciji za borbu protiv korupcije, član 27 u slučaju predsednika Republike i član 29 u slučaju ostalih javnih funkcionera“, navodi BIRODI.

U izveštaju ODIHRa o izbornoj kampanji je navedena prisutnost zloupotrebe javnih funkcija u izbornoj kampanji u čemu je prednjačio predsednik Republike Srbije, konstatuje BIRODI u analizi Izveštaja REM.

BIRODI poziva REM da javno objavi bazu monitoringa medija i tako stručnoj i naučnoj javnosti da mogućnost da dodatnim analizama doprinesu stvaranju istraživačke građe kao potke za dijalog o medijskim izbornim uslovima.

Biro za društvena istraživanja “podržava nastojanja onih članova Saveta REM koji ukazuju na potrebu unapređenja ne samo metodologije već proaktivnog postupanja REM-a kao vrhovne vlasti u oblasti elektronskih medija“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend